Google, LinkedIn și celelalte mari platforme digitale – îndemnate să ia măsuri pentru a combate frauda academică. Apelul unei rețele internaționale din care face parte și ARACIS, agenția responsabilă cu asigurarea calității în universitățile românești

206 vizualizări
Foto: © Starast | Dreamstime.com
Rețelele de socializare și marile platforme de tehnologie sunt îndemnate să ia atitudine împotriva fraudei academice, printr-un apel al unei mari rețele internaționale ce reunește agenții responsabile cu standardele de calitate în învățământul superior, inclusiv agenția de profil din România, ARACIS, potrivit unui comunicat transmis joi de aceasta din urmă. 

Rețeaua Globală de Integritate Academică (Global Academic Integrity Network – GAIN) a transmis, astfel, o scrisoare deschisă, prin care solicită Google, LinkedIn, X (fosta Twitter) și altor platforme digitale „să se alăture luptei împotriva lipsei de onestitate academică și să ia măsuri pentru a opri publicitatea serviciilor de fraudă academică”.

Potrivit comunicatului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior:

  • „Un exemplu în acest sens este situația în care studenții plătesc pe altcineva pentru a le finaliza lucrările sau pentru a susține examenele în locul lor. Acest lucru subminează grav integritatea educației studenților și calificările pe care aceștia le vor obține. Este vorba de lipsă de onestitate academică, care compromite credibilitatea sistemelor educaționale din întreaga lume și încrederea societății în profesioniști calificați”.

Comunicatul arată că „în ultimii ani s-a înregistrat o creștere a comercializării și promovării serviciilor de fraudă academică pe diverse platforme digitale. Aceste servicii nu numai că încalcă principiul integrității academice, dar, totodată, îi privează pe studenți de o experiență de învățare autentică și îi fac vulnerabili la amenințările de furt de identitate, șantaj și probleme de sănătate mintală”.

GAIN apreciază că, prin revizuirea și respectarea regulilor comunităților online, se poate reduce semnificativ „vizibilitatea și impactul conținutului dăunător promovat de platformele digitale care oferă servicii de fraudă academică”.

  • GAIN este un consorțiu format din 40 de agenții de asigurare a calității și integrității în educație din întreaga lume, care are obiectivul de a combate creșterea numărului de servicii comerciale de fraudă academică care vizează studenții. ARACIS este membru al rețelei de la începutul anului 2023. 
Citește și:
Rețea de combatere a serviciilor comerciale de fraudă în învățământul superior, întemeiată de agenții din mai multe țări

Foto: © Starast | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cazul profesorului de la Facultatea de Jurnalism cercetat pentru abuzuri: Comisia de Etică a Universității din București constată încălcări ale Codului privind abuzul de putere și hărțuirea sexuală, dar nu decide nimic / Universitatea așteaptă să se lămurească raporturile de muncă ale cadrului didactic

Comisia de Etică a Universității din București constată, într-un punct de vedere publicat miercuri pe site-ul universității, încălcarea Codului de etică al UB în ceea ce privește faptele de abuz…
Vezi articolul

VIDEO Szekely, Ministerul Educației: Sunt 11 cereri de școli pilot / Scrisorile de intenție se pot depune oricând / Dacă așteptați să vă dau eu o rețetă, cum să faceți școala pilot, nu o să v-o dau, pentru că ne plângem de ani de zile de centralizarea excesivă a sistemului

Au solicitat să deruleze proiecte pilotate 11 unități de învățământ din toată țara, a spus secretarul de stat Radu Szekely la conferința SuperTeach din 11 mai 2021. Cererile se pot…
Vezi articolul

Doar 1 din 3 elevi de clasa a VIII-a din județul Bihor a vorbit cu un consilier de orientare școlară înainte de a alege liceul, potrivit unui studiu sociologic realizat de Universitatea din Oradea / Aproape jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a privesc viitorul cu îngrijorare, iar 1 din 10 a fost victimă a hărțuirii

Elevii de clasa a VIII-a din școlile publice din județul Bihor iau decizii privind viitorul lor școlar fără sprijin adecvat: doar o treime au discutat cu un consilier de carieră,…
Vezi articolul