GRAFIC Închiderea școlilor – ce a însemnat măsura în România și cum se vede efectul ei în statisticile COVID-19

6.633 de vizualizări
Închiderea școlilor pentru limitarea epidemiei COVID-19 în România a fost o măsură luată relativ repede, față de alte state europene. Pe 9 martie România anunța că de pe 11 martie se suspendă cursurile în toate unitățile de învățământ din sistemul preuniversitar.

Mongolia a fost prima țară care a închis școlile – pe 16.02.2020. I-a urmat China, pe 21 februarie, după închideri secvențiale în Wuhan (încă din ianuarie) și apoi în alte provincii. Iran a fost a treia țară care a închis școlile, pe 26 februarie, și i-au urmat vecinii Armenia și Georgia. În aceeași zi, pe 2 martie, închideau școlile Japonia, Coreea de Sud și Coreea de Nord. Pe 3 martie a închis școlile și Azerbaidjan, iar pe 4 martie – Italia – care avea deja 107 morți și 3.089 de cazuri. Au urmat Irak și Emiratele Arabe pe 7 martie. Pe 8, Arabia Saudită.

Pe 11 martie România închidea școlile și în aceeași zi anunțau o măsură similară și Cehia, Bosnia-Herțegovina, Macedonia, Albania și Republica Moldova, Grecia și Uruguay.

Doar 3 state dintre cele 27 ale Uniunii Europene închiseseră la acea vreme școlile, România a fost a patra țară. Iar în lume, a 17-a țară care a luat decizia de a închide școlile.

În prezent, sunt 188 de țări care au închis școlile, potrivit UNESCO.

În momentul închiderii școlilor, România avea 47 de cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 și niciun deces provocat de acest virus. Rata de creștere a numărului infecțiilor era de 0,41-0,38 – aceasta rată este calculată ca raport între numărul de cazuri noi și numărul de cazuri totale, potrivit geo-spatial.org.

Imediat rata de creștere a scăzut până la 0,13 puncte, după care au mai fost fluctuații, mai ales în preziua emiterii ordonanțelor miliare (în weekenduri). Măsurile graduale de distanțare socială și de izolare la domiciliu în masă au făcut apoi ca pe 6 aprilie această rată de creștere să atingă nivelul minim de doar 0,04.

FOTO: https://covid19.geo-spatial.org/

În statisticile făcute de geo-spatial.org. pe baza datelor deschise din aplicația de trafic Waze se vede o reducere semnificativă a numărului de șoferi care circulă cu această aplicație pornită, după închiderea școlilor, față de situația precedentă acestui moment, în București.

FOTO: geo-spatial.org


4 comments
  1. I was able to find good info from your content.

  2. Datele pe care calculezi ”rata de crestere” sunt pline de zgomot. Depinde cate teste sunt procesate in ziua aia, etc. In weekend probabil ca se proceseaza mai putine, asa ca vezi o ”scadere”

    https://edition.cnn.com/2020/04/07/health/school-closures-coronavirus-intl/index.html

    Uite ce gaseai daca te documentai. Inchiderea scolilor are un efect neglijabil pt ca transmisia de la copil la adult e neglijabila. E doar un gest prin care politicienii isi arata muschii si se fac ca lucreaza.

    1. Multumesc pentru mesaj, @Cristian. Studiul despre care scrie CNN e destul de controversat, e facut in UK, pe UK, o tara care a luat masura abia la o saptamana si ceva dupa noi, moment la care nu a mai avut niciun efect. Apropo, premierul lor e la ATI cu COVID 19. Studiul e aici: https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2352-4642%2820%2930095-X. Probabil ca rapoartele OMS despre aceasta masura de inchidere a scolilor sunt un pic mai relevante. Asta e pe China https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf, iar asta este al CDC https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/considerations-for-school-closure.pdf. Mai sunt si altele pe diferite state. In privinta României, acestea sunt datele, nu exista altele, cu zgomot sau fara. Asta e capacitatea de testare, de-asta nu avem nici cazuri prea multe, probabil. Dar in aceste date se poate vedea cum inchiderea scolilor are un rol esential in distantarea sociala, în primul rând. Abia astept un raport al OMS pe România 🙂

  3. Mulțumim pentru toate informațiile pertinente și punctuale oferite zi de zi.
    De curiozitate: ați fost vreodată contactați de Ministerul educației în scopul colaborării sau al documentării?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Discuții despre reintroducerea matematicii în trunchiul comun la liceu, în Franța, după ce a devenit materie opțională la reforma bacalaureatului din 2019. Ministrul francez al Educației: Toți elevii să aibă o mai mare „cultură matematică”

Franța vrea să reintroducă matematica în trunchiul comun la liceu, după ce a devenit materie opțională la reforma bacalaureatului din 2019, scrie Le Monde. Ministrul a declarat că este deschis…
Vezi articolul
Vasile Dincu / Foto: INQUAM Photos George Calin

Vasile Dîncu, vicepreședinte PSD, despre Legile educației Deca: Admiterea în liceu și probele de BAC trebuie să respecte principiul echității / Sunt multe instituții care se reînființează și trebuie să analizăm să nu fie doar furnizoare de sinecuri / Este nevoie și de obligații ale autorităților pentru a rezolva problema aglomerării din școli

Vicepreședintele PSD, Vasile Dîncu, atrage atenția într-o analiză atentă asupra proiectelor de Legi ale educației că acestea „au nevoie de o serioasă revizie”. „Sunt multe instituții centrale care se înființează…
Vezi articolul

Amânarea finalizării noilor planuri-cadru înseamnă ratarea unor ferestre de oportunitate pentru copii. Nu poți „lăsa pe mai târziu” ceea ce ar fi trebuit să deprinzi în clasa a IX-a sau a X-a – Centrul de Evaluare și Analize Educaționale

Implementarea noilor planuri-cadru pentru liceu reprezintă o urgență pentru învățământul românesc, mai ales după ce programele la gimnaziu s-au schimbat în 2017, scriu reprezentanții Centrului de Evaluare și Analize Educaționale…
Vezi articolul

Activități anti-bullying, de sprijin pentru reintegrare și de susținere pentru studenții din medii dezavantajate – printre noile atribuții de combatere abandonului universitar, propuse pentru Centrele de consiliere și orientare în carieră – proiect de metodologie

O serie de activități menite să combată abandon ul universitar vor intra în atribuțiile centrelor de consiliere și orientare în carieră (CCOC) din cadrul instituțiilor de învățământ superior – de…
Vezi articolul

Care este temeiul legal pentru ca Politehnica București să intre în acționariatul unei companii de asigurări, situație ce nu e prevăzută în Legea învățământului superior? MEC eludează un răspuns concret și insistă pe autonomia universitară, iar Universitatea nu a răspuns conform legii

Intrarea Universității Politehnica București în acționariatul unei companii active pe piața asigurărilor, EximAsig, anunțată pe 30 mai 2025 de Profit.ro, se petrece în condițiile în care Legea învățământului superior nu…
Vezi articolul

O treime dintr-un an școlar fără școală înseamnă o pierdere de 3% pe an a veniturilor viitoare ale elevilor și o creștere economică cu 1,5% mai mică pentru o țară, estimează un raport OECD făcut de Eric Hanushek. Pentru SUA prognoza arată o scădere a PIB de 14 mii de miliarde de dolari

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) susține, într-un raport propriu dat publicității luna aceasta, prognozele de până acum, potrivit cărora pierderile de învățare de până acum vor cauza o…
Vezi articolul