Există soluție imediată pentru Bacalaureat – BAC de tip ABC / Profesorul anonim

1.426 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Să depășim lamentările și justificările care însoțesc Bacalaureatul din România după afișarea rezultatelor. Să spunem atât: în ultimii ani, peste 1 milion de elevi au picat Bacalaureatul, iar anul acesta s-au înscris pentru susținere mult mai puțini. De mai mulți ani, susțin introducerea Bacalaureatului diferențiat ca în Anglia și Franța,numit BAC de tip A,B,C.
  • Nota redacției: Profesorul anonim este un proiect Edupedu.ro prin care orice cadru didactic poate scrie pe adresa redactie@edupedu.ro despre problemele sau soluțiile identificate în școală/învățământ, sub protecția anonimatului. Ideile și opiniile exprimate în aceste articole nu sunt neapărat și cele ale redacției.

Formula din Legea Funeriu nu s-a aplicat, iar cea din Legea Deca, extrem de complicată, este îmbrățișată de actualul ministru Daniel David. Ambele sunt greșite și nu există în teoria și practica pedagogică.

Formula BAC de tip A,B,C are următoarea foaie de parcurs:

  • 1.⁠ ⁠Absolvenții pot opta pentru unul dintre cele trei tipuri cu grad de dificultate diferit. Acum se operează o selecție naturală.
  • 2.⁠ ⁠Bacalaureatul tip A poate asigura admiterea la facultate. El poate fi dat în sesiunile următoare de către cei care au promovat Bacul B sau C.
  • 3.⁠ ⁠Facultățile pot selecta candidați cu BAC de tip B sau C doar prin examen specific.
  • 4.⁠ ⁠Se generalizează Programul pilot de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București de pregătire în clasa a XII-a și adoptat și de către alte licee, care are rezultate. Directoarea de la Gh. Lazăr, Ionela Neagoe, a anunțat anul trecut că promovabilitatea a fost de 100%.
  • 5.⁠ ⁠Se poate aplica chiar de anul viitor. Trebuie doar o OUG, un HG și câteva OM.

Consecințe:
•⁠ ⁠scade brusc piața meditațiilor
•⁠ ⁠elevii capătă încredere în sine și în munca lor
•⁠ ⁠costurile financiare sunt foarte reduse
•⁠ ⁠ne aliniem practicilor europene și creștem încrederea în școală

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. există deja mai.mute tipuri de subiecte, cel puțin la matematică …

  2. nu merge asa, trebuie re-structurat in amonte liceul in, respectiv, filiera stiintifica, technologica si profesionala (modelul francez). Abia apoi poti organiza Bac S, Bac T si Bac Pro. Si mai in amonte, copiii trebuie „orientati ” de catre profesori in ultima clasa de gimnaziu spre filiera care li se potriveste, fara examen. Deci re-structurat si gimnaziul du fond à comble. E mult pana departe.

    1. Și trebuie lucrat de la bază cu părinții, care să accepte că poate n-au un copil bun de liceul teoretic și că i-ar fi mai potrivită o școală profesională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățarea pe tot parcursul vieții, în România, prin ochii patronilor: multă teorie, viziune, legislație, cu prea puține efecte în practică, pe o piață cu legi volatile, inechitate și nepotrivire între cursuri și nevoi – rapoarte ale Confederației Patronale Concordia

Învățarea pe tot parcursul vieții, domeniu în care România se numără printre ultimele țări la nivel european, rămâne mai degrabă subiect de discuții, viziuni și planificări decât de acțiuni concrete,…
Vezi articolul

Ar trebui regândite lucrurile în privința programei de Matematică și a examenelor, spune profesorul Cătălin Gherghe, decanul Facultății de Matematică și Informatică a Universității din București și coordonator al lotului olimpic: Subiectele de la Evaluarea Națională și Bacalaureat s-au transformat în niște șabloane, orele sunt doar de pregătire și se pierde adevăratul motiv pentru care matematica trebuie studiată în școală

„Ar trebui să fim mai atenți la ce dorim de fapt să testăm prin aceste examene”, spune profesorul Cătălin Gherghe, decanul Facultății de Matematică și Informatică a Universității din București.…
Vezi articolul

Rezultatul discuțiilor de câteva ore, de la Guvern, pe măririle salariale ale profesorilor – Hăncescu, FSLI: A rămas ca domnul ministru de Finanțe să-și mai facă noi calcule / Cîmpeanu: Discuțiile au fost constructive

Discuțiile dintre reprezentanții guvernului și sindicatele din Educație privind măririle salariale ale profesorilor, care trebuiau să ducă la un acord semnat încă de vineri, au rămas în impas momentan. În…
Vezi articolul