Directorul Școlii Centrale din București, Lucian Octavian Popa, spune că profesorii sunt de la an la an tot mai încărcați cu atribuții, de altfel, “atribuțiile pentru orice personal din învățământ dospesc în loc să se simplifice”. Invitat la TVR Info, Lucian Popa a spus că unul dintre motivele pentru care învățământul nu e atractiv este legat de salarii și de faptul că profesorii au “o cârcă de responsabilități”. Întrebat cât ar trebui să fie salariul unui profesor debutant pentru ca tinerii să își dorească să intre în sistemul de învățământ, directorul Școlii Centrale a spus că “cel puțin 1.400 de euro”, față de 3.700 de lei cât este în prezent.
Directorul Școlii Centrale din București, Lucian Octavian Popa, spune că angajații din învățământ au tot mai multe atribuții, iar cât privește profesorii, îi este tot mai greu să găsească diriginți, tot din cauza faptului că aceștia trebuie să facă dosare pentru burse și statistici tot timpul.
“Foarte mulți profesori încep să fugă când își văd cârca de responsabilități. Mi-e foarte greu să mai găsesc diriginți, pentru că numai când știu câte dosare pentru bursă, orice situație trebuie gestionată prin diriginte, orice statistică trebuie făcută”, spune Lucian Octavian Popa.
Întrebat de ce nu e atractiv sistemul de învățământ, directorul Școlii Centrale a spus că “până acum câțiva ani, sistemul de învățământ, în primul rând, nu a fost atractiv din perspectiva salariilor”, dar nici majorarea obținută în urma grevei de anul trecut nu este suficientă.
“Din punctul meu de vedere, net salariu de intrare ca să-l aduci în sistem și să rămână pentru că a fi în sistem presupune un life-long learning. (n. Red învățare continuă), cel puțin 1.400 euro în mână, salariu de intrare în sistem”, a mai spus Lucian Octavian Popa.
Redăm dialogul integral pe acest subiect:
Lucian Octavian Popa, directorul Școlii Centrale din București: Mie mi se par că de la an la an, atribuțiile pentru orice personal din învățământ dospesc în loc să se simplifice (…)
Diana Dumitrașcu, moderatorul TVR Info: De ce nu-i atractiv sistemul de învățământ? Din punctul dumneavoastră de vedere?
Lucian Octavian Popa, directorul Școlii Centrale din București: Până acum câțiva ani, sistemul de învățământ, în primul rând, nu a fost atractiv din perspectiva salariilor.
Moderator: Ce s-a dat acum e suficient?
Lucian Octavian Popa: Nu, absolut deloc. Și mă distrează, apropo de matematică, că tot timpul noi prezentăm strict salariile brute și nu știu câți mai știu, de la procentele din clasa a VI-a că din brutul care este prezentat la televizor scădem 47,3% și rămâi cu netul. Foarte mulți profesori încep să fugă când își văd cârca de responsabilități. Mi-e foarte greu să mai găsesc diriginți, pentru că numai când știu câte dosare pentru bursă, orice situație trebuie gestionată prin diriginte, orice statistică trebuie făcută, că nu trăim o epocă digitalizată în care să avem o dată introducem datele și să ne putem folosi de acel sistem și să-l interogăm și să ne spună ceea ce dorim.
Moderator: Ar fi de dorit ca SIIIR-ul să poată să ofere toate acestea.
Lucian Octavian Popa: Ar fi de dorit. Nu înțeleg de ce nu e folosit cum ar trebui.
Moderator: Care ar trebui să fie salariul unui profesor în România? Unui profesor de matematică, de exemplu?
Lucian Octavian Popa: Nu discutăm despre salariul unui profesor de matematică sau profesor de muzică, unui profesor… Din punctul meu de vedere, net salariu de intrare ca să-l aduci în sistem și să rămână pentru că a fi în sistem presupune un life-long learning. (n. Red învățare continuă), cel puțin 1.400 euro în mână, salariu de intrare în sistem.
Moderator: După ce ai experiență, ai gradul I, ce salariu ar trebui să aibă?
Lucian Octavian Popa: Ar trebui să ajungă undeva pe la un 2000-3.000 de euro, net.
Informații de context
Salariul profesorului debutant este, de la 1 iunie 2024, 3.700 de lei net (6.448 lei brut), potrivit grilelor de salarizare pentru personalul din învățământul preuniversitar. În perioada 1 ianuarie – 31 mai 2024 acest salariu al profesorului debutant a fost de circa 3.300 de lei (6.080 lei brut). Ambele creșteri au fost datorate grevei generale a personalului din învățământ din mai-iunie 2023 și nu vreunei politici publice a autorităților de la București.
Grilele cu salariile de bază ale profesorilor de la 1 iulie 2024, detaliate pe fiecare funcție, gradație și treaptă de vechime, publicate de Ministerul Educației pot fi consultate aici.
Cât ar fi trebui să fie salariul profesorului debutant în 2024
O analiză Edupedu.ro arată că după grevă, promisiunea pe care au primit-o sindicatele profesorilor, conform ordonanței de urgență nr. 57/2023, a fost că, de la 1 ianuarie 2024, salariul profesorului debutant va fi egal cu salariul mediu brut pe economie, iar acesta va fi baza de plecare pentru salariile celorlalți profesori din Învățământ.
OUG respectivă prevedea: „Grila de salarizare aplicabilă sistemului național de învățământ începând cu 1 ianuarie 2024 se stabilește pornind de la salariul mediu brut pe economie, utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2023 pentru profesori debutanți/asistenți universitari”. Legea respectivă prevedea: „câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2023 este de 6.789 lei”.
Salariul net, în mână, este doar 58% din salariul brut. Din salariile de bază, brute, scrise în grila de salarizare din Educație, circa 42% sunt impozite și contribuții la stat. Asta înseamnă că salariul net al debutantului la 1 ianuarie 2024 ar fi trebuit să fie de 3.970 de lei, cu 670 de lei mai puțin decât a fost în realitate – 3.300 de lei.
La această sumă de 3.970 de lei ar fi trebuit să se adauge și prevederea din OUG 57/2023; începând cu 1 ianuarie 2024, profesorii beneficiază de 50% din diferența stabilită între salariul de bază aflat în plată și salariul de bază stabilit prin noua grilă. Maximul grilei nu a fost niciodată făcut public de autorități sau de sindicate, așa că nu există un reper despre cât ar fi însemnat asta. Marius Budăi, ministrul muncii în Guvernul Ciucă declara de la Palatul Victoria pe 12 iunie 2023, cot la cot cu Ligia Deca: Profesorul debutant va câștiga de la 1 ianuarie 2024 un salariu net de 4.600 de lei pe lună. Deca s-a dezis de acea declarație câteva luni mai târziu: „Nu a fost promisiunea mea”.
Mergând pe mecanismul impus prin OUG 57/2023, salariul profesorului debutant în anul 2024 ar fi trebuit să crească anual până la nivelul „salariului mediu brut pe economie, utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul anterior pentru profesori debutanți/asistenți universitari”, adică 2024.
Acesta este prevăzut de legea BASS: Câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2024 este de 7.567 lei.
Prin urmare, salariul acesta brut ar trebui să fie cel al profesorului debutant, iar netul ar veni 4.426 de lei, cu 726 de lei peste nivelul de 3.700 de lei din prezent.
20 comments
Problema cea mai mare e diversificarea Legislației și adăugarea ilegală în Fișa postului de profesor diriginte a unor atribuții : daca unele se adaugă altele se scot, așa e corect.
Adaosul de atribuții ca diriginte creste de la an la an pentru că legislația devine mai multă și mai stufoasă și necesită mult mai mult timp din partea profesorilor DIRIGINȚI ca să o aplice.
Sporul de dirigenție de 10% de acum 10 ani nu e echitabil acum, când ai dublul muncii de atunci !!
Sindicatele nu zic nimic despre acest lucru ilegal privind fisele de post de profesor care cresc permanent ca atribuții în același număr de ore, asta e de fapt problema cea mai gravă.
Și nu cresc sarcinile în plus doar la diriginți, ci la toți angajații. Normativele de personal nu s-au mai modificat de ani de zile, dar sarcinile se înmulțesc ca ciupercile după ploaie.
Eu am dorit să ajung profesor. Celelalte profesii care mi-au fost puse în spate nu mă interesează, n-am priceperi și deprinderi pentru ele, dacă le fac, le fac de mântuială, și dacă vine cineva să mă tragă la răspundere că nu-s făcute conform nu știu căror reguli, am să-i chem în judecată. Un așa-zis curs de formare de 20 de ore cu niște formatori plictisiți care mă pun să completez chestionare online nu mă lămurește în niciun fel despre cum se completează documente contabile, cum se calculează corect veniturile pentru bursele sociale, cum să fac față într-o încăierare între elevi de două ori mai mari ca mine, cum să mă apăr în egală măsură de un elev sau un părinte care mă atacă în fața școlii, etc. Nu sunt câine antidrog să ”depistez” dacă elevul e sau nu drogat la oră, nu sunt agent de pază să stau cu el în detenție (cea mai mare tâmpenie!), nu sunt mama răniților să le rezolv elevilor problemele socio-economice. Pentru asta există alte agenții ale statului.
Eu vreau să fiu profesor. Iar părinții care cer din ce în ce mai multe de la școală, dând idei idioților din minister, să facă bine să-și facă treaba de părinți mai înainte de toate, că după aceea ne descurcăm noi.
Nici în Franța, de exemplu, salariile profesorilor nu sunt mari, DAR primariile sunt obligate sa asigure profesorilor locuințe im funcție de dimensiunea familiei: atatia metri pătrați minim pt un celibatari, atatia metri pătrați minim pt un căsătorit fără copii atatia metri pătrați pt o familie cu un copil etc.
Toate problemele din învățământ au o singura cauză… Lipsa de pasiune si de interes a tuturor indivizilor din sistem. Dirigintele și profesorul sau învățătorul se hranesc spiritual din potențialul individului căruia cauta sa-i descopere calitati si sa I le dezvolte. Individ pe care-l motivează sa frecventeze școală ca să simtă ca nu pierde timpul si că anii și energia investite intr-un sistem care are nevoie de alt sistem paralel pentru a-i oferi posibilitatea de a-și castiga existenta, nu mai zic pentru a progresa si crește profesional si spiritual…se justifică. “E greu sa formezi oameni cu caractere…care sa invete…..” Daca ajungi in invatamant fiindcă e o munca ușoara si lipsita de responsabilitate, la care cel ce pune osul e “loaza” care sta toată ziua cu telefonul in mana si nu-l intereseaza cartea…, sa nu va mire atitudinea elevului care este un individ care la 6-7 aniveste deschis la orice lucru nou si pe care in general il poti “citi”si co-interesa daca iti pasa, evitand sa-l plictisesti si sa-l pedepsesti văzându-i un “medicament” a carui eficienta si motivatie este una îndepărtată și ale carui roade nici nu promiți ca le va atinge nici nu y le prezinti intr’un mod atractiv. Elevul Trebuie alfabetizat, Trebuie sa mearga la scoala, si Trebuie sa invete…. Care este oferta sistemului de învățământ? Știm. Nu de dupa ’89 ci dupa 1960 cand elevii au inceput să necesite meditații la materiile de care aveau nevoie sa promoveze și cu care să aprobe bacul și intrarea la facultate. Profesorii si invatatorii de exceptie formați înainte de 1944 ori au fost trimiși la țară ori au fost persecutati de membri de partid, unii fără “pregatire de specialitate” care au guvernat sistemul pe motive politice si abuzuri. Roadele le culegem astazi când sistemul nu a considerat ca e cazul să se reformeze și cand emite pretenții fara acoperire. Nimic nu justifica starea învățământului actual care se reflecta in societate. Școală scoate pe banda indivizi care nu gandesc logic, nu sunt coerenti, nu au nevoie sa se informeze corect si nu au capacitatea de a se proteja nici pe ei nici copiii pe care ii mai fac. Criteriul dr valoare este banul si ceea ce el poate cumpăra. Pentru un copil banul nu reprezinta nimic. Ceea ce cer de la părinți cu acoperire financiara este ceea ce societatea reflecta fals, ca valoare.
Întâmplător, știu că la dumneavoastră in școală profesorul e privit așa cum merită: ca o sursă/ resursă folosită cu demnitate, pentru a oferi demnitate!
O școală din România are alte caracteristici:
Anul acesta, numărul profesorilor care și-au arătat disponibilitatea de a fi dirigenți a fost mai mare ca numărul dirigențiilor posibil de acordat!
După ce s-a dat un concurs de dosare (voi cita cândva ca studiu de caz din criteriile de diferențiere trimise candidaților), nu s-a anunțat nici până azi (nici respectat) ierarhizarea dată de criteriile de competență analizate și de opțiunile candidaților , reparizându-se clasele, ca in ultimii zece ani, tot ,,pe ochi frumoși “!
Asta aduce în discuție din nou subiectul legat de valorificarea optimă a resurselor existente!
Resursele pe care le-a consumat un profesor pentru a deveni competitiv (și pe care apoi le poate pune la dispoziția instituției acumulând competențe) au fost călcate in picioare de un manager căruia nu-i pasă în acest moment!
Deși veșnic vorbește pompos, repetitiv despre ,,interesul suprem al elevului” (am citat dintr-un document scris și trimis de el), nu face posibilă întâlnirea optimă profesor-elev in condițiile fixate chiar de procedură!
Iată cum putem adăuga la alegerea de a lipsi pe profesor de resurse pecuniare minim necesare unui trai decent și lipsirea de resurse de energie! Cum? Prin permisiunea- oferită de sistem directorului- de a face ce dorește, nu ce poate face in cadre legislative!
Urmări:
Crește starea de nesiguranță în sistem! Din partea tuturor factorilor implicați!
De ce se face așa? Pentru a se forma angajați umili, care acceptă tot mai puțin, cu muncă cât mai multă; care devin servili și care să îi învețe pe elevi la fel: să își atingă nu potențialul, ci scopul mic- de a se ,,descurca” doar de la o zi la alta!
Cel mai mare rău pentru o societate e să aibă profesori umili!
Referitor la cele prezentate directorul nu a precizat cum trebuie simplificat învățământul! până la motivarea salariului, directorul trebuie sa formeze caractere elevi pregătiți prin simplificarea materiei .
Câte dosare de bursă? Tineri vin când conducerea scoli vine cu oferte pentru tineri profesori. Clasa nu este dotată cu sisteme moderne digitale, vreți simplificarea învățământului, vă întreb pentru cadrele didactice in calitate de director ați venit cu soluții moderne capii se adaptează sau nu tehnologiei.
1400 de euro din care materiale auxiliare pentru pregătirea profesorilor ,cu ce mai rămân daca 50% din salariu se cheltuiesc pentru școală, iar școala materiale didactice pune la dispoziție pt profesori.
dl. director concret profesorul la catedra este motivat sa simplifice materia sau programa școlară.?
Mai lăsați -i pe dascăli, nu le tot plângeți de milă , că nu sunt cei de plâns! E adevărat că sunt o parte , pentru care – tot respectul . Ei îi duc in spate pe cei ce n-au ce căuta în sistem și care mai păstrează stindardul sus .Din păcate , cei din urmă , sunt cei mai mulți ! Și , chiar , știu despre ce vorbesc !
Când primarul este șeful politic al directorului de școală, este firesc că subordonații primarului să fie plasați deasupra subordonaților directorului. Așa s-a ajuns ca serviciile sociale să migreze către școli, iar profesorii să devină contabili, auditori financiari, evaluând dosarele cu veniturile părinților și luând decizii privind acordarea sau nu a unor forme de asistență socială, activități care nu au legătură cu educația. Politizarea școlilor a permis ca deturnarea activităților profesorale către scopuri administrative să se realizeze fără opoziție, fără logică și fără beneficii educaționale. La începutul anului școlar, când elevii ar trebui să fie captivați și fermecați de pasiunea profesorilor pentru predare, pentru cunoaștere, ei găsesc funcționari în proces accelerat de obosire cronică, cu atenția distribuită la averile părinților, inventariind surse de venit, cuantificând venituri permanente/temporare, evaluând valoarea terenurilor, a altor forme de capital, analizând sentințe de divorț, certificate de deces, evoluții ale stării civile a părinților, organizând dosare peste dosare, verificând îndeplinirea de către familii a unor condiții de încadrare sau nu în diverse categorii vulnerabile. Sigur că în această horă bezmetică, condusă politic, intră părinții, profesorii, elevii, conducerile școlilor, multele comisii, însă efortul nu are nicio legătură cu procesul educațional.
Asa cum nu aveți nici profesori?Cine va mai crede.Sunt doar motive inventate pentru ca dați dirigentii cui nu trebuie.
Știați că diriginții muncesc la fel dar nu primesc aceași plată nefiind o sumă fixă?
Știați că și în noul ROFUIP s-a adăugat o listă de ….,,alte responsabilități ” egală cu responsabilitățile de bază.
Știați că un diriginte are mai multă muncă birocratică si administrativă decât pedagogică și de consiliere?
Deca oricum nu știe că ea așteaptă sâmbăta să meargă la școală.
Să recupereze materia ,, Starea învățământul românesc in epoca Iohannis “
Plătiți mai bine dirigentia și dați dirigintelui mai multe instrumente de lucru și de disciplinare.
E greu intr’adevar sa formezi oameni, caractere, sa le insufli dorinta de cunoastere, de explorare a stiintelor exacte, de a citi litrratura de calitate, si tot ce tine de educatia copiilor.
Dar in acelasi timp, nu sunt de acord cu dl.director care se plange ca nu gaseste profesori dispusi sa preia dirigentia, ca sunt prea multe responsabilitati. Atunci ce sa spunem despre medicii chirurgi, cardiologi, oncologi, etc , despre inginerii constructori, electricieni, electronisiti, si multe alte meserii in care sunt responsabilitati ce tin de viata noastra, a tuturor oamenilor? Si nu beneficiaza de program de 4/ 6, maxim 7 ore/ zi. Nici de concedii de doua luni pe an. In meseriile pe care le.am mentionat, ziua cea mai scurta de lucru este de 8 ore. Aparte ca sunt sunati la orice ora din zi sau din noapte, in cazuri de urgente.
Domnule director, cu respect va rog, un pic de decenta cand faceti asemenea afirmatii.
Marea problemă nu e că fug, ci că nu vin.
În curând va fi jale prin sistem. Deja e plin de cadre necalificate.
Profesorul (nu doar dirigintele) trebuie să fie profesor, paznic, polițist antidrog, psiholog, secretar, statistician, asistent social, informatician, uneori și om de serviciu sau muncitor de la întreținere, distribuitor lapte-corn-măr-biscuite-masă caldă, mamă sau tată!
Și le vin mereu idei noi despre ce trebuie să mai facă profesorul (nu doar dirigintele) în același timp și pe aceiași bani, 24×7 (că nu știu ce calculezi tu acolo, dar noi nu avem dreptul la deconectare ca în Australia și dacă părintele ne sună sau ne trimite mesaje la 11 noaptea sâmbătă trebuie să îi dăm un răspuns.)
Arată-mi tu doctorul sau inginerul care face 10-în-1 cum ni se cere nouă, și am să te cred că știi despre ce vorbești.
Domnul director nu face comparatii. Nimeni nu spune ca doctorii chirurgi nu ar trebuii sa castige de 10 ori mai mult. Domnul director spune concret ca profesorii au salarii mici raportat la sarcinile pe care voi cei din afara nu le vedeti. Daca vedeti doar cele 5 ore de predare pe zi sunteti orbi.
Sunteți Intr eroare cat casa.Munca profesorului nu se termina odată cu orele de curs ci continua și acasă cu pregătirea lecțiilor pentru ziua următoare și a materialelor didactice,corectarea lucrărilor scrise ,completarea voluminosului portofoliu al profesorului și a și mai voluminosului portofoliu al dirigintelui plus pregătirea diverselor activitati din scoala.Tinand cont și de nivelul foarte scăzut de disciplină al elevilor și anarhia din multe școli activitate profesorilor e foarte stresanta și în unele școli chiar periculoasă .Elevii au foarte multe drepturi și puține îndatoriri.A compara muncă și activitatea profesorilor cu cea a acelora ce lucrează în alte domenii inseamna a compara mere cu pere. MM ai sunt apoi ședințele de la școala si cele cu părinții.Profesorii se lupta cu o hartogarie și i birocrație imensa .Mai sunt apoi stresantele inspecții școlare.,cursurile de perfecționare și câte altele.Cereti fisa postului unui profesor și deschideti un portofoliu al profesorului și unul al dirigintelui și pe urmă vorbiți de decenta..Indiferent cat de mare ar fi salariul profesorului va fi în viitor tot mai greu sa fie găsite persoane dispuse să îmbrățișeze cariera didactică din motivele expuse mai sus.
Acum ceva timp doamna Monica Anisie a asigurat o imagine derizorie funcției de diriginte insistând că dirigenția poate fi făcută printre picături. A fost cea mai urâtă palmă încasată de tagma cadrelor didactice și, s-avem iertare, au fost multe palme. Dirigenția nu e doar o oră în din orar, e o activitate 24/7 și care presupune enorm de multă muncă. Îi înțeleg pe colegii care refuză dirigenția. Poate că, dacă am refuza toți, ar crește și indemnizațiile de diriginte
Inainte de 1990 nu auzeai atata lume vorbind numai si numai despre salarii și pensii. Astazi se pare ca preocuparea principala a bugetarilor este cat castiga. Nimeni nu spune ca inainte de 1990 cadrele didactice, inclusiv sau mai ales cele de la sate, aveau ca obligații activități culturale și sportive. S-au dus aceste obiceiuri. Căminele culturale, după 34 de ani, au devenit locuri în care se tin parastasul si mai rar sau chiar deloc nunti si botezuri. Despre terenurile de sport sa nu mai vorbim, au ajuns in paragina, iar copiii devin obezi. Cereți doar salarii!
Pe vremuri copiii aveau cei 7 ani de acasă, după 1990 s-au topit cu desăvârșire, elevii sau părinții nu veneau să ia la bătaie profesorii că le-au făcut observații la oră sau de ce nu le pun doar zece chiar dacă nu sunt bâtă!
Pe vremuri elevii nu stăteau cu țigările în gură privind sfidător profesorul!
Pe vremuri elevii nu stăteau toată ziua cu ochii în telefon, mai făceau și treabă în casă sau pe lângă casă, mergeau la practică și nu în ultimul rând aveau bun simț, lucru care azi a dispărut aproape complet din cauza atitudinii mereu părtinitoare a părinților!
Pe vremuri existau reguli și limite de bun simț pe care foarte rar le încălca părintele său școlarul și multe altele!
,,Tu te- ntreabă și socoate”, socotitorule, dacă efortul acela – consumator de resurse de toate felurile- merită!
Omul are nevoie de resurse! Dă din unele dintre ele pentru a obține altele! Efortul său, in balanță punând ce dă cu ce poate cumpăra din ce primește, este dezavantajos!
Despre asta e vorba!
Pe de altă parte, managerul școlii este de vinovat!
Sunt salariati ai instituției- alții decât profesori-care, prin telefon, interpuși ( câteodată chiar directori) dau sarcini diriginților care nu ar trebui să fie date lor!
Dacă e un document ce trebuie competat de elevi pentru contabilitate, de exemplu, acei angajați nici nu se chinuiesc să iasă din birou să explice elevilor cerințele actelor pe care trebuie să se facă aceștia; ce să mai vorbim despre ghidarea lor, să le ia de la elevi etc.!
Se abuzează de timpul dirigintelui, din interior!
Școlile au angajați pentru acțiunile care implică valori pecuniare! Sarcina dirigintelui nu e nici să spună părinților că nu e cretă la tablă și că ei, părinții, trebuie sa strângă bani pentru asta, nici să facă dosarele pentru transport, bursă- unde dirigintele nu are competențe!
,,Venit minim pe membru de familie” e o expresie din altă zonă de discuție! Pentru diriginte, elevii nu se impart in cei care fac naveta cu autobuzul si cei care vin cu mașina proprie (și nu fac dosar)! Dirigintele acordă egalitate de șanse in dezvoltare (da, plecând de la individualitatea elevului)!
Când vorbim despre alocarea sumelor de stat pentru a compensa anumite lipsuri ale familiei, asta ar trebui să fie intre serviciul contabilitate și elev/ familia lui! Discret!
Pot fi date formulare online, de completat asumat de către părinți, cu ajutor de specialitate, la nevoie, făcut de contabili care sunt angajați in școli! Asta dacă vrem optimizarea resurselor de tot felul și dacă apreciem profesionalismul pe domeniu al fiecarui angajat! Vrem?
P.S.Acei angajați care ar trebui implicați preiau de foarte multe ori, folosindu-se abuzul de putere, sarcinile care ar trebui rezolvate de directori!
•Citirea cu atenție a fișei de încadrare ar fi benefică pentru toți!
•Implicarea sindicatului in discuții legate de responsabilitățile locului de muncă ar fi necesară!
•Transparentizarea distribuirii sarcinilor ar fi de dorit!
Așa- i că e mai greu de socotit decât credeai, socotitorule?