Educația are nevoie mai ales de investiții pe termen lung și măsuri pentru starea de bine a profesorilor și elevilor, nu doar de recuperarea învățării, ca măsuri de redresare post Covid-19 – experți britanici

960 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
În Marea Britanie, experți în educație au analizat timp de cinci luni, anul acesta, problemele resimțite efectiv de părinți, profesori, directori de școli din învățământul primar în pandemia Covid-19. Și au constatat că, în această țară care, spre deosebire de România, a investit masiv în acțiuni remediale și a presat ca școlile să rămână deschise cât mai mult, în ultimul an, măsurile remediale sunt departe de a fi suficiente: sistemul de educație are nevoie ca autoritățile să investească pe termen mai lung, să asculte de nevoile școlilor și să ia măsuri mai ales pentru starea de bine a profesorilor și a elevilor, care au avut de suferit dincolo de pierderile de învățare.

Institutul pentru Educație al University College London a prezentat recent rezultatele unui proiect de cercetare derulat în perioada aprilie-august 2021, în rândul cadrelor didactice, personalului nedidactic și managementului școlar din școlile primare. Institutul a prezentat concluziile la sfârșitul săptămânii trecute.

Analiza experților a ajuns la concluzia că accentul pe programe remediale nu reflectă în mod adecvat preocupările principale ale școlilor. Pe când fondurile alocate pentru 2021-22 au vizat în principal recuperarea materiei pierdute pe parcursul unui an, școlile primare iau în calcul o multitudine de probleme și nevoi ale copiilor, dar și câștiguri în procesul educațional, pe parcursul unei perioade mai lungi de timp. E nevoie, concluzionează institutul citat, de planificare pentru refacerea procesului de învățare pe termen mediu și lung.

Apoi, aceleași fonduri pentru programe remediale, concentrate mai ales pe rezultatele învățării, nu reflectă impactul major avut de pandemie la nivelul stării de bine și sănătății mintale a copiilor. Potrivit școlilor, pe lângă efectele legate de învățarea propriu-zisă, pandemia Covid-19 a scos la iveală cât de mare este fragmentarea și supraîncărcarea serviciilor de care au nevoie copiii vulnerabili, atât cei care trăiesc în sărăcie, cât și cei cu probleme de sănătate mintală.

În al treilea rând, autorii analizei critică abordarea autorităților de a pune presiune pe personalul școlar, în managementul educațional: această abordare, în care autoritățile nu au încredere în cunoștințele profesorilor și în judecata lor profesională, subminează reziliența sistemului de educație, care depinde de starea de bine și de sănătatea angajaților săi, afirmă sursa citată.

Institutul pentru Educație al UCL prezintă mai multe recomandări-cheie, pentru un sistem de educație mai rezistent în epoca post-Covid:
  • Pentru a sprijini un sistem capabil să repare pagubele produse de pandemie, guvernul trebuie să investească pe termen mai lung, nu doar să acorde finanțare pentru intervenții remediale pe termen scurt, care nu reflectă prioritățile locale
  • Autoritățile trebuie să asculte școlile și să respecte cunoștințele profesorilor cu privire la problemele întâlnite “în linia întâi” a educației în pandemie. În absența consultărilor, guvernanții riscă să ia decizii slabe și să investească pentru obiective nepotrivite
  • Autoritățile trebuie să acorde sprijin centralizat în domeniul serviciilor sociale și sănătății mintale pentru familiile dezavantajate
  • E nevoie de o reformă radicală a regimului inspecțiilor și testărilor, care să pună accentul pe ceea ce copiii pot învăța și realiza pe perioade mai lungi de timp.

Foto © ElnurDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ministrul Educației, concluzie după Bac: „Curriculumul va trebui radical revizuit” / Este greu de înțeles cum un profesor care observă la clasă, ani de-a rândul, că un elev nu e capabil să facă operații dintre cele mai simple nu a reușit să intervină pentru a corecta

Revizuirea radicală a curriculumului este una dintre concluziile declarate de Ministerul Educației, Sorin Cîmpeanu, după publicarea rezultatelor la Bacalaureat 2022. Acesta a anunțat la TVR Info că a descoperit în…
Vezi articolul

Elevii și studenții care vin în țară pentru a susține examene de admitere sau de finalizare a studiilor vor fi exceptați de la carantinare, putând în schimb să prezinte rezultatul negativ al unui test PCR

Elevii și studenții care vin în România pentru a susține examene de admitere, de finalizare a studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ nu mai intră automat în…
Vezi articolul

Ministrul Cîmpeanu, despre învățătorul acuzat că-și terorizează elevii de clasa a II-a, consilier județean PNL: Îmi exprim convingerea că verificările inspectoratului vor fi fără implicarea factorului politic, iar măsurile vor sancționa un comportament nu doar prezumat, ci probat

Ministrul Educației anunță că Inspectoratul Școlar Județean Iași va dispune vineri, 19 martie, toate măsurile corespunzătoare în cazul învățătorului pensionar Constantin Șerban, membru în Consiliul Județean din partea PNL, acuzat…
Vezi articolul

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara și deputat PNL: Tehnica numirii unui ministru prin rezultatul votului politic dominat de baronii locali din PSD a condus la nominalizarea unui nou ministru controversat la Educație

“Tehnica numirii unui ministru în Guvernul României, prin rezultatul votului politic dominat de baronii locali din PSD, a condus la nominalizarea unui nou ministru controversat pentru portofoliul Educației Naționale, cel…
Vezi articolul