Facultățile de medicină pot înființa sau prelua în administrare unități sanitare – modificare a Legii Educației adoptată de Senat, for decizional

163 de vizualizări
Foto: Senatul României
Facultăţile de medicină acreditate pot înfiinţa sau prelua în administrare spitale. Acest lucru este menționat în Ordonanța de Urgență 22/2021 cu privire la modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale. Senatul a adoptat luni, în calitate de for decizional, forma modificată a legii.

Spitalele pot fi structuri fără personalitate juridică în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat sau se pot afla în subordinea acestora. În această situație, instituţiile de învăţământ superior de stat se pot ocupa de aprobarea și utilizarea creditelor bugetare, de folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul de stat.

Ordonanţa prevede că facultățile de medicină acreditate ,,pot înfiinţa sau prelua în administrare unităţi sanitare, unităţi medicale ambulatorii, spitale clinice cu secţii universitare, institute şi centre medicale clinice în care se desfăşoară activitate medicală de învăţământ şi de cercetare ştiinţifică, cu includerea acestora în reţeaua de asistenţă de sănătate publică, prin hotărâre de Guvern, iniţiată de Ministerul Educaţiei’”.

Forma modificată și adoptată a Ordonanței de Urgentă 22/2021 prevede ca statul să asigure finanţarea de bază pentru antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii din învăţământul de stat, pentru antepreşcolarii şi preşcolarii și elevii din învăţământul obigatoriu particular şi cel confesional. Unităţile de învățământ care vor primi finanțare trebuie să fie autorizate sau acreditate. De asemenea, de susținere financiară beneficiază și colegiile de nivel postliceal înfiinţate în structura instituţiilor de învaţământ superior de stat.

Statul asigură finanţarea de bază pentru învăţământul profesional liceal particular sau confesional, unităţi autorizate sau acreditate. Finanţarea se face în baza şi în limitele costului standard pe elev/preşcolar/antepreşcolar după caz, după metodologia elaborată de Ministerul Educaţiei.

Foto: Senatul României


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevul din Buzău care și-a ironizat profesoara de desen într-un mesaj pe Facebook, în 2018, sancționat atunci cu nota 2 la purtare, a câștigat definitiv procesul. Colegiul Hașdeu trebuie să îi plătească 3.000 de euro daune morale și să îi revizuiască media

Curtea de Apel Ploieşti s-a pronunţat definitiv în procesul dintre Colegiul Naţional „B.P. Hașdeu” şi Andrei Alexandru Voicu, fostul elev al școlii, menţinând decizia instanţei de recurs prin care instituţia…
Vezi articolul

Contabila unui liceu din Tulcea, care nu a plătit contribuţiile la pensie pentru profesori, condamnată la închisoare cu suspendare și muncă în folosul comunității la școală sau primărie / Decizia nu este definitivă

Contabila Liceului Dimitrie Cantemir din orașul Babadag, județul Tulcea, care nu a plătit contribuţiile la pensie pentru profesori timp de mai mulți ani, a fost condamnată la 3 ani închisoare…
Vezi articolul

Mecanismul de acordare a burselor pentru elevi de către școli, explicat de ministrul Educației: fiecare școală va primi banii, 1.000 de lei per elev la gimnaziu, de exemplu, și va decide cui și în funcție de ce criterii acordă acele sume

„Asiguri școlii bugetul, n-o lași de izbeliște, dar lași directorului, care se presupune că e profesionist, și consiliului de administrație șansa să-și distribuie acest buget, adaptat la specificul și nevoile…
Vezi articolul

Ministrul Educaţiei din Italia şi-a dat demisia pentru că nu a primit un buget suficient pentru învăţământ: “Se pare că resursele nu se găsesc niciodată atunci când vine vorba de școală și de cercetare, dar găsim sute de milioane de euro când există vreun scop politic”

Ministrul italian al Educaţiei, Lorenzo Fioramonti, şi-a dat demisia pentru că nu a primit finanţarea cerută pentru şcoli, potrivit unui mesaj publicat pe pagina personală de Facebook. Demnitarul explică motivele…
Vezi articolul