Elevii maghiari din Transilvania: sub 50% au acces la învăţământ digital interactiv, în timp ce majoritatea primesc temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare / 40% din părinţi vor recuperarea clasică a orelor, chiar și în lunile de vară

1.484 de vizualizări
Foto: Andrea Piacquadio from Pexels
Mai puțin de jumătate dintre elevii maghiari din Transilvania au acces la metode digitale interactive de predare, dar peste 60% au continuat să învețe primind temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare. Rezultatele aparțin unui studiu realizat de Asociaţia Centrul de Analiză a Politicilor Publice Cluj-Napoca, scrie Rador. De precizat că cercetarea a fost realizată în perioada în care din partea Ministerului Educaţiei exista doar o recomandare cu privire la şcoala online, și nu obligația.
  • În acelaşi timp, aproximativ 40% din părinţi ar prefera ca perioada aceasta să fie recuperată într-o forma tradiţională de învăţământ, majoritatea spunând că ar sacrifica lunile de vară pentru acest lucru, iar 10% dintre părinţi sunt în favoarea repetării anului şcolar, arată studiul realizat la începutul lunii.

Studiul intitulat “Coronavirus în Transilvania” a fost publicat luni și arată că marea majoritate a elevilor maghiari din Transilvania participă la învăţământul la distanţă, care în România a fost opţional între 11 martie şi 3 aprilie şi a devenit obligatoriu începând de săptămâna trecută, după terminarea vacanţei de primăvară.

Pentru aproximativ 9% dintre copii şcolile nu au asigurat nicio soluţie pentru învăţământul la distanţă. Metode de predare digitale interactive au fost disponibile pentru numai 45% din elevi, transmite Rador.

Platforme educaţionale digitale au fost utilizate de 31% din elevi, iar 22% au studiat cu ajutorul videoconferinţelor online ale profesorilor. Proporţia elevilor care au apelat la ambele soluţii digitale este de 8%. Cea mai comună formă de învăţământ s-a dovedit a fi aceea în care învăţătorii şi profesorii au transmis temele prin SMS, e-mail sau site-urile de socializare. Este ceea ce s-a întâmplat în cazul a 59% dintre elevi, mai ales în clasele I-IV, potrivit studiului citat.

Rador precizează că accesul la învățarea la distanță arată inegalităţi sociale semnificative. În cea mai bună situaţie se găsesc copiii părinţilor din oraşele mari, care au studii superioare; în acest caz, peste jumătate dintre elevi beneficiază de învăţământ la distanţă sub formă digitală. În cazul acestora este caracteristic şi faptul că şcoala foloseşte concomitent mai multe forme de predare, orele de predare se desfăşoară atât prin intermediul canalelor de comunicare electronice tradiţionale, cât şi pe platformele digitale de educaţie, acestea fiind utilizate şi pentru transmiterea temelor.

În cazul copiilor care locuiesc în mediul rural sau al părinţilor care au studii limitate, copiii au mai puţine şanse de a avea acces la educaţie digitală. Atât posibilităţile şcolilor, cât şi cele ale părinţilor sunt limitate.

În clasele I-IV, utilizarea soluţiilor interactive este foarte scăzută. Educaţia digitală la distanţă este foarte utilizată în clasele mai mari, respectiv în rândul elevilor care sunt în ani terminali. Dintre cei care trebuie să susţină bacalaureatul, 72% învaţă prin videoconferinţe online sau prin utilizarea unor platforme specializate.

În timpul acestei vacanţe forţate, elevii învaţă, în medie, câte trei ore pe zi. O cincime dintre părinţi au avut probleme cu adaptarea la aceste circumstanţe noi. Totodată, 45% dintre părinţi consideră că ar fi bine dacă anul şcolar ar fi încheiat în cadrul învăţământului la distanţă.

În acelaşi timp, aproximativ 40% din părinţi ar prefera ca perioada aceasta să fie recuperată într-o forma tradiţională de învăţământ, majoritatea spunând că ar sacrifica lunile de vară pentru acest lucru, iar 10% dintre părinţi sunt în favoarea repetării anului şcolar.

Studiul a fost realizat de Asociaţia Centrul de Analiză a Politicilor Publice Cluj-Napoca, cea care operează site-ul statistic Erdelystat.ro, respectiv de compania de sondare a opiniei SoDiSo Research, în perioada 1-10 aprilie, pe un eşantion de 7.450 de persoane. Datele au fost colectate online şi telefonic, scrie Rador.

Informații de background

Un studiu realizat la nivel național în perioada 25-31 martie 2020 de Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea de Vest și Institutul de Științe ale Educației a arătat că, pentru a susține activități de învățare la distanță, profesorii și elevii folosesc cel mai frecvent aplicații simple pentru comunicare cu clasa și individuală (cu fiecare elev) precum

  • Whatsapp sau Messenger (91% – medie de 3,66 pe o scală de 4) sau
  • chiar apeluri telefonice (83% – medie de 3,34).
  • Pe locurile următoare se situează: utilizarea resurselor educaționale deschise și conținutului digital, cum ar fi site-uri cu informații și ilustrații, biblioteci online, simulări, soft educațional, laboratoare virtuale, muzee virtuale, Digitaliada, LearningApps etc. (medie de 2,82),
  • apoi platformele specializate de elearning (2,6) și aplicațiile pentru apeluri video/ videoconferințe precum Webex, Zoom, Meet, Teams (2,48).
Citește și:

 

 


1 comment
  1. Asta chiar mi se pare stire/articol menit sa iște conflicte etnice.
    Adică, ce sa vezi? Etnicii maghiari stau prost cu digitalizarea în vreme ce statul roman are grija ca toți ceilalți sa se infrupte din prețioasele instrumente de educație online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației anunță o analiză a liceelor cu rezultate slabe la Bac 2022: “Ne vom apleca o atenție specială asupra acelor școli care nu au avut elevi înscriși la Bac”, spune ministrul / Anul trecut au fost anunțate controale la școlile cu rezultate slabe la Bac, dar până acum nu se cunosc rezultatele sau dacă au avut loc aceste verificări

Ministrul Educației a anunțat azi rata de promovare la nivel național a Bacalaureatului 2022: cea mai mare rată de promovare din ultimii 12 ani, 73,3%. Nivelul a urcat pentru prima…
Vezi articolul

Liderul sindical Nistor, după discuțiile cu premierul Ciolacu: Salariul profesorului debutant să fie la 1 ianuarie 2024 echivalentul salariului mediu brut pe economie, ce am negociat în vară / Dacă rezultatele nu sunt conforme cu interesele colegilor, vom declanșa proteste

Sindicatele din învățământ au discutat astăzi, la Guvern, cu premierul Marcel Ciolacu despre majorările salariale ale personalului din învățământ care trebuie aplicate de la 1 ianuarie 2024, potrivit OUG 57/2023…
Vezi articolul

Prințul Philip și Regele Mihai au fost prieteni din copilărie – Galerie foto. Istoricul Adrian Cioroianu: Viața Prințului, o lecție de stabilitate și echilibru care duce la puterea unui simbol / Philip avea ceva din spiritul nostru sud european

Prințul Philip, Duce de Edinburgh și consortul de peste 73 de ani al reginei Marii Britanii Elisabeta a II-a, a murit vineri dimineață, la vârsta de 99 de ani. A…
Vezi articolul

DOCUMENT Școlile trebuie să se asigure că toți elevii sunt promovați în aplicația informatică SIIIR, până pe 21 august, potrivit Ministerului Educației / Clasele fără elevi vor fi radiate pe 29 septembrie

Până pe 21 august, școlile trebuie să se asigure că sunt promovați toți elevii în aplicația informatică „Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România”, se arată într-o adresă a Ministerului…
Vezi articolul

Una dintre educatoarele copiilor din Ucraina, la „grădinița” din Buzău, amenajată voluntar de ea și de colegele ei la subsolul unei pensiuni: I-am învățat câteva cuvinte în limba română, i-am învățat culorile, să numere, sunt foarte receptivi

„Ei sunt primiți și stau într-un spațiu destul de ok, dar gândiți-vă că nu se mai întâlnesc cu prietenii, nu mai au aceleași obiceiuri pe care le aveau până acum.…
Vezi articolul