Elevii din sectorul 2 al Capitalei au strâns peste 17 tone de deșeuri reciclabile într-un concurs de colectare selectivă / Școala câștigătoare va fi dotată cu panouri fotovoltaice

280 de vizualizări
Foto: © Seventyfourimages | Dreamstime.com
Elevii de la 36 de școli din sectorul 2 al Bucureștiului au colectat selectiv 17,7 tone de plastic, hârtie și carton care pot fi reciclate, în cadrul concursului “Start joc!” desfășurat de organizația ASAP – Armata Selectării Atente a Plasticului, după cum anunță coordonatorii într-un comunicat de presă. Orice școală se poate alătura acestei campanii naționale, potrivit comunicatului.

Cu 503 elevi, profesori și oameni din personalul administrativ care au reușit să strângă, în medie, 4,6 kilograme de deșeuri reciclabile de fiecare, Școala Gimnazială nr. 24 a obținut primul loc. Premiul pentru această unitate de învățământ este instalarea de panouri fotovoltaice și infrastructura necesară pentru folosirea acestora. Panourile vor fi montate până la finalul lunii noiembrie, susțin cei de la ASAP.

  • Până în prezent, 4 sectoare ale capitalei și 24 de orașe și reședințe de județ au participat la această campanie “și, prin intermediul autorităților locale și al inspectoratelor școlare, susțin activ unitățile de învățământ de pe raza teritoriului pe care îl au în administrare să implementeze o infrastructură funcțională de colectare separată și de reciclare a plasticului”, mai informează organizatorii, potrivit comunicatului de presă.

„Participarea la acest proiect a fost o plăcere și o provocare pentru noi, mai ales pentru elevi, care s-au implicat activ și au fost motivați că s-au aflat într-o competiție. Suntem recunoscători programului ASAP pentru stimularea colectării separate a deșeurilor, știut fiind faptul că în școli se folosește și se irosește multă hârtie. Noi suntem o școală care promovează grija pentru mediu, așa că suntem deschiși și vă așteptăm cu noi provocări!”, a declarat profesoara Claudia Matache, director al Școlii Gimnaziale nr. 24, mai scrie în comunicat.

Programul ASAP este activ în următoarele localități din țară: Constanța, Brașov, Iași, Brăila, Alba Iulia, Sibiu, Arad, Zalău,  Alexandria, Râmnicu Vâlcea, Bistrița, Târgoviște, Târgu Mureș, Slobozia, Bacău, Deva, Ploiești, Giurgiu, Tulcea, Baia Mare, Piatra Neamț, Buzău, Măgurele, Reșița – și în Sectoarele 1, 2, 3 și 6 din București. “Peste 550.000 de elevi din aproape 1.000 de instituții de învățământ din orașele care s-au alăturat inițiativei contribuie deja activ la o lume fără plastic”, conform sursei citate.

Comunicatul, în format .pdf:

Foto: © Seventyfourimages | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația media, extinsă în toate ciclurile și “transversal în discipline”? Ligia Deca: “obiective” de educație media în forma finală a raportului România Educată / Radu Szekely invocă planurile cadru și profilurile de competențe ale absolvenților, ca posibile ținte de extindere

Autoritățile vor să “generalizeze” educația media în școală, pentru că “în mod evident, competențele media sunt indispensabile”, au spus vineri reprezentanți ai Președinției și Ministerului Educației, în cadrul unei conferințe…
Vezi articolul

Programele disciplinelor opționale „Sisteme de scriere și codificare”, „Sisteme de numerație” și „Matematica în natură și arte”, publicate în Monitorul Oficial. Exemple de probleme rezolvate pentru elevii de gimnaziu

Programele disciplinelor opționale „Sisteme de scriere și codificare”, „Sisteme de numerație” și „Matematica în natură și arte”, pentru elevii claselor gimnaziale, au fost publicate în Monitorul Oficial. Elevii pot alege…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Profesorii care au făcut cinci propuneri concrete de politici publice în Educație, pe care le-au prezentat inspectoratelor școlare județene, în proiectul „Inspectoratul școlar civic” al World Vision România: Finanțare de la județ pentru excursii cu elevii, îmbunătățirea comunicării despre școală și a imaginii acesteia, dezvoltarea literației, reducerea abandonului școlar

Zece școli au creat proiecte de politici publice în comunitatea de profesori, uneori și cu implicarea elevilor, pe care le-au propus apoi autorilor de politici educaționale din teritoriu, adică inspectoratelor…
Vezi articolul