Galați, primul județ care anunță că inspectoratul școlar și școlile au semnat contracte pentru banii din programul de abandon școlar / Demararea activităților ar veni cu cel puțin 3 săptămâni întârziere

556 de vizualizări
Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com
Școlile din județul Galați au semnat contractele cu inspectoratul școlar județean pentru a primi fondurile din Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS), încât să înceapă activitățile pentru combaterea acestui fenomen, informează ISJ Galați, după cum transmite Agerpres. Contractele ar fi trebuit să fie semnate în toată țara până pe 5 septembrie când au început cursurile acestui an școlar, dar directorii școlilor acceptate în program au semnalat întârzieri din partea inspectorilor școlari, după cum declarau pentru EduPedu.ro săptămâna trecută.

Potrivit ISJ Galați, cele 47 de școli beneficiare din județ vor primi „granturi de peste 32 milioane lei pentru prevenirea abandonului școlar, după ce s-au semnat contractele de finanțare”. Acest lucru înseamnă că, în medie, o școală va primi 680.851 de lei, adică 137.824 de euro, abia atunci se vor demara activitățile specifice.

Valoarea maximă a unui grant este de 200.000 de euro. Programele trebuie să se implementeze timp de 3 ani cu aceste sume și presupun derularea de activități remediale, investiții în formarea profesorilor, programe de tip masă caldă, de after-school-uri etc.

  • PNRAS a fost anunțat oficial de Guvernul României încă din 30 decembrie 2021. În prima parte a anului 2022 s-au derulat mai multe runde de aplicare, consultări, s-a publicat un ghid al solicitantului și s-au selectat școlile după ce li s-au evaluat cererile și proiectele depuse, iar pe 18 aprilie Ministerul Educației a publicat “lista finală” (documentul, în articol) cu cele 1.415 unități de învățământ intrate oficial în program. Cronologia acțiunilor din PNRAS, mai jos.
Acțiunile de combatere a abandonului școlar ar fi trebuit să înceapă din 5 septembrie

Amintim că mai mulți directori de școli din țară din județele Arad, Bihor, Botoșani, Brăila, Caraș-Severin, Dâmbovița, Galați, Iași și Vrancea au declarat pentru EduPedu.ro că au semnat doar ei contractele în dublu exemplar, urmând să fie chemați la sediile inspectoratelor ca inspectorii responsabili de asemenea proiecte să le semneze pentru inspectorat.

“Am fost puși în aprilie, dacă nu mă înșel, să facem proiectele pe repede-înainte, într-un termen de cel mult 5 zile, nu am dormit, am vrut să ne înscriem școala, ca să le fie bine copiilor. Dar văd că e 21 septembrie și nu am primit înapoi de la inspectorat contractul semnat. Dacă știam că treburile stau lejer, nu ne mai complicam atât, pentru că autoritățile n-au dat prea multe semne”, spune un director din județul Vrancea. – Detalii aici

Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, declara la o întâlnire online de zilele trecute că “au existat întârzieri în ceea ce privește fluxurile financiare”.

Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Prima lună de școală, ratată, iar a doua lună, incertă pentru Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar. Szekely: Au existat întârzieri în fluxurile financiare / Directori de școli: Dacă știam că treburile stau lejer, nu ne mai complicam atât


1 comment
  1. Nu s-au înțeles la bani. Fac planul cum să sifoneze banii și să raporteze, că începe să scadă abandonul școlar. Nu vor reduce abandonul școlar, vor fura doar banii. Învățământul de stat, îmi provoacă scârbă 🤢🤮

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Patru ani de studenție pentru viitorii profesori de Limba română, care să fie pregătiți să folosească și resursele digitale la clasă – ceruți Ministerului Educației de Facultatea de Litere de la Universitatea Al. I. Cuza din Iași. Decana Claudia Tărnăuceanu: Studenții trebuie pregătiți cu o înțelegere solidă a domeniului, cu abilități pedagogice și învățați să folosească tehnologia modernă cu elevii – INTERVIU

Facultatea de Litere de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași se alătură demersului inițiat de decanele Facultăților de Litere și de Limbi și Literaturi Străine (FLLS) de la…
Vezi articolul

Gabriel Istrate, profesor de informatică la Universitatea din București: Studenții care ajung în Facultatea de Informatică știu mai puțină matematică decât știau poate acum 20 de ani. Nu e neapărat vina lor. Este cu totul alta societatea în care trăiesc

„Nu pot să vorbesc despre cum mai este predată azi matematica în școală, cel puțin în școala elementară, pentru că nu am experiența respectivă. Ce pot să spun eu este…
Vezi articolul

Ministrul Educației din Franța vrea ca profesorii să poată preda și după studiile de licență, ca răspuns la deficitul de personal / Masteratul este obligatoriu pentru cariera didactică în prezent

Formarea inițială a profesorilor din Franța este pusă în discuție zilele acesta de ministrul educației Pap Ndiaye. Oficialul a declarat, într-un interviu recent pentru publicația Le Monde, că o soluție…
Vezi articolul