Educația are nevoie mai ales de investiții pe termen lung și măsuri pentru starea de bine a profesorilor și elevilor, nu doar de recuperarea învățării, ca măsuri de redresare post Covid-19 – experți britanici

1.000 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
În Marea Britanie, experți în educație au analizat timp de cinci luni, anul acesta, problemele resimțite efectiv de părinți, profesori, directori de școli din învățământul primar în pandemia Covid-19. Și au constatat că, în această țară care, spre deosebire de România, a investit masiv în acțiuni remediale și a presat ca școlile să rămână deschise cât mai mult, în ultimul an, măsurile remediale sunt departe de a fi suficiente: sistemul de educație are nevoie ca autoritățile să investească pe termen mai lung, să asculte de nevoile școlilor și să ia măsuri mai ales pentru starea de bine a profesorilor și a elevilor, care au avut de suferit dincolo de pierderile de învățare.

Institutul pentru Educație al University College London a prezentat recent rezultatele unui proiect de cercetare derulat în perioada aprilie-august 2021, în rândul cadrelor didactice, personalului nedidactic și managementului școlar din școlile primare. Institutul a prezentat concluziile la sfârșitul săptămânii trecute.

Analiza experților a ajuns la concluzia că accentul pe programe remediale nu reflectă în mod adecvat preocupările principale ale școlilor. Pe când fondurile alocate pentru 2021-22 au vizat în principal recuperarea materiei pierdute pe parcursul unui an, școlile primare iau în calcul o multitudine de probleme și nevoi ale copiilor, dar și câștiguri în procesul educațional, pe parcursul unei perioade mai lungi de timp. E nevoie, concluzionează institutul citat, de planificare pentru refacerea procesului de învățare pe termen mediu și lung.

Apoi, aceleași fonduri pentru programe remediale, concentrate mai ales pe rezultatele învățării, nu reflectă impactul major avut de pandemie la nivelul stării de bine și sănătății mintale a copiilor. Potrivit școlilor, pe lângă efectele legate de învățarea propriu-zisă, pandemia Covid-19 a scos la iveală cât de mare este fragmentarea și supraîncărcarea serviciilor de care au nevoie copiii vulnerabili, atât cei care trăiesc în sărăcie, cât și cei cu probleme de sănătate mintală.

În al treilea rând, autorii analizei critică abordarea autorităților de a pune presiune pe personalul școlar, în managementul educațional: această abordare, în care autoritățile nu au încredere în cunoștințele profesorilor și în judecata lor profesională, subminează reziliența sistemului de educație, care depinde de starea de bine și de sănătatea angajaților săi, afirmă sursa citată.

Institutul pentru Educație al UCL prezintă mai multe recomandări-cheie, pentru un sistem de educație mai rezistent în epoca post-Covid:
  • Pentru a sprijini un sistem capabil să repare pagubele produse de pandemie, guvernul trebuie să investească pe termen mai lung, nu doar să acorde finanțare pentru intervenții remediale pe termen scurt, care nu reflectă prioritățile locale
  • Autoritățile trebuie să asculte școlile și să respecte cunoștințele profesorilor cu privire la problemele întâlnite “în linia întâi” a educației în pandemie. În absența consultărilor, guvernanții riscă să ia decizii slabe și să investească pentru obiective nepotrivite
  • Autoritățile trebuie să acorde sprijin centralizat în domeniul serviciilor sociale și sănătății mintale pentru familiile dezavantajate
  • E nevoie de o reformă radicală a regimului inspecțiilor și testărilor, care să pună accentul pe ceea ce copiii pot învăța și realiza pe perioade mai lungi de timp.

Foto © ElnurDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu, despre sesizările elevilor olimpici privind condițiile de cazare din Pitești și Craiova: Am cerut fiecărui inspector județean să explice condițiile în care au fost organizate Olimpiadele / Propun creșterea alocației pentru cazare și hrană de la 100 la 200 de lei pe zi, pentru ca aceste situații să nu mai existe

Mai mulți elevi și părinți au semnalat zilele acestea Edupedu.ro condițiile în care au fost cazați la Pitești, cei care au participat la Olimpiada de limba Engleză. Cazare mizeră, mâncare…
Vezi articolul

Programul Școală după școală cu masă inclusă și școli în care elevii să învețe într-un singur schimb nu se poate generaliza în următorii șase ani, spune ministrul Ligia Deca / Amendamentele în acest sens ale USR au fost respinse

“Această idee de generalizare a învățământului cu școală după școală, opțional, nu obligatoriu (…) se poate realiza, însă nu în intervalul acela de timp”, adică până în 2030, a spus…
Vezi articolul

Toți copiii de peste 12 ani se pot vaccina cu doza booster, în România. Doar Austria, Israel și Malta au mai decis să administreze doza a treia la această categorie de vârstă, înaintea deciziei Agenției Europene a Medicamentului

Medicul coordonator al campanie de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, subliniază, într-o conferință de presă, că doza booster deja se poate administra în România și copiilor de peste 12 ani, chiar dacă…
Vezi articolul