Elevii de clasa a VII-a nu au nici acum manuale de Matematică și Chimie, din cauza lipsei unui ministru al Educației care să semneze ordinul de aprobare – susține Mihai Mitrică, directorul Asociației Editorilor din România

1.507 vizualizări
Metodologia de achiziționare a manualelor școlare
Metodologia de achiziționare a manualelor școlare Foto: Pexels.com
Manualele de clasa a VII-a de Matematică şi Chimie lipsesc din școli pentru că nu există un ministru al Educației care să semneze ordinul de aprobare a acestora, a declarat pentru Agerpres directorul executiv al Asociaţiei Editorilor din România, Mihai Mitrică. Acesta a precizat că s-au terminat contestațiile și “există inclusiv acorduri-cadru semnate la nivelul ministerului, dar neavând un ministru al Educaţiei care să semneze ordinul prin care aceste manuale să fie transmise şcolilor ele nu pot să se mişte din locul în care se află”.
  • Pe de altă parte, la începutul anului școlar, Ministerul Educației condus interimar atunci de Daniel Breaz anunța căpentru manualele care au făcut obiectul licitației din acest an s-au încheiat acorduri-cadru. Formatul electronic al acestor manuale este disponibil pe platforma manuale.edu.ro și poate fi consultat de către toți cei interesați. Unitățile de învățământ vor comanda manualele până joi, 12.09.2019, urmând ca acestea să ajungă pe băncile elevilor până la data de 1.10.2019. Sursa
  • Interimatul lui Breaz a expirat pe 18 septembrie, la o săptămână după ce Ministerul anunțase că toate contractele-cadru au fost încheiate cu câștigătorii licitației

“Dacă ar exista un ministru al Educaţiei, la fel ca în situaţia rezidenţiatului, el ar putea să semneze ordinul de ministru şi în două săptămâni toată lumea ar avea manualele pe bancă”, a afirmat Mihai Mitrică, pentru agenția de presă citată.

Cea mai mare parte a manualelor pentru elevii de clasa a VII-a – clasă la care a ajuns procesul de înnoire curriculară și pentru care în primăvară Ministerul a lansat licitație de cumpărare de manuale conforme noii programe școlare – a ajuns în școli. Potrivit lui Mitrică, toate manualele ar fi ajuns la timp la elevi, dacă Ministerul nu ar fi lansat licitația la fel de târziu ca în toți anii precedenți.

“Nu ar mai fi fost în contestaţie nici manualul de istorie, dacă ministerul ar fi învăţat din experienţa ultimilor ani şi ar fi făcut aşa cum se fac procedurile de licitaţie – începând cu luna septembrie a acestui an pentru a avea manualele în luna septembrie a anului următor pe băncile şcolii. Nu se învaţă acest minim principiu şi tot timpul începem procedurile de licitaţie în martie şi ne mirăm de ce contestaţiile se întind până prin septembrie, octombrie, noiembrie în unele cazuri, nu din vina editurilor, nu din vina Justiţiei, ci exclusiv din vina ministerului care nu începe la timp aceste proceduri“, a explicat directorul executiv al AER.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Planurile-cadru pentru liceu au fost modificate. Elevii vor avea câte o oră în plus pe săptămână, în anul școlar viitor, la toate profilurile și specializările, pentru noua disciplină „Istoria evreilor” inclusă în trunchiul comun

Din anul școlar 2023-2024, elevii de clasa a XI-a vor avea o oră în plus în fiecare săptămână, oră ce va fi alocată disciplinei „Istoria evreilor. Holocaustul”, potrivit unor ordine…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să fundamenteze trecerea la trimestre: Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar din ’98 calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu / În luna martie trebuie să avem o decizie

Ministrul Educației anunță că așteaptă ca experții în științele educației din subordine să realizeze o fundamentare a propunerii pe care a făcut-o public de a reveni la trimestre, în organizarea…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu îl contrazice pe propriul secretar de stat și pe șeful Agenției de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar și susține că a scos din OUG prevederea care discrimina școlile private față de cele de stat

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat duminică la Realitatea TV că a scos din proiectul de OUG adoptat săptămâna trecută de guvern prevederea care scutea școlile de stat de obligația…
Vezi articolul

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul