Grupul Anti-Bullying format de ministrul Educației: Lista celor 63 de psihologi, profesori și specialiști voluntari care vor face normele de aplicare ale Legii anti-violență în școli

Ministrul Educației a constituit un grup de lucru anti-bullying, format din 63 de membri, potrivit ordinului de ministru nr. 3019 din 10 ianuarie 2020 publicat în Monitorul Oficial. Grupul este format din psihologi, persoane din organizații non-guvernamentale, profesori. Printre membrii grupului se numără Renate Weber – Avocatul Poporului, Dragoș Iliescu – directorul Școlii Doctorale de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București, Ovidiu Pânișoară – directorul Departamentului de Formare a Profesorilor de la Universitatea din București, reprezentanți ai FSE Spiru Haret și părinților.
  • De remarcat că din noul grup lipsește Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), care nu are niciun reprezentant în forul constituit de ministrul Educației, deși în activitatea sa analizează inclusiv cazuri de bullying în școală

Grupul de lucru a fost înființat prin invitație publică, pe bază de voluntariat, pentru elaborarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor legale care interzic bullying-ul în școli (normele de aplicare a art. 7 alin. (11), art. 56 și ale pct. 6 din anexa la Legea educației naționale nr. 1/2011, prevederi introduse prin Legea 221/2019).

Lista membrilor Grupului anti-bullying:

  1. BĂTRÎNA OANA ROXANA –DIRECTOR Școala Gimnazială Nr.1 Hunedoara
  2. VISOVAN LOREDANA -PROF. INV. PRIMAR Școala Gimnazială Nr.1 Hunedoara
  3. ALIN GRIGORE-Președinte Forumul Tinerilor Din România
  4. VĂDUVA GRATIELA -SociologServiciul de Analiză și Prevenire a Criminalității din Politia Capitalei
  5. SINTEA LUCICA -ProfesorAsociația Culturală Astra Dobrogeană
  6. PÂNIȘOARĂ ION-OVIDIU –Prof. dr.Departamentul de Formare a Profesorilor, Universitatea din București
  7. CONSTANTIN MARIUS -PreședinteGlobal Network for Democracy and Human Rights GNDHR Romania
  8. ȘANDOR VERONICA -Profesor Școala Gimnazială Teleki Domokos, jud Mureș
  9. CODREȘADINA MIHAELA –Psiholog clinician Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANDPDCA)
  10. CIORBA MIHAI -Director Școala Gimnazială Gáspár András, Bihor
  11. DR. GYÖRBIÓ NÓRA ALICE -Prof.dr.C onferința Tinerilor Maghiari din România
  12. CSORBA MIHÁLY-Prof.drd Conferința Tinerilor Maghiari din România
  13. PĂCURAR BIANCA –Prof.Teach for Romania
  14. VASILE VALENTINA –Prof.univ. dr.Institutul de Economie Națională–Academia Română
  15. NEACȘU DRAGOȘ CONSTANTIN -Membru Federația Sindictelor din Educație “ Spiru Haret”( FSE)
  16. ROSZ ANDREI -Președintele Comitetului elevilor Liceul Teoretic Ioan Pascu, Codlea
  17. SIMONA MARIA STANESCU–Cercetător științific, dr.Institutul de Cercetare a Calității Vietii, INCE, Academia Româna
  18. GABRIELA NEAGU -Cercetător științific, dr.Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii, INCE, Academia Romana
  19. CRISTINA TOMESCU-Cercetător științific, dr.Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii, INCE, Academia Romana
  20. DRAGOȘ ILIESCU Conf. univ. dr Colegiul Psihologilor din România
  21. FLORINDA TINELLA GOLU Conf. univ. dr Colegiul Psihologilor din România
  22. POP ANDREI –Deputat PSD Ialomița
  23. POPESCU DIANA Dr. in economie Grupul civic Părinții cer schimbare
  24. PASCU EUGENIA -Director Școala Gimnazială Lascar Catargiu, Craiova
  25. BORBE LAURA -Specialist educațional Fundația Noi Orizonturi
  26. CÂCĂU LEȘCRINA VIOLETA –Profesor documentarist Lic. Tehnologic Anghel Salingny, Turț, jud. Satu Mare
  27. ATANASIU CORINA -PreședinteFederația Părinților și Aparținătorilor Legali din România
  28. ELEMÉR LEMHÉNYI –Insp.pt lb. magh.ISJ Brașov
  29. SANDRU IOANA –Profesor consilier Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională(CMBRAE)
  30. ALBERT NICOLETA LARISA -Psiholog Asociatia Proacta Edu
  31. MINCU VIORICA Director Școala Gimnazială Ion Ionescu-com Valea Călugărească, jud.Prahova
  32. RUSU MARIUS -Psiholog Organizația Salvați Copiii-România
  33. Cătălina SURECEL Director executiv Asociația Telefonul Copilului
  34. VILD THEODORA –Profesor metodist Casa Corpului Didactic –Ialomița
  35. POPESCU MONICA Itsy fm Bitsy
  36. PROF. DR. MARIA-MAGDALENA DORCIOMAN, Psiholog Colegiul Național Dinicu Golescu
  37. HORUMBA MIRELA PSIHOLOG Itsy fm Bitsy
  38. GABRIELA MAALOUF PSIHOLOG drd.Itsy fm Bitsy
  39. ROMAN GEORGE Director de programe Organizația Salvați Copiii -România
  40. POP SILVIA Prof.Școala N. Bălcescu Baia Mare
  41. DUMINICĂ DELIA conf. univ. dr.Universitatatea din Pitești
  42. POP PETRONICA –Consilier școlar CJRAE Cluj
  43. SIMONA MIHAIU Lect.univ.dr.Facultatea de Știinte Sociale, Universitatea din Craiova
  44. VALERIA ECATERINA PURCIA –Director CJRAE Sibiu
  45. IACOBLEV LIUBA -Membru AUTISM ROMANIA Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism
  46. ȘERBAN GEORGETA –Prof. înv. primar Școala Gimnazială Tudor Arghezi -București
  47. DORCIOMAN MARIA-MAGDALENA –Prof.dr.Colegiului Național Dinicu Golescu
  48. EUGENIA PASCU–Prof. itinerant Școala Gimnazială Specială Sf. Mina, Craiova
  49. CIFF SIMONA –dr. Științele EducațieiAsociația Adventure Life
  50. BERINDEI ADRIANA
  51. TALMAZAN ANDREEA Psihoterapeut Asociația Necuvinte
  52. NICULA FLORENTINA CRISTINA -Director CJRAE Vâlcea
  53. COZMA RODICA -Director CJRAE Ilfov
  54. ANUȘCĂ-POPA ANCA-CORINA –DirectorȘcoala Gimnazială Mihail Sadoveanu, Vaslui
  55. Iulian Cristache PreședinteFederația Națională a Asociațiilor de Părinți –Învățământ Preuniversitar (FNAP –IP)
  56. Cornelia POPA STAVRI Secretar General Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI)
  57. Rareș VOICU Vicepreședinte Consiliul Național al Elevilor
  58. RENATE WEBER Avocatul Poporului
  59. Irina HORGA Cercetător științificInstitutul de Științe ale Educație

Reamintim că Parlamentul a votat la începutul lunii decembrie 2019 o modificare la Legea Educaţiei Naționale, prin care defineşte ca violenţă psihologică-bullyingul, care este acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale si/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, în mod constant şi repetat, care implică un dezechilibru de putere, care are drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau unui grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială, sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acţiune sau serie de acţiuni, comportamente ce se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale.

În modificarea legii educației este prevazută şi posibilitatea ca cei implicați în acțiuni de bullying, atât agresorii, cât și victimele, să beneficieze de asistență și evaluare psihologică.

Deputatul PSD Petre Florin Manole, unul dintre inițiatorii proiectului legislativ, a declarat ca va “urmări îndeaproape punerea în aplicare a prevederilor legale, începând cu elaborarea metodologiei privind prevenirea și combaterea violenței psihologice-bullying”.

Asociaţia Părinţilor Isteţi şi Itsy Bitsy FM au început din 2017 o campanie de prevenire a bullying-ului, care au fost sprijinite de deputații PSD Andrei Pop și Petre Florin Manole, care au depus în mai 2018 în Parlament, iniţiative legislative care vizează reglementarea bullying-ului, ca violenţă psihologică.

Organizațiile respective au acum mai mulți reprezentanți în noul grup de lucru constituit, grup în care este și deputatul PSD de Ialomița Andrei Pop.

Efectele bullying-ului sunt dezastruoase în dezvoltarea copiilor, atât emoţional, cât şi educaţional. Copiii care joacă orice rol în episoade de bullying – victime, agresori sau martori – pot experimenta scăderea încrederii în sine, depresia, abandonul școlar, scăderea rezultatelor la învățătură, ajungându-se uneori şi la sinucideri.

Procentul elevilor care declară că sunt victimele unui act de bullying de câteva ori pe lună este de 34%, față de 23% cât este media țărilor dezvoltate (OECD), potrivit rezultatelor chestionarelor PISA 2018.

12% dintre elevi declară că sunt agresați frecvent (vs. 8% media OECD), 11% susțin că au fost amenințați de alți elevi, față de doar 5% cât e media OECD.

La nivel european, România se situează pe locul 3 în ceea ce privește bullyingul în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). De asemenea, studiul Bullying-ul în rândul copiilor. Studiu sociologic la nivel național realizat de către Organizatia Salvați Copiii, a scos în evidență o serie de date îngrijorătoare:

  • 1 din 4 copii era umilit în mod repetat la școală, în fața colegilor;
  • 1 din 5 copii umilea în mod repetat un alt copil la școală;
  • în mod repetat, în școală, 3 din 10 copii erau excluși din grupul de colegi;
  • 1 din 6 copii era bătut în mod repetat;
  • 7 din 10 copii au fost martorii unei situații de bullying în mediul școlar.

FOTO: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Ecaterina Andronescu: Nu susțin acordarea de statut de funcționar public profesorului / Ministrul recomandă uniforme școlare, ca element de asigurare a securității

„Nu susțin acordarea de statut de funcționar public profesorului”, asta a declarat ministrul educației Ecaterina Andronescu într-o intervenție pentru Radio România Iași. Întrebată cum are de gând ministerul împreună cu…
Vezi articolul