GRAFIC Închiderea școlilor – ce a însemnat măsura în România și cum se vede efectul ei în statisticile COVID-19

6.608 vizualizări
Închiderea școlilor pentru limitarea epidemiei COVID-19 în România a fost o măsură luată relativ repede, față de alte state europene. Pe 9 martie România anunța că de pe 11 martie se suspendă cursurile în toate unitățile de învățământ din sistemul preuniversitar.

Mongolia a fost prima țară care a închis școlile – pe 16.02.2020. I-a urmat China, pe 21 februarie, după închideri secvențiale în Wuhan (încă din ianuarie) și apoi în alte provincii. Iran a fost a treia țară care a închis școlile, pe 26 februarie, și i-au urmat vecinii Armenia și Georgia. În aceeași zi, pe 2 martie, închideau școlile Japonia, Coreea de Sud și Coreea de Nord. Pe 3 martie a închis școlile și Azerbaidjan, iar pe 4 martie – Italia – care avea deja 107 morți și 3.089 de cazuri. Au urmat Irak și Emiratele Arabe pe 7 martie. Pe 8, Arabia Saudită.

Pe 11 martie România închidea școlile și în aceeași zi anunțau o măsură similară și Cehia, Bosnia-Herțegovina, Macedonia, Albania și Republica Moldova, Grecia și Uruguay.

Doar 3 state dintre cele 27 ale Uniunii Europene închiseseră la acea vreme școlile, România a fost a patra țară. Iar în lume, a 17-a țară care a luat decizia de a închide școlile.

În prezent, sunt 188 de țări care au închis școlile, potrivit UNESCO.

În momentul închiderii școlilor, România avea 47 de cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 și niciun deces provocat de acest virus. Rata de creștere a numărului infecțiilor era de 0,41-0,38 – aceasta rată este calculată ca raport între numărul de cazuri noi și numărul de cazuri totale, potrivit geo-spatial.org.

Imediat rata de creștere a scăzut până la 0,13 puncte, după care au mai fost fluctuații, mai ales în preziua emiterii ordonanțelor miliare (în weekenduri). Măsurile graduale de distanțare socială și de izolare la domiciliu în masă au făcut apoi ca pe 6 aprilie această rată de creștere să atingă nivelul minim de doar 0,04.

FOTO: https://covid19.geo-spatial.org/

În statisticile făcute de geo-spatial.org. pe baza datelor deschise din aplicația de trafic Waze se vede o reducere semnificativă a numărului de șoferi care circulă cu această aplicație pornită, după închiderea școlilor, față de situația precedentă acestui moment, în București.

FOTO: geo-spatial.org


4 comments
  1. Datele pe care calculezi ”rata de crestere” sunt pline de zgomot. Depinde cate teste sunt procesate in ziua aia, etc. In weekend probabil ca se proceseaza mai putine, asa ca vezi o ”scadere”

    https://edition.cnn.com/2020/04/07/health/school-closures-coronavirus-intl/index.html

    Uite ce gaseai daca te documentai. Inchiderea scolilor are un efect neglijabil pt ca transmisia de la copil la adult e neglijabila. E doar un gest prin care politicienii isi arata muschii si se fac ca lucreaza.

    1. Multumesc pentru mesaj, @Cristian. Studiul despre care scrie CNN e destul de controversat, e facut in UK, pe UK, o tara care a luat masura abia la o saptamana si ceva dupa noi, moment la care nu a mai avut niciun efect. Apropo, premierul lor e la ATI cu COVID 19. Studiul e aici: https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2352-4642%2820%2930095-X. Probabil ca rapoartele OMS despre aceasta masura de inchidere a scolilor sunt un pic mai relevante. Asta e pe China https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf, iar asta este al CDC https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/considerations-for-school-closure.pdf. Mai sunt si altele pe diferite state. In privinta României, acestea sunt datele, nu exista altele, cu zgomot sau fara. Asta e capacitatea de testare, de-asta nu avem nici cazuri prea multe, probabil. Dar in aceste date se poate vedea cum inchiderea scolilor are un rol esential in distantarea sociala, în primul rând. Abia astept un raport al OMS pe România 🙂

  2. Mulțumim pentru toate informațiile pertinente și punctuale oferite zi de zi.
    De curiozitate: ați fost vreodată contactați de Ministerul educației în scopul colaborării sau al documentării?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătorul Dacian Dolean, specialist în alfabetizarea timpurie: Revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă / Creșterea numărului de zile de școlarizare ar avea un avantaj foarte mare pentru elevii din medii defavorizate

“Discuția legată de revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă a sistemului de educație din România. Aceste tipuri de schimbări nu sunt fundamentate științific”, a declarat…
Vezi articolul

INTERVIU Șerban Iosifescu, Agenția de Asigurare a Calității Învățământului Preuniversitar: Amenințarea cu consecințele juridice și pornirea de la prezumția de vinovăție a părintelui, elevului sau profesorului sunt contra-productive: de teamă, vor fi ascunse date

Părinții vor trebui să fie mai implicați în educația copiilor ca până acum, însă nu ar trebui amenințați, fiindcă responsabilitatea nu este doar a lor, sau doar a profesorilor ori…
Vezi articolul

Dezastrul de la Educație care ar fi dus la demiterea Ligiei Deca într-un Guvern normal: ministrul susține că elevii pot fi primiți pe ușa din dos de licee dacă pică admiterea, crede că există profesori de „discipline importante“ și restul, argumentează menținerea titularizării prin faptul că meseria de profesor atrage absolvenți proști de facultate

Dezastrul care guvernează Ministerul Educației în Guvernul Ciucă s-a etalat în toată splendoarea sa joi, în conferința susținută de Ligia Deca la Palatul Victoria. Ce a auzit o societate întreagă,…
Vezi articolul

De ce nu mai vor copiii să revină în clase, după aproape doi ani de școală online? Aura Stănculescu, psihopedagog: Notele au fost mari, paradoxal, pentru că au fost obținute mai mult pe lucrări pe care le puteau face mai bine acasă în toate felurile și de către oricine

Școala online i-a făcut pe mulți dintre elevi să nu își mai dorească revenirea fizică la ore. Directorul Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, Aura Stănculescu a precizat…
Vezi articolul