“Ești cel mai bun!” Încrederea părinților în capacitatea de învățare a copiilor poate face ca aceștia să ia note mai bune și să fie mai interesați de școală – studiu

7.875 de vizualizări
Munca de acasă și îngrijirea copiilor
Foto: © Dreamstime.com
Părinții care au încredere prea mare în copiii lor și îi laudă prea mult i-ar putea face pe aceștia să creadă nemeritat că pot face orice sau, dimpotrivă, le-ar oferi încrederea și curajul să încerce să obțină rezultate mai bune la școală, conform opiniilor divergente existente până acum. E mai bine să spui bravo cu fiecare ocazie, să lauzi cu jumătate de gură, sau să temperezi, pesimist, mândria copilului? Fiecare dintre variante are adepții săi, dar care e mai aproape de realitate? Un studiu realizat pe un eșantion de câteva mii de copii și părinți din Australia, prezentat pe blogurile Institutului pentru Educație al University College London, arată că optimismul mamei față de posibilitățile copilului la citire și matematică poate fi corelat cu rezultate școlare mai bune și cu interes sporit al elevului față de materiile școlare.

Același studiu arată, însă, că acest lucru se manifestă diferit în cazul fetelor și al băieților, deoarece intervin stereotipurile de gen.

Cercetarea, realizată de experți de la University College London și de la universități australiene, arată că, atunci când o mamă este mai optimistă în privința abilităților manifestate de copil, acesta are rezultate mai bune. Dar aceleași mame sunt, de regulă, mai optimiste în privința rezultatelor băieților la matematică și ale fetelor la citire, lucru care se resimte și în rezultatele acestora.

Autorii spun că cercetarea a luat în calcul opiniile părintelui care se ocupă cel mai adesea de copil, iar acesta este, în mod obișnuit, mama. Ei apreciază că se poate face o extrapolare la toți părinții. Cercetătorii au cercetat și dacă optimismul poate fi corelat cu avuția părinților, în sensul că părinții mai înstăriți ar tinde să aibă mai multă încredere în abilitățile copiilor, dar nu au putut confirma acest lucru, rezultatul studiului, cum că optimismul părintelui determină rezultate școlare mai bune, este același indiferent de statutul socio-economic al mamei.

Studiul a fost realizat pe date colectate printr-un sondaj separat, provenind de la circa 2.600 de copii și părinți din Australia.

În aceeași cercetare, autorii au constatat că, în medie, mamele sunt mai optimiste în ceea ce privește abilitățile copiilor decât ceea ce indică rezultatele școlare. Acest lucru duce atât la o creștere a rezultatelor școlare ulterioare, cât și a interesului copiilor față de școală. În același timp, dacă o mamă este mai pesimistă, copilul se poate aștepta la o scădere a rezultatelor în următoarea perioadă.

Potrivit studiului, analiza datelor a produs unele dovezi cum că prea mult optimism ar putea să nu aibă aceleași rezultate pozitive sau ar putea fi dăunător, chiar, dar dovezile nu sunt foarte solide și ar fi valabile doar pentru cazuri “extreme”.

Photo 194904892 © Elmirex2009Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Este suficient ca un părinte sa insufle copilului ideea ca “după munca și răsplată”,învățându-i sa coreleze în mod obiectiv munca cu rezultatul muncii.
    Nu exista munca fără izbândă.
    În același timp, părintele sa fie atent și sa observe aptitudinile copilului și sa îl ajute la cultivarea lor.
    În nici un caz sa nu stopeze drumul spre acumularea culturii generale, dar ca activitate suplimentara, sa ofere copilului posibilitatea cultivării aptitudinilor.

  2. Studiul este din start inutil
    Un parinte amprenteaza copilul chiar dc se ocupa mai putin de el , raportat la timpul petrecut de celalalt parinte
    Cei care au initiat acest studiu au vrut sa si confirme teoriile si nu sa inteleaga miezul
    Miezul e balance adaptabilitate flexibilitate deschidere cunoastere etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Analist “21st Century Children”, despre copii și tehnologie: Dependența de telefon nu este recunoscută psihiatric, în pofida titlurilor-șoc din media. O abordare moderată: oportunități vs. riscuri

Foarte mulți oameni au tendința să vorbească despre “dependența” de ecrane, mai ales în cazul tinerilor și copiilor. Această “dependență” este, însă, în continuare subiect de dispută și nu este,…
Vezi articolul

Copiii din România au înregistrat, în doi ani de pandemie, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mari decât în cazul elevilor din Europa de Vest sau chiar din Republica Moldova – studiu McKinsey / România – întârzieri similare cu cele din Polonia, Ucraina sau mai multe țări africane

Elevii din România au înregistrat, în primii doi ani de la declanșarea pandemiei Covid-19, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mult decât media pentru Europa și Asia Centrală, potrivit…
Vezi articolul

ITEMI PISA 2022 Exemple de probleme primite la testarea care arată un procent de analfabetism funcțional de 49% și un nivel de excelență de 4% la Matematică, pentru elevii români de 15 ani / Subiecte cu planete, puncte în meciuri de baschet și instrumente digitale de calcul

Patru unități cu itemi relevanți pentru fiecare nivel de dificultate, incluse în evaluările PISA 2022 l- Matematică, sunt prezentate în Volumul 1 al rezultatelor acestor evaluări, publicate marți. Pentru o…
Vezi articolul

Ligia Deca dublează numărul de școli din localități cu primari PSD în programul Masa caldă, după ce foștii miniștri, Sorin Cîmpeanu și Monica Anisie, au acordat masiv fonduri localităților cu primari PNL

Peste 90 de școli din localități conduse de primari PSD au fost adăugate în programul Masa caldă, potrivit unei analize Edupedu.ro, adică dublul numărului școlilor din localități cu primari PNL…
Vezi articolul

Realitatea lor. Liderii țării au “pilotat” prima zi de școală: educația – prezentată prin proiecții de viitor, în școli de excepție. Totul – sub umbrela României educate, care nu e gata / La guvern, câțiva copii au manifestat pentru lucrurile de bază care lipsesc din școli

Președintele Klaus Iohannis, premierul Florin Cîțu și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au profitat luni de decizia luată în august, ca, în pofida înrăutățirii situației epidemiologice, școlile să poată organiza festivități…
Vezi articolul