UPDATE Guvernul a aprobat joi proiectul de hotărâre prin care Ministerul Educației primește peste 30 de milioane de lei din Fondul de rezervă, pentru a putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale

15.838 de vizualizări
Foto: © Picsfive | Dreamstime.com
Proiectul de hotărâre prin care Ministerul Educației solicită suplimentarea bugetului său pe anul 2023, pentru a putea putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale și pentru cheltuieli de personal și materiale din unitățile de învățământ particular și confesional acreditate, a fost aprobat de Guvern, anunță instituția.

Hotărârea privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Educației prevede o suma de 3,015 miliarde de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023. „Fondurile vor asigura plata veniturilor personalului din învățământ, a burselor pentru elevi și studenți și acoperirea cheltuielilor necesare pentru căminele și cantinele din subordinea Ministerului Educației. De asemenea, banii alocați în plus merg să susțină finanțarea instituțiilor de învățământ de stat, particulare acreditate și confesionale”, transmite Executivul.

Este vorba despre 31.087.000 lei pentru finanțarea unităților de învățământ de stat și 21.296.000 lei pentru finanțarea unităților de învățământ particular și confesional acreditate, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.

Astfel, Ministerul Educației a solicitat:

  • 1.687.000 lei pentru plata drepturilor elevilor cu cerințe educaționale din învățământul special,
  • 29.400.000 lei pentru plata drepturilor elevilor cu cerințe educaționale din învățământul de masă,
  • 21.296.000 de lei pentru finanţarea învăţământului particular şi a celui confesional, cheltuieli cu salarii și materiale și drepturile financiare ale elevilor cu cerințe educaționale speciale

Sume solicitate pentru finanţarea drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale care frecventează învăţământul special, pe judeţe 

Sume solicitate pentru finanţarea drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, pe judeţe 

Sume solicitate pentru finanţarea învăţământului particular şi confesional acreditat 

Proiectul de hotărâre de Guvern poate fi consultat mai jos:

Nota de fundamentare:

Foto: © Picsfive | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministerul Educației cere peste 30 de milioane de lei din Fondul de rezervă al Guvernului pentru a putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale – proiect de hotărâre de guvern
Banii pentru copiii cu CES în 2023 / Ministerul Educației: Drepturile financiare se majorează cu 50% dacă copilul cu CES are și certificat de încadrare în grad de handicap și se aplică tuturor copiilor, nu doar celor din centrele de plasament
DOCUMENT Model de cerere drepturi financiare pentru elevii cu CES în anul școlar 2023-2024 / Cererile pot fi depuse pe tot parcursul anului școlar
Guvernul dă din nou bani din Fondul de Rezervă: peste 2 miliarde pentru Ministerul Educației și peste 5 milioane lei pentru Ministerul Culturii
De ce alocă Guvernul bani din fondul de rezervă pentru Ministerul Educației și evită rectificarea bugetară. Marcel Boloș, ministrul Finanțelor: Au rămas fără buget pentru cheltuielile de personal și cheltuielile de funcționare
Ministerul Educației cere peste 2,1 miliarde de lei din Fondul de rezervă al guvernului pentru a putea acoperi salariile personalului din învățământ pe o lună și bursele elevilor și studenților pe două luni – proiect de hotărâre de guvern


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Decizia Autorității Navale Române de a bloca acordarea de brevete de navigație pentru o parte dintre absolvenții Universității Maritime din Constanța este contestată și de studenți, și de instituția de învățământ superior / Ministerul Educației susține, într-un document, că ar fi cerut Ministerului Transporturilor să analizeze situația

Mai mulți absolvenți din promoția curentă a Universității Maritime din Constanța (UMC) nu își pot obține brevetele de ofițer maritim sau certificate de capacitate de la Autoritatea Navală Română (ANR).…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Mircea Cărtărescu sunt sigur că va deveni membru al Academiei Române în viitorul apropiat / Într-o Românie polarizată și conflictuală nu poți să te aștepți la o Academie complet altfel

Ministrul Educației și Cercetării, profesorul și psihologul Daniel David, a reacționat la criticile publice privind respingerea candidaturii scriitorului Mircea Cărtărescu pentru statutul de membru corespondent al Academiei Române, exprimându-și convingerea…
Vezi articolul

BREAKING Regulile făcute în birourile Ministerului Educației pentru probele de competențe de la Bacalaureat 2025, trimise în școli: elevii de a XII-a nu au liber în zilele de examen și deși Proba C durează cel puțin 140 de minute, oficialii ministerului transmit că elevii pot reveni la cursuri după doar 2 ore / Directorii trebuie să găsească profesori

Într-o notă privind organizarea programului scolar în perioada sustinerii probelor A, B, C, D din cadrul examenului national de bacalaureat, sesiunea iunie 2025, de către elevii claselor a XII-a/ a…
Vezi articolul

Rectorul Universității Tehnice din Iași, Dan Cașcaval, despre angajările blocate în învățământul superior: În universități sunt permise doar angajări pe posturi unice. Posturile didactice pot fi considerate unice în sistemul universitar

Situația legislativă impusă de Legea Bolojan și alte măsuri care au dus la blocarea angajărilor în universități este interpretată de rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, Dan Cașcaval, în…
Vezi articolul