Ghid de sprijin pentru părinții și profesorii care au în clasă copii supradotați, cu strategii de educație pe nivele de învățare și idei de activități adaptate, lansat de psihopedagogi de la Centrul de Resurse Educaționale Maramureș

7.390 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Un ghid care să vină în sprijinul profesorilor care lucrează cu elevi supradotați, dar și în ajutorul părinților și al copiilor, a fost lansat recent de profesori consilieri școlari și psihopedagogi de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE MM) Maramureș, anunță Inspectoratul școlar (ISJ) din același județ pe Facebook. Documentul cuprinde de la definiții și aspecte teoretice despre elevii cu potențial și strategii de educație pe cicluri de învățământ la idei de activități adaptate acestora.

Ghidul, intitulat „Copiii supradotați! Cine sunt ei și cum îi putem susține?” a fost realizat „respectând valorile și principiile care stau la baza sistemul de învățământ preuniversitar, precum colaborarea, diversitatea, excelența – atingerea celui mai înalt potențial în educația și formarea profesională, asigurarea accesului la educație a tuturor copiilor, incluziunea, integritatea, profesionalismul, respectul și, nu în ultimul rând, responsabilitatea tuturor actorilor implicați în procesul educațional”, potrivit ISJ Maramureș.

„În prima parte a materialului sunt redate aspectele teoretice care fac referire la delimitările conceptuale, caracteristici din punct de vedere psihologic și educaționale ale copiilor supradotați, strategii educaționale naționale și reglementări legislative, strategii și metode de evaluare didactice, dar și modalități concrete de identificare a copiilor cu abilități înalt funcționale. Un capitol aparte pune accent pe rolul consilierilor, cadrelor didactice, părinților în susținerea acestei categorii de copii”, se arată în introducerea din ghid.

„A doua parte a materialului are un caracter aplicativ, deoarece sunt propuse activități practice de consiliere și asistență psihopedagogică. Sugestiile metodologice din cadrul ghidului îmbină cu succes metode tradiționale de valorificare și îmbunătățire a potențialului creativ cu metode moderne, utilizat în consiliere psihopedagogică a elevilor supradotați. De asemenea, vale tehnicilor propuse constituie o modalitate atractivă și utilă prin care copiii înzestrați pot să-și acceseze trăirile și să învețe alfabetul emoțiilor”, conform documentului.

Resursa a fost elaborată de echipa de specialiști din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Maramureș, în colaborare cu Centrul Județean de Excelență (CJEx) Maramureș și Inspectoratul Școlar Maramureș. Aceștia „propun un material cu un conținut inovator, care să vină în sprijinul cadrelor didactice, al specialiștilor, părinților, copiilor supradotați”, potrivit informării de lansare.

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Fișe de lucru, modele de programe școlare pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, ghiduri pentru profesori despre ADHD, autism, dislexie, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Iași
Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din clasele V-VIII, publicate de Inspectoratul școlar Iași


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reprezentanții studenților semnalează că universitățile au crescut tarifele pentru cămin cu peste 50% față de anul trecut, iar autoritățile nu au luat măsuri / „Este inacceptabil ca statul să presupună faptul că un student se poate hrăni din 18 lei pe zi”, potrivit ANOSR

„Multe universități au crescut, la începutului acestui an universitar, tarifele pentru regia de cămin, aceasta situându-se, în medie, între 150 și 450 RON/lună, existând majorări chiar și de peste 50%…
Vezi articolul

Modificarea pragului de calificare la olimpiadele naționale va îngreuna accesul elevilor buni, atrage atenția fostul olimpic internațional român Tamio Vesa Nakajima, doctorand la Oxford: M-am calificat în clasa a IX-a cu până în 20% din punctajul total. Dacă pragul ar fi fost 60% nu mă calificam și nu cred că mai aveam o motivație să studiez pentru olimpiadă și să fac acum cercetare

Tamio Vesa Nakajima, fost olimpic internațional la informatică, medaliat cu aur în 2017, atrage atenția asupra modificărilor propuse de ministerul Educației privind creșterea pragului de calificare la olimpiadele naționale până…
Vezi articolul

DOCUMENTE A fost prelungit termenul până la care universitățile pot depune cereri pentru înființarea de consorții regionale de învățământ dual de câte 21 de milioane de euro fiecare. Ghidul final al solicitantului, publicat de Ministerul Educației

A fost modificată data până la care instituțiile de învățământ superior pot depune cererile online pentru înființarea de consorții duale regionale cu bani din Planul Național de Redresare și Rezistență…
Vezi articolul