Federațiile sindicale din educație cer demiterea ministrului Educației Daniel David, după ce acesta a spus că sindicatele nu mai pot avea rolul de acum în sistem: Nu sunt simple opinii, reprezintă un manifest pentru autoritarism

1.815 vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro / Inquam Photos
Federațiile sindicale din educație trec de la cererile de demisie a ministrului Educației, Daniel David, la cereri ca acesta să fie demis, întrucât „Nu putem accepta un ‘partener’ de dialog care planifică reformarea mișcării sindicale pentru a o transforma într-o structură obedientă”, se arată într-un comunicat de presă comun. Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” reacționează, astfel la declarații recente ale ministrului cu privire la rolul sindicatelor, ele spunând că nu este vorba despre simple opinii ale oficialului, ci „reprezintă un manifest pentru autoritarism“.

„Nu putem accepta un „partener” de dialog care planifică reformarea mișcării sindicale pentru a o transforma într-o structură obedientă”, declară cele două sindicate.

  • „Mi-ar plăcea ca sindicatele să înțeleagă că nu mai pot avea un rol important într-un sistem așa cum îl avem acum”, a spus ministrul David săptămâna aceasta, la podcastul Lecția de azi, după cum Edupedu.ro a semnalat joi. Potrivit oficialului, sindicatele „pot să aibă și ei un nou restart pentru a construi alte paradigme în educație, inclusiv pentru ei ca sindicate. Altfel, repet, stăm în niște niște paradigme prăfuite, nu ne mai putem dezvolta în ele”.
  • Și sindicatul SIPA Muntenia a reacționat, joi, la declarațiile ministrului Daniel David spunând că „a afirma că sindicatele nu mai pot avea un rol important înseamnă negarea dialogului social. Orice reformă se construiește împreună cu profesorii, nu împotriva lor”

În reacția lor de vineri, FSLI și FSE „Spiru Haret” afirmă că „aceste declarații nu sunt simple opinii, ci reprezintă un manifest pentru autoritarism. Ele trădează intenția clară de a elimina singurul obstacol rămas în calea unor reforme făcute ‘din pix‘, fără consultare și fără contact cu realitatea din clase: dialogul social”.

Potrivit comunicatului semnat de președintele FSLI, Simion Hăncescu, și cel al FSE „Spiru Haret”, Marius Nistor, „domnul ministru David confundă Ministerul Educației și Cercetării cu un laborator personal de psihologie experimentală. Într-o democrație funcțională, sindicatelor nu li se dictează „paradigmele” de funcționare; ele nu se „restartează” la comanda puterii politice. Rolul nostru, al sindicatelor, este garantat constituțional tocmai pentru a proteja sistemul de abuzurile puterii executive”.

  • Iar sindicatele apreciază că „încercarea ministrului de a lega existența sindicatelor și activitatea profesorilor de rata analfabetismului funcțional reprezintă o manipulare ieftină. Domnule ministru, analfabetismul funcțional nu este produs de sindicate! Este rezultatul zecilor de ani de subfinanțare cronică, de programe școlare neadaptate, de lipsă a resurselor și de instabilitatea legislativă generată de politicieni, nu de dascăli și de organizațiile sindicale. Profesorii sunt cei care au ținut școala românească în viață, adesea în condiții umilitoare, în timp ce miniștrii experimentau „reforme” eșuate.”

Cele două federații spun că partidele aflate la putere, premierul Ilie Bolojan și președintele Nicușor Dan „nu au voie să tacă, după o astfel de declarație. Tăcerea în fața acestui derapaj înseamnă complicitate.”

Comunicatul integral:

„Un ministru care vrea sindicate „restartate” și reduse la tăcere nu are ce căuta într-un guvern democratic!

SOLICITĂM DEMITEREA IMEDIATĂ A MINISTRULUI DANIEL DAVID!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” reacționează ferm la atacul fără precedent lansat de ministrul educației, Daniel David, împotriva reprezentanților salariaților din învățământ. Într-un recent podcast, demnitarul a afirmat: în timp, sindicatele vor înțelege că nu mai pot avea un rol important într-un sistem așa cum îl avem acum și că este nevoie de un „restart pentru a construi alte paradigme în educație, inclusiv pentru ei ca sindicate”.

Aceste declarații nu sunt simple opinii, ci reprezintă un manifest pentru autoritarism. Ele trădează intenția clară de a elimina singurul obstacol rămas în calea unor reforme făcute „din pix”, fără consultare și fără contact cu realitatea din clase: dialogul social.

Domnul ministru David confundă Ministerul Educației și Cercetării cu un laborator personal de psihologie experimentală. Într-o democrație funcțională, sindicatelor nu li se dictează „paradigmele” de funcționare; ele nu se „restartează” la comanda puterii politice. Rolul nostru, al sindicatelor, este garantat constituțional tocmai pentru a proteja sistemul de abuzurile puterii executive. A dori sindicate care să nu mai aibă un rol importantînseamnă a dori angajați fără drepturi și un sistem educațional obedient. În ultimele decenii, sindicatele au fost singurele organizații care au apărat consecvent drepturile cadrelor didactice, au semnalat abuzurile administrative, au intervenit ori de câte ori politicile educaționale au pus în pericol integritatea profesiei și șansele elevilor la un învățământ de calitate și s-au implicat constant în îmbunătățirea actelor normative care vizează sistemul de învățământ.

Încercarea ministrului de a lega existența sindicatelor și activitatea profesorilor de rata analfabetismului funcțional reprezintă o manipulare ieftină. Domnule ministru, analfabetismul funcțional nu este produs de sindicate! Este rezultatul zecilor de ani de subfinanțare cronică, de programe școlare neadaptate, de lipsă a resurselor și de instabilitatea legislativă generată de politicieni, nu de dascăli și de organizațiile sindicale. Profesorii sunt cei care au ținut școala românească în viață, adesea în condiții umilitoare, în timp ce miniștrii experimentau „reforme” eșuate.

Avertizăm partidele din coaliția de guvernare, pe prim-ministrul Ilie Bolojan și pe Președintele României Nicușor Dan că nu au voie să tacă, după o astfel de declarație. Tăcerea în fața acestui derapaj înseamnă complicitate. Dacă viziunea României Educate include reducerea la tăcere a partenerilor sociali, atunci România a părăsit valorile europene.

Un ministru care vede în sindicate o piedică ce trebuie eliminată este incompatibil cu funcția publică. Deciziile în educație se iau prin dialog, nu se impun prin dictat.

În consecință, solicităm public demiterea domnului Daniel David din funcția de ministru al educației. Nu putem accepta un „partener” de dialog care planifică reformarea mișcării sindicale pentru a o transforma într-o structură obedientă.

       PREŞEDINTE F.S.L.I.                                 PREȘEDINTE F.S.E. „SPIRU HARET”

       Simion HĂNCESCU                              Marius Ovidiu NISTOR


7 comments
  1. Profesorii trebuie sa urmeze in permanent programe de „formare si perfectionare”, din banii si pe timpul lor, evident.
    Ghilimelele sugereaza faptul ca aceste programe sunt, in mare lor majoritate, o bataie de joc SOLICITATA si INTRETINUTA de minister.

    Amu… liderii de sindicat nu au ocazia sa urmeze si ei niște programe de perfecționare in „sindicalism”? Ceva cursuri de negociere sindicala, de comunicare publica, de prezenta media, etc?

    Saracii de ei ei fac ce fac de 30 de ani ;i inca mai spera la rezultate diferite!

  2. M am saturat de vrajeli de tipul: sindicatele condamna, sindicatele sunt suparate, oripilate, terorizate, impresionate etc si sa nu faca nimic. Putinii membri care le-au mai ramas vor sa faca ceva, nu sa se mire mereu ca la urs. Cu mirari si condamnari eu nu-mi pastrez din februarie painea. Sa ia actiune! Ne-am imputinat, ne imputinam si ne vom imputina din februarie pana la disparitie. Stiu 3 scoli unde nu au profesori de romana, matematica si chimie.

  3. Este o opinie bine gândită care nu face referire la ceea ce cred domnii de la sindicat ,ci se referă la faptul ca sindicatele prin ĺderii lor antireformisti nu mai pot fi degrevati de ore, plătiți cu salariul întreg de profesor și in afara de a veni cu ideile lor conservatoare nu aduc nici o propunere noua, nu contribuie cu nimic la exact motivul degrevarii lor și anume bunul mers al actului ininstructiv-educativ și de management.

  4. Regimul hibrid pe înțelesul publicului: s-a suit scroafa în copac. Pentru că nu mai există democrație, un „apolitic de partid”, o persoană care nu poate fi trasă la răspundere politică, o persoană care este ferită de riscul de a deconta electoral, este înșurubată în funcție pentru a presta misiuni ignobile. Rezultatul, ceea ce se întâmplă în educația din România. O sumă de abuzuri, o colecție de nesimțiri, o avalanșă de abjecții. Toate, orientate spre bunăstarea celor puțini și puternici, cu costul jupuirii, disprețuirii, umilirii celor mulți și slabi.

  5. Domnul sinistru se visează un mic dictator. Pot să înțeleg asta, deși nu e normal. Dar cele două echipe de fotbal de consilieri mai mult sau mai puțin onorifici, ce fac? Modelul ,,mucles, că zbori”?

  6. Delusion 5 DD!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum a mințit secretarul general al Guvernului, Marian Neacșu, că PNRR nu ar permite creșteri de salarii sau sporuri pentru profesori, aflați în grevă generală: Guvernul și Parlamentul au mărit constant în 2023 veniturile diferitelor categorii de bugetari

Secretarul general al Guvernului, Marian Neacșu, a declarat miercuri după negocierile cu sindicatele că PNRR nu permite creșteri de salarii sau sporuri la profesori. Realitatea este că în PNRR nu…
Vezi articolul