Grădiniță din București, acuzată că la inspecții îi ascunde pe copiii cu autism. Consiliul pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat

18.028 de vizualizări
Grădinița nr. 42 din sectorul 1 al Capitalei este acuzată ca a “ascuns” de inspecție, într-o grupă la care să nu intre inspectorii școlari, copiii cu tulburări de spectru autist, scrie publicația Educațieprivată.ro. Cazul a devenit public după ce mătușa unuia dintre copii a spus pe Facebook întreaga poveste și a publicat fotografii ale unei discuții purtate pe WhatsApp de mama copilului cu o educatoare.
Contactat de Edupedu.ro, Csaba Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, a declarat că instituția pe care o conduce s-a autosesizat în acest caz.

“S-a demarat o procedură de autosesizare cu privire la acest caz, în urma articolelor apărute în presă”, a declarat Csaba Asztalos, pentru Edupedu.ro. Președintele CNCD a precizat că “urmează să cităm părțile, vom face un raport asupra autosesizării, apoi Colegiul va decide”.

“Analizăm speța sub aspectul săvârșirii unei posibile fapte de discriminare, cu privire la accesul la educație în condiții egale, și la o posibilă încălcare a demnității umane a copiilor mutați din grupă pe perioada inspecției pe criteriu de dizabilitate“, a explicat Asztalos pentru Edupedu.ro. Acesta a precizat că, în acest caz, va fi citat și Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

  • Edupedu.ro a contactat Grădinița nr. 42 din București, însă la apeluri a răspuns o persoană care s-a prezentat ca “agent de pază” și care a precizat că nimeni din conducerea instituției de învățământ nu este prezent în instituție pentru declarații.

Citește aici relatarea familiei, în acest caz

 


2 comments
  1. Pai aici este mai mult decat discriminare. Dece ne oprim la discriminare si nu mergem mai departe in zona penala a faptelor? Doamna educatoare/profesoara comite o fapta de înșelăciune in fata Comisiei, nu?

    1. Asa cum și ea a fost înșelată ca o sa predea în învățământul normal.Isi fura căciulă unii altora. Copilul cu probleme de dezvoltare trebuia sa fie într-o unitate școlară adaptata ritmului lui de dezvoltare, cu persoanal pregătit și platit pentru asa ceva. La noi merg băgați la grămadă pentru ca ușurează ministerul de niște cheltuieli suplimentare. Dacă ar fi nevoiți sa plătească învățătoarea respectiva pentru ceea ce face în plus, nu ar mai da legea aceea discriminata pentru învățătoare în care îl primești în clasa orice ar fi. Ea nu ar încerca să însele dacă nu ar fi înșelată la rândul ei. E lupta pentru supraviețuire. Dacă vrei echitate, oferi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„La nivel de sistem, foarte puțină valoare adăugată este produsă de școlile private”, iar școlile publice au rezultate mai bune în ansamblu – Andreas Schleicher, expert OCDE, pe baza rezultatelor testării internaționale PISA 2022

Școlile private produc „foarte puțină valoare adăugată” la nivel de sistem educațional, iar dacă sunt eliminate elementele socio-economice școlile publice au rezultate finale mai bune, a apreciat, în dezbaterea „PISA…
Vezi articolul

CLASAMENT Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, ASE București și Universitatea Lucian Blaga – primele dintre cele 17 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2023

Universitatea din București este prima dintre cele 17 instituții românești de învățământ superior incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking. Publicat joi, acesta…
Vezi articolul

OPINIE Schimbarea îngrijorător de frecventă a subiectelor de Bacalaureat, a punctajului, chiar a conținuturilor evaluate reflectă, de fapt, norul de ceață care acoperă învățământul românesc

Subiectele noi, cele din 2018 și cele anunțate deja pentru Bacalaureat 2019 sunt mai adaptate prezentului, față de subiectele date la Bacalaureat în trecut, a declarat pentru Edupedu.ro Carmen Borza,…
Vezi articolul