Elevii de clasa a VII-a nu au nici acum manuale de Matematică și Chimie, din cauza lipsei unui ministru al Educației care să semneze ordinul de aprobare – susține Mihai Mitrică, directorul Asociației Editorilor din România

1.517 vizualizări
Metodologia de achiziționare a manualelor școlare
Metodologia de achiziționare a manualelor școlare Foto: Pexels.com
Manualele de clasa a VII-a de Matematică şi Chimie lipsesc din școli pentru că nu există un ministru al Educației care să semneze ordinul de aprobare a acestora, a declarat pentru Agerpres directorul executiv al Asociaţiei Editorilor din România, Mihai Mitrică. Acesta a precizat că s-au terminat contestațiile și „există inclusiv acorduri-cadru semnate la nivelul ministerului, dar neavând un ministru al Educaţiei care să semneze ordinul prin care aceste manuale să fie transmise şcolilor ele nu pot să se mişte din locul în care se află”.
  • Pe de altă parte, la începutul anului școlar, Ministerul Educației condus interimar atunci de Daniel Breaz anunța căpentru manualele care au făcut obiectul licitației din acest an s-au încheiat acorduri-cadru. Formatul electronic al acestor manuale este disponibil pe platforma manuale.edu.ro și poate fi consultat de către toți cei interesați. Unitățile de învățământ vor comanda manualele până joi, 12.09.2019, urmând ca acestea să ajungă pe băncile elevilor până la data de 1.10.2019. Sursa
  • Interimatul lui Breaz a expirat pe 18 septembrie, la o săptămână după ce Ministerul anunțase că toate contractele-cadru au fost încheiate cu câștigătorii licitației

„Dacă ar exista un ministru al Educaţiei, la fel ca în situaţia rezidenţiatului, el ar putea să semneze ordinul de ministru şi în două săptămâni toată lumea ar avea manualele pe bancă”, a afirmat Mihai Mitrică, pentru agenția de presă citată.

Cea mai mare parte a manualelor pentru elevii de clasa a VII-a – clasă la care a ajuns procesul de înnoire curriculară și pentru care în primăvară Ministerul a lansat licitație de cumpărare de manuale conforme noii programe școlare – a ajuns în școli. Potrivit lui Mitrică, toate manualele ar fi ajuns la timp la elevi, dacă Ministerul nu ar fi lansat licitația la fel de târziu ca în toți anii precedenți.

„Nu ar mai fi fost în contestaţie nici manualul de istorie, dacă ministerul ar fi învăţat din experienţa ultimilor ani şi ar fi făcut aşa cum se fac procedurile de licitaţie – începând cu luna septembrie a acestui an pentru a avea manualele în luna septembrie a anului următor pe băncile şcolii. Nu se învaţă acest minim principiu şi tot timpul începem procedurile de licitaţie în martie şi ne mirăm de ce contestaţiile se întind până prin septembrie, octombrie, noiembrie în unele cazuri, nu din vina editurilor, nu din vina Justiţiei, ci exclusiv din vina ministerului care nu începe la timp aceste proceduri„, a explicat directorul executiv al AER.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Istoria comunismului din România – programa pentru disciplina obligatorie de liceu, aprobată de Ministerul Educației / În contradicție cu valorile democratice clamate, ministrul Educației a decis lansarea noii programe într-un eveniment la care jurnaliștii acreditați nu au fost invitați – surse

Ministerul Educației a aprobat programa școlară pentru disciplina obligatorie „Istoria comunismului din România” care va fi studiată la liceu, în clasa a XII-a din anul școlar 2025-2026. Lansarea a avut…
Vezi articolul

Program gratuit cu lecții interactive pentru siguranță și sănătate, adresat școlilor și diriginților, „fără să fie nevoie de zeci de ore de training pentru profesori” – lansat de un start-up educațional și un departament al Universității Babeș-Bolyai

Un program gratuit, interactiv, cu lecții pentru siguranță și sănătate și care „poate fi activat în câteva minute în fiecare școală” este oferit școlilor și diriginților de către un start-up…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Drăghici: Eu îi las pe elevii mei la teste cu manualele, caietele și telefoanele pe bancă. Scopul meu nu e să-mi rețină și să-mi reproducă o informație, ci să o găsească, să o selecteze pe cea potrivită și să vină cu opinie proprie asupra informației respective

Liviu Drăghici, profesor de Științe Economice la Liceul Tehnologic Administrativ și de Servicii „Victor Slăvescu” din Ploieşti, a declarat la TVR 1 că la teste îi lasă pe elevi cu…
Vezi articolul

Drepturile și obligațiile studenților, în dezbatere publică. 8 ore pe zi pentru activități didactice, asistență psihologică gratuită, plan de intervenție pentru studenții cu dizabilități, printre noutăți

Ministerul Educației a pus în consultare publică Codul drepturilor şi obligaţiilor studentului. Limită de 8 ore pe zi pentru activități didactice, asistență psihologică gratuită, plan de intervenție specializată pentru studenții…
Vezi articolul

Nu există dovezi științifice care să coreleze gradul de dezvoltare al unei zone direct cu gradul de abandon școlar sau riscul de abandon școlar, spune consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, care explică diferențele între mecanismul de selecție PNRAS și indicele IRSE

„Dacă ne uităm la școlile care au fost selectate, măsurarea gradului de risc de abandon școlar se face după niște principii ce țin de educație mai degrabă decât de starea…
Vezi articolul