Facultățile vor primi o instrucțiune de la Ministerul Educației să treacă activitatea în online, din 25 octombrie până pe 5 noiembrie – decizia Comitetului pentru Situații de Urgență

24.159 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Ministerul Educației urmează să trimită instituțiilor de învățământ superior o instrucțiune prin care se va recomanda trecerea în sistem online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021 – 05.11.2021, potrivit deciziei Comitetului Național pentru Situații de Urgență.

Articolul 7, punctul (2) din Hotărârea nr. 91 din 22.10.2021 a Comitetului pentru Situații de Urgență precizează că „Se propune emiterea de către Ministerul Educației a unei instrucțiuni prin care să se recomande instituțiilor de învățământ superior din sistemul național de învățământ trecerea în online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021-05.11.2021”.

Ce este o instrucțiune? “Instrucțiunea este un act normativ cu putere juridică imediat sub cea a unui ordin de ministru. Ierarhizarea actelor normative, începând cu cele care au cea mai mare forță juridică, potrivit Consiliului Legislativ, este următoarea:

  • Constituția României;
  • Lege constituțională;
  • Lege organică;
  • Lege ordinară;
  • Ordonanță de urgență a Guvernului;
  • Ordonanță a Guvernului emisă în temeiul unei legi de abilitare;
  • Hotărâre a Guvernului;
  • Ordin, Instrucțiune, Regulament, Circulară, Precizare, Normă, Normă metodologică, Normă tehnică, Îndrumare metodologică, Decizie, Reglementări, Reguli” (sursa).

Amintim că, ieri, ministrul Educației a declarat la Digi24 că recomandă trecerea cursurilor în sistem online universităților din România, pentru perioada de două săptămâni în care școlile vor fi închise, „cu excepția universităților de medicină și farmacie pentru care aportul studenților este foarte important în această perioadă”.

Foto © LightpoetDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Oana Moraru: Copiii care intră în grădinițe și clase primare cu probleme de atenție, vocabular sărac, logică dezorganizată, ies din școli și grădinițe tot cu probleme de atenție și de limbaj

“Cât progres se datorează creșterii și dezvoltării naturale? Cât progres vine odată cu programul educațional al școlii?”, scrie Oana Moraru, pedagog și fondator de școală privată, într-un text în care…
Vezi articolul