INTERVIU Legionarismul explicat pe înțelesul elevilor de profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București

91.000 de vizualizări
Iuliana Căplescu / Foto: Arhiva personală
În contextul rezultatelor primului tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, care îl clasează pe primul loc pe Călin Georgescu, candidat cu discurs pro-rus și neolegionar și al faptului că „legionar” a fost cel mai căutat cuvânt de către români, pe DEX online, în noaptea alegerilor, Edupedu.ro a stat de vorbă cu profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab”, București. Ea a explicat pe înțelesul elevilor ce a însemnat mișcarea legionară pentru România și din ce clasă li se predau elevilor noțiuni despre regimurile autoritare. Iuliana Căplescu crede că există o legătură între educație și rezultatul primului tur al alegerilor prezidențiale.

Rezultatele primului tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, care l-au clasat pe primul loc pe candidatul pro-rus Călin Georgescu cu peste 2 milioane de voturi, i-au îndemnat pe mulți români să caute definiția cuvântului „legionar”, potrivit Dexonline.ro. Pentru a explica pe larg ce este mișcarea legionară, Edupedu.ro a stat de vorbă cu profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab”, București.

„Istoria este văzută ca o Cenușăreasă a sistemului românesc de învățământ”, spune profesoara de istorie. „Foarte puține specializări o au ca disciplină la examenul de bacalaureat, are puțină susținere în a fi considerată materie vitală pentru dezvoltarea intelectuală, afectivă, cognitivă etc. a tinerilor, facultățile de profil nu mai organizează examen de admitere, este considerată o disciplină «grea» căci are «prea mulți ani de ținut minte», sistemul marginalizează această disciplină”, explică Iuliana Căplescu.

Profesoara de istorie crede că există o legătură între educație și rezultatul primului tur de scrutin al alegerilor prezidențiale: „Ignoranța cunoștințelor, accentul pus doar pe disciplinele școlare care «asigură» bunăstarea financiară, marginalizarea științelor umaniste, cele care formează caracterul, personalitatea, spiritul civic. Toate acestea au avut rolul lor în rezultatul despre care vorbim”, spune profesoara de istorie. 

  • Amintim, printre explicațiile rezultatelor preliminare ale primului tur de scrutin ale alegerilor prezindențiale de duminică, 24 noiembrie, „un rol deloc trivial revine felului ȋn care facem de atâta vreme educaţie”, a scris profesorul de ştiinţe socio-umane Doru Căstăian

Ce ar însemna pentru România un candidat cu discurs neolegionar și antisemit în fruntea conducerii țării?

„O marginalizare a României în relațiile internaționale, un parcurs proeuropean românesc întrerupt, o stigmatizare a românilor în țările în care statul de drept este validat prin drepturi și libertăți, dar și responsabilități ale cetățenilor, toate, regăsite în legile fundamentale, înseamnă o involuție a societății românești care părea că și-a găsit drumul dar căreia i-a fost deturnat acest parcurs și din cauze de non-educație civică și istorică”, crede profesoara de istorie.

Interviul integral cu profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București:

Edupedu.ro: Ce este mișcarea legionară?

Iuliana Căplescu, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București: Mișcarea legionară este o formațiune politică de extremă dreapta, ultranaționalistă, rasistă, xenofobă, antisemită care a activat în România perioadei interbelice, primind subvenții direct de la Berlin sau Roma.

Istoricul ei începe undeva la Iași, în anul 1923 atunci când profesorul Alexandru C. Cuza înființează Liga Apărării Național Creștine (L.A.N.C.) cu tentințe antisemite și extremiste. Liderul de necontestat al legionarilor, Corneliu Zelea Codreanu, al cărui mentor era A.C. Cuza, decide în anul 1927 să rupă legăturile cu acesta și să-și înființeze propriul partid – Legiunea Arhanghelul Mihail, cu orientare național-fascistă, cu caracter mistic-religios, antisemit și antidemocratic.

Din anul 1930, Corneliu Zelea Codreanu formează și o ramură paramilitară a partidului său – Garda de Fier, membrii acesteia preferând asasinatul ca armă îndreptată împotriva rivalilor din politică și nu numai. Membrii săi acționau în „cuiburi” de câte 3 până la 13 oameni, cu câte un lider; Corneliu Zelea Codreanu era „căpitanul”.

Pe fondul ideologiei și a practicilor non-democratice pe care le susțineau, legionarii vor fi scoși în afara legii în anul 1933, dar vor reveni pe scena politică în anul 1935 sub o altă titulatură – Partidul „Totul pentru țară” care va participa și la alegerile din 1937, obținând locul al III-lea la mandatele din Parlament.

Conform documentelor de arhivă, a surselor istorice, a mărturiilor, a proceselor vremii – legionarii sunt vinovați pentru asasinarea lui Ion Gheorghe Duca (prim-ministru, 1933), Armand Călinescu (prim-ministru, 1939), Nicolae Iorga (istoric și om politic, 1940), Virgil Madgearu (economist și om politic, 1940) dar și a „masacrului de la Jilava” (noiembrie 1940).

În perioada septembrie 1940 – ianuarie 1941, România a fost declarat stat „național-legionar” sub comanda politică și militară a generalului/mareșalului Ion Antonescu cea a avut sprijinul guvernamental al lui Horia Sima (noul lider al legionarilor, după asasinarea lui Corneliu Zelea Codreanu în 1938 la ordinele regelui Carol al II-lea). Amândoi sunt considerați criminali de război și vinovați de desfășurarea Holocaustului în România, conform Raportului final al Comisiei Internaționale pentru Studierea Holocaustului în România, 2004.

Edupedu.ro: În ce clasă se predau noțiuni despre regimurile autoritare?

Iuliana Căplescu, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București: Din clasa a VII-a în cadrul gimnaziului, în cadrul temei care abordează perioada interbelică și cea a celui de-Al Doilea Război Mondial. Apoi în clasa a VIII-a, tot la gimnaziu când se studiază Istoria românilor și, cu această ocazie, se află informații despre regimul autoritar al regelui Carol al II-lea și despre formațiunile extremiste (de dreapta – legionarii și de stânga – comuniștii), despre regimul comunist postbelic.

În perioada ciclului liceal se studiază suficient de intens și consistent – în clasa a X-a la tematica secolului al XX-lea, în clasa a XI-a se reia tema deoarece în această clasă se studiază doar fapte istorice ale acestui secol, în clasa a XII-a din nou (o adnotare – pentru elevii profilului umanist, specializările filologie și științe sociale, din această temă „Secolul al XX-lea – între democrație și totalitarism, Ideologii și practici politice în Europa și în România” se realizează și itemi pentru examenul național de bacalaureat).

Din anul școlar 2023-2024, la clasele a XI-a, indiferent de profil și specializare, se studiază o disciplină nouă care are mare legătură cu ororile întâmplate în secolul al XX-lea din cauza susținerii unor astfel de ideologii și regimuri autoritare și totalitare – „Istoria evreilor. Holocaustul”.

Edupedu.ro: Cum este tratată mișcarea legionară în manuale? Ce află elevii?

Iuliana Căplescu, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București: Noi, profesorii de istorie, încercăm să încadrăm informații despre mișcarea legionară în toate contextele temelor în care sunt abordate informații despre perioada interbelică, partidele politice din acea perioadă, desfășurarea celui de-Al Doilea Război Mondial etc. Elevii află informații de context, despre ideologia mișcării legionare, despre personalitățile acesteia, despre faptele mișcării și consecințele acestora.

Profesorii de istorie, fără modestie vă spun asta, sunt excelenți povestitori, sunt buni pedagogi deoarece îmbină informația științifică cu competențele afective, scot din „jobenul magic” a mii de cărți lecturate informații prin care să atragă auditoriul. Istoria este văzută ca o „cenușăreasă” a sistemul de învățământ românesc. Foarte puține specializări o au ca disciplină la examenul de bacalaureat, are puțină susținere în a fi considerată materie vitală pentru dezvoltarea intelectuală, afectivă, cognitivă etc. a tinerilor, facultățile de profil nu mai organizează examen de admitere, este considerată o disciplină „grea” căci are „prea mulți ani de ținut minte”, sistemul marginalizează această disciplină. Sunt multe de scris pe acest subiect.

Edupedu.ro: Credeți că există o legătură între educație și rezultatul primului tur de scrutin al alegerilor prezidențiale?  

Iuliana Căplescu, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Matei Basarab”, București: DA, cu majuscule. Ignoranța cunoștințelor, accentul pus doar pe disciplinele școlare care „asigură” bunăstarea financiară, marginalizarea științelor umaniste, cele care formează caracterul, personalitatea, spiritul civic. Toate acestea au avut rolul lor în rezultatul despre care vorbim. 

Edupedu.ro: Ce ar înseamna pentru România un candidat cu discurs neolegionar și antisemit în fruntea conducerii țării?

Iuliana Căplescu, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Matei Basarab”, București: Înseamnă o marginalizare a României în relațiile internaționale, un parcurs proeuropean românesc întrerupt, o stigmatizare a românilor în țările în care statul de drept este validat prin drepturi și libertăți, dar și responsabilități ale cetățenilor, toate, regăsite în legile fundamentale, înseamnă o involuție a societății românești care părea că și-a găsit drumul dar căreia i-a fost deturnat acest parcurs și din cauze de non-educație civică și istorică”.

Informații de context

Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 l-a adus pe Călin Georgescu, un candidat pro-rus și cu poziții ultra-naționaliste și anti-europene, pe primul loc cu peste 22% din voturi, urmat de Elena Lasconi (USR) pe locul 2, în condițiile în care niciunul dintre exit-poll-urile publicate după închiderea urnelor nu au previzionat un astfel de rezultat, după cum relatează G4Media.ro.

Sociologul Sebastian Lăzăroiu spunea pentru Edupedu.ro: Din 10 case de sondaje, 8 dau rezultate falsificate. Uitați-vă doar la casele de sondaje care îl dădeau pe Ciucă aproape în turul al doilea. Toate acele rezultate au fost falsificate, cu bună știință, contra bani de la partid.

Edupedu.ro a scris care sunt minciunile propagate de Călin Georgescu pe TikTok, referitoare la educație: Lucian Blaga și Mihai Eminescu nu s-ar preda în școli, elevii nu ar învăța Istorie și Geografie la liceu / Despre medicină: „Singura știință este Iisus Hristos”.

Călin Georgescu, candidatul cu discurs pro-rus și neolegionar, care este pe primul loc după primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, îi ridica la rang de eroi pe Corneliu Zelea Codreanu, lider al mișcării legionare și pe mareșalul Ion Antonescu, într-o declarație făcută în urmă cu doi ani la Antena 3. Contactat de Edupedu.ro, președintele Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România ”Elie Wiesel”, Alexandru Florian, a remarcat faptul că declarațiile „foarte riscante, unele dintre ele care țin de teoria conspirației, au fost date în timp, în ultimii doi ani. Deduc de aici ca avem de-a face cu o strategie: Călin Georgescu a fost construit, pregătit într-un proiect politic”. Într-o altă emisiune, din 2018, la postul public de televiziune, Georgescu a spus că Vladimir Putin „este printre puținii lideri”.

Citește și:
„Legionar” a fost cel mai căutat cuvânt de către români, pe DEX online, în noaptea alegerilor
INTERVIU Ce este xenofobia / Csaba Asztalos: Xenofobia este o formă de ură împotriva altor persoane, de regulă împotriva străinilor. Societatea e extrem de tensionată, nici nu mai ajungem să încercăm să îl convingem pe celălalt de ce credem noi, ci îl facem prost, direct
Alexandru Florian, președintele Institutului Ellie Wiesel, despre declarația lui Călin Georgescu din 2022, prin care îl numea „erou” pe liderul mișcării legionare în România, Zelea Codreanu: Declarațiile foarte riscante au fost date în ultimii doi ani. Deduc de aici că avem de-a face cu o strategie. Călin Georgescu a fost construit, pregătit într-un proiect politic
Minciunile propagate de Călin Georgescu pe TikTok, referitoare la educație: Lucian Blaga și Mihai Eminescu nu s-ar preda în școli, elevii nu ar învăța Istorie și Geografie la liceu / Despre medicină: „Singura știință este Iisus Hristos”
Cine e Călin Georgescu, profesorul de la Politehnica ce câștigă primul tur la prezidențiale, pro-rus, antisemit cu discurs legionar și anti-Occident
Cauzele fenomenului Călin Georgescu. Infestarea instituțiilor de forță și a Bisericii Ortodoxe cu ideologia anti-occidentală. Plus: periculoasa tentativă a Academiei Române de a pune în discuție orientarea pro-Vest a României
Șase cauze ale victoriei lui Călin Georgescu, candidatul pro-Putin, cu mesaje antisemite și legionare, în primul tur al alegerilor, identificate de profesorul Radu Vancu: Războiul hibrid, cinismul lui Iohannis, lipsa reglementării TikTok în România, cum a jucat Biserica Ortodoxă Română
G4Media.ro: Cine e Călin Georgescu, candidatul-surpriză pro-rus, antisemit cu discurs legionar și anti-Occident / Fostul ”premier” al lui Simion a crescut fulgerător în ultima lună printr-o strategie de pe TikTok
G4Media.ro: Reacție dură a Institutului ”Elie Wiesel” după ce candidatul pro-rus cu discurs legionar Călin Georgescu a câștigat detașat primul tur al alegerilor prezidențiale
Profesorul Doru Căstăian, despre rezultatele preliminare din alegerile prezidențiale: O educație condusă adesea de nulități al căror singur merit este obediența politică, o educație în care timpul și energia oamenilor valoroși, reformatorilor, este mâncată zilnic de fonfleuri birocratice – are „un rol deloc trivial” în rezultatele alegerilor
G4Media.ro: Cum s-a folosit candidatul ultra-naționalist Călin Georgescu de frustrările militarilor și rezerviștilor români pentru a face propagandă anti-NATO și anti-Occident
Votul anti-românesc și anti-european e consecința eșecului României educate, în bună măsură. 43% din diaspora a votat un om care ar închide probabil granițele. Oamenii și-au tras singuri un glonț în picior, entuziaști, crezând că fac bine. Asta înseamnă lipsa gândirii – analiză a profesorului Radu Vancu
ANALIZĂ Cristian Pantazi: Cel mai mare eșec de securitate națională – ascensiunea lui Călin Georgescu. Cum a ajuns România într-o situație mai proastă decât Republica Moldova, penetrată la vârf de propaganda rusă
BREAKING LIVE Elena Lasconi a trecut în fața lui Marcel Ciolacu / Prima dată după Revoluție când PSD ar putea să nu aibă candidat în turul 2 / Pro-rusul Călin Georgescu se menține pe primul loc
ANALIZĂ Dan Tapalagă: România în plin coșmar
Experiența unui student: de ce au votat tinerii din jurul meu masiv cu Călin Georgescu

16 comments
  1. Felicitari profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București pentru interviul acordat. Prostii nu au cum sa intelega.

  2. Si aici au ajuns trolii si habaucii care dezinformeaza lumea. Legionarismul este o miscare si ideologie extremism ce duice la propaganda si dezinformare precum nazismul si comunismul. Legionarismul a facut mult rau. Asta fac trolii lui Putin.

  3. ntr-un act de inconștiență colectivă, un segment al electoratului nostru a ales să ignore pericolele evidente ale inexperienței, votând pentru o figură politică care, în lumina evenimentelor actuale, ne-a adus cu un pas mai aproape de pragul războiului. Valerica Lasconi Elena, un nume care ar trebui să devină sinonim cu riscul nesăbuinței politice.

    Cine sunt oamenii care au considerat că o persoană atât de evident nepregătită pentru scena internațională ar putea reprezenta interesele noastre în fața unor lideri abili și fără scrupule, precum Putin sau în fața liderilor europeni, cunoscuți pentru exigențele lor? Au ei vreo idee despre ce înseamnă să negociezi de la egal la egal cu cei care au dedicat vieți întregi studiului politicii și strategiei?

    Ne-au Bagat cu Un Pas în Război

    Prin votul lor, ne-au expus la o instabilitate fără precedent, transformând țara noastră într-un potențial focar de conflict. Cum pot oameni care au atât de mult de pierdut – joburi, case, familiile lor – să fie atât de nepăsători față de viitorul lor și al copiilor lor? Au ei vreo imagine asupra ceea ce înseamnă să trăiești sub umbra războiului, cu toate consecințele sale devastatoare?

    Chemare la Responsabilitate

    Acest text nu este o chemare la ură sau la divizare, ci o chemare la responsabilitate. Este timpul să ne uităm în oglindă și să ne întrebăm: “Ce am făcut? Cum am putut să ignorăm semnalele de avertizare atât de evident?” Dar, mai important, este timpul să ne întrebăm: “Ce putem face acum pentru a preveni catastrofa și a reconstrui?”

    Să învățăm din greșelile trecutului și să ne unim pentru un viitor mai sigur, mai înțelept. Să cerem mai mult de la noi înșine și de la liderii noștri. Pentru că, în final, nu suntem doar spectatori ai propriei noastre istorii; suntem autorii ei.

    Doamna Profesoara dvs stiti istorie cum stiau si profii mei matematica, atat de bine incat eu nu sunt capabil sa fac inmultiri cu 3 cifre si nici cu 2 cifre in cap.

    M-ai invatat o matematica primitiva, la fel si dvs o istorie extrem de primitiva. dovezi aveti ? eu am alte dovezi care va contrazic. Ai auzit de moralitate? aia care nu se mai masoara azi ? deaia iti si vorbesc la per tu! ca sa te afectez emotional pers 1 si 2 au disparut din cauza acestei lipse de moral nemasurat.

  4. In mare , prezentarea mișcării legionare corespunde adevărului istoric, totuși… A aparut acum 100 de ani și a fost nimicită acum 84 de ani .
    Alte vremi, alte condiții, alte realități sociale, economice și politice.
    Si-atunci, despre ce vorbim

  5. Fir-ar sa fie de Romanie educata…
    Pai, daca si dascalii fac dezacorduri temporale, ce sa mai zicem…?
    Citez : “Miscarea Legionara ESTE ….care A ACTIVAT…”
    Pai, ori inca este si inca activeaza, ori A FOST si A ACTIVAT…?!?

  6. Aceste informații din cărțile de istorie despre mișcarea legionara sunt aceleași din perioada imediata a decimarii mișcării. Din perioada comunista nu a mai făcut nimeni un efort sa caute o imagine mai clara. Aceeași creatori ai istoriei care au declarat ca regele a fugit cu trenul plin de aur sunt cei de la care se învață in școlile românești…
    Mai citiți….

  7. Bun. Suntem în situația în care suntem. Noi, cei care vom vota , din nou, vom fi aratati cu degetul ca am votat prost? Dar cum de a fost validat dosarul dl.lui Georgescu pentru a accede la președinție? DE CE televiziunile l-au ignorat în timpul campaniei electorale și nu ni l-au prezentat ATUNCI ca fiind un legionar și pro Putin, asa cum au procedat cu d-na Șoșoaca? Credeți ca suntem idioți, cei care suntem oameni simpli? Nu vedem cum s-au organizat alegerile? Pai, a fost premeditat totul, ca să fim buimaciti cum sa votam! Pai, ce sa facă PSD-ul și PNL-ul în aceasta saptamana, sa-si lingă rănile dupa prezidentiale sau sa ne prezinte ce vor face ca formațiuni politice pentru popor … cum sa votam BINE pentru parlamentare…??? Totul a fost și este o bătaie de joc. Ar trebui sa li se impute salariile încasate, pentru o asemenea treaba PROST FACUTA.

    1. exact👍
      Nu e prostie … nu este exasperare, este curiozitate, este candidat prin excludere
      Și, dpdv tehnic, este pur și simplu .. notorietate.
      Și libertate de a vota, chiar și subiectiv, chiar și manipulat…..bine că este cu preliminare!
      Omul se plasează în afară sintagmei…. “toți politicienii”!!🙂‍↕️ …
      dar, tocmai își restructurează profilul…. deci, și mai multă notorietate, daca tot vom continua sa-l ” admiram”…
      ….asta e șocul!

    2. Corect. In orice concurs, olimpiada , sport, intai se face o admitere. Cum a fost admis acest om drept candidat la presedintie daca spune ca vede specii si alte minuni, daca are dosar pt.antisrmitism si face declaratii extrem de sceptice si contra stiintei el insusi fiind profesor in domeniu? De ce admitem toti dezaxatii. La titilarizare te cheama cu 7 mii de avize: psihologic, cazier, integritate etc.

  8. buna ziua .. exista un autor german.. Habermas, care, cu mult înainte de tik tok, dar nu așa de mult… a ajuns la concluzia că ” ideea de opinie publică este ficțiunea necesară. funcționarii statului de drept”… .
    Strămoșul tiktokului este arena anticain care mulțimea cuprinsa de frenezie aclama “luptatorul”..

    .. extremismul, de dreapta sau de stânga, sunt extreme prin faptul că promit dar nu pot aduce in realitate societăți perfecte, idealizate..
    .
    “Prietenul” lui Pxxx !? serios!?
    …doar nu e in vecinătatea dintre state ca și atunci când ramai fara bani înainte de salariu si te împrumuta vecinul – prieten, pe încredere, cu 100 lei, ca sa faci piata!

    Dna Lxxx va trebui să își reconsidere și să-și explice discursul fata de romanii nevoiți să plece la muncă departe de casă ….. urgent!
    și poate este exact acum momentul profesorilor de istorie de a explica de ce in galeria eroilor neamului nu pot sta la un loc Stefan cel Mare și șeful legionarilor, simplu, ca pt “tik tok”.

    Frenezia nu e buna pt vot, iar noi nu suntem în arenă. Alegerile nu sunt un spectacol.
    Iar “specialiștii ” in sondaje sa pună mâna sa studieze, că altfel nu vor ieși din “șoc.”. :)).!

  9. Rău am ajuns, să avem de ales între un legionar și o diletantă…

    Mi se pare extrem de grav ca oamenii să voteze și doar apoi să caute să afle pe cine au votat – studenți care spun că e ”cool”, tineri adulți care adulează totalitarianismul, ”mistici” religioși, într-o țară oficial laică… Oameni care habar n-au despre Iorga, despre istorie în general și despre istoria țării lor în particular.

    Rău, rău am ajuns…

    1. Mai grav e nu ca cei care au votat nu au habar de istorie, e și mai grav ca habar nu au de istorie cei ce doresc a fi votați (candidații). Pana când sa mai îndure umilință și batjocura poporul roman!

    2. Dar votul nu se poate anula? De ce trebuie neaparat să pui ștampila pe unul din ei?? Scrie undeva că-i obligatoriu să alegi unul din doi? Dacă nici unul nu corespunde opțiunii mele, îi tai pe amândoi și-n felul acesta se anulează votul. Cu cât fac mai mulți așa, nr.de anulate crește fațâ de cele mai puțin votate. Și așa se anulează alegerile și se refac!! Toți ce nu știți care să-l votați, anulați buletinul!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Criza de profesori de științe, una din cauzele pentru diferențele uriașe de punctaj la Olimpiada de Fizică din București, susține inspectorul Victor Stoica: Nu mai avem oameni, sunt obosiți, cei tineri nu devin profesori

Diferențe de până la 13 puncte la Olimpiada Națională de Fizică, etapa din Sectorul 1 al Bucureștiului, apar în rezultatele finale obținute de Edupedu.ro, care au fost afișate pe site-ul…
Vezi articolul

GRAFIC Cum se plătesc bursele elevilor în 2023-2024: Banii sunt virați școlilor de Ministerul Educației, prin inspectoratele școlare, primăriile fiind eliminate din lanțul birocratic / Traseul dosarului de bursă de la depunere la plată

Plata burselor în anul școlar 2023-2024 a fost simplificată și banii vor fi virați din bugetul Ministerului Educației către școli, prin inspectoratele școlare, fără implicarea Consiliilor locale. „Circuitul financiar al…
Vezi articolul

Proiect de lege pentru ca sesizările anonime să fie permise în codurile de etică ale universităților, care să cuprindă clar mecanisme de protecție a victimelor unor abuzuri sexuale – depus de mai mulți parlamentari USR

Un grup de parlamentari USR anunță că a depus un proiect de lege pentru modificarea Legii învățământului superior din 2023, așa încât în codurile etice ale universităților să poată fi…
Vezi articolul

VIDEO Ordinul „Palmes academiques” în grad de Comandor, oferit ministrului Educației Sorin Cîmpeanu de ambasadoarea Franței Laurence Auer / Cîmpeanu: Trebuie să mărturisesc că nu am învățat limba franceză în școală

Ambasadoarea Franţei la Bucureşti, Laurence Auer, l-a decorat, vineri, pe ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, cu ordinul „Palmes academiques în grad de Comandor”, ministrul afirmând că va susţine folosirea limbii franceze…
Vezi articolul