Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională. Sunt de 7 ori mai puține ca anul trecut și minimul ultimilor 9 ani / Clujul are cele mai multe medii de 10

70.215 vizualizări
Sursă foto: captură evaluare.edu.ro
Au fost 120 de medii de 10 la Evaluarea Națională 2021, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației. Cele mai multe sunt în județul Cluj, unde 15 elevi au obținut media maximă, Bucureștiul este pe poziția a doua, iar pe a treia este județul Timiș, cu 8 medii de 10. Aceste rezultate sunt înainte de contestații.

Anul trecut au fost 892 de medii de 10 în toată țara, un record pentru Evaluarea Națională. Anul acesta sunt de 7 ori mai puține.

În 10 județe nu a fost nicio medie de 10 – Bistrița-Năsăud, Botoșani, Călărași, Covasna, Gorj, Hunedoara, Harghita, Ialomița, Sălaj, Satu Mare.

Statistica mediilor de 10 din anii anteriori:

  • 2013 – 856
  • 2014 – 225
  • 2015 – 456
  • 2016 – 253
  • 2017 – 497
  • 2018 – 345
  • 2019 – 459
  • 2020 – 892
  • 2021 – 120

Lista mediilor de 10, pe județe:

Harta mediilor de 10:

Sursă foto: captură evaluare.edu.ro

Citește și:
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2021 au fost publicate. Vezi listele cu notele și mediile elevilor, pe județe
Rezultate Evaluarea Națională 2021. Doar 13 medii de 10 în București, față de 224 anul trecut. Lista liceelor

8 comments
  1. ,,Obsesia pentru nota 10,,, este impusa de sistemul ,,tâmpit,, …practic nu au de ales.
    Media cu anumite note din anii de studiu…
    Ce tâmpenie, nu mai au copilarie.
    Ar trebui un singur examen național pentru admiterea la licee, la facultăți.Sau…
    Examen pentru liceul la care merge copilul, pentru facultatea respectiva cum era cândva,
    Corect: știi mergi la școală,
    Nu știi acasa!
    Asa ajung oamenii să meargă la serviciu cu scarba si greață, pentru ca nu fac ce vor, fac ce spune nota si sistemul de doi bani! Din acest motiv , nu mai exista calitatea multor servicii, nu se pune suflet !
    Un singur examen de BAC!
    La varsta de 18 ani cati am știut cu adevărat e vrem?
    Nu ingraditi șansele pentru reprofilare!

  2. Este greșit a pune calificative elevilor din clasele 0-4.Odata ajunși în clasa a cincea, strâmbă din nas și la nota 9.Ar vrea toți numai 10,dar nu își pun problema sa îl și merite.
    Nu poți educa un elev pentru valoare, dacă îl tratezi ca pe handicapat de la 6 la 11 ani.
    Și la 14 ani numeri câti de 10 s-au luat.

  3. Nu cred ca trebuie sa ne raportam la mediile de 10 atunci cand analizam performanta copiilor la evaluarea nationala. A fost un an dificil cu scoala online si cu schimbarea programei. Generatia aceasta de elevi a fost una de sacrificiu, din pacate. Spunem ca evoluam si adaptam testele dupa modelele Pisa, dar in continuare avem aceeasi mentalitate complet gresita: ,,Daca nu ai 10 nu esti suficient de bun”.

    1. Nu, subiectele nu au fost decat partial usoare. Unele intrebari au fost menite sa faca un anumit fel de departajare.
      Avand in vedere lipsa de experienta cu acest tip de evaluare, nu gradul de dificultate al subiectelor este in prim plan, ci timpul si atentia.
      Acest tip de subiecte necesita mai mult antrenament de tip sportiv decat intelectual. Pentru problemele de geometrie in spatiu, pentru unii elevi, care ” nu vad in spatiu”, intuitia, realizata prin material ” didactic” confectionat (si) de elevi, are rol foarte mare. Ma refer aici, in special, la ultima intrebare de geometrie in spatiu. Nici intrebarile de limba nu au fost lipsite de subtilitate.
      Daca adaugam la astea si experimentul ” online”, se poate trage concluzia ca evaluarea nationala de anul acesta nu a tinut cont de multe lucruri. Acest tip de subiecte trebuia dat numai daca invatamantul s- ar fi desfasurat in conditii normale.

  4. Greșit! La Caraș Severin sunt 4 medii de 10.Doua la Traian Doda în Caransebes, una la Reșița și una la Berzovia!

  5. Unde sunt subiecte usoare la evaluare nationala?
    Domnule Ministru al invatamantului unde sunt subiectele usoare? Unde sunt notele de 10 de la simularea de la evaluarea nationala ? Au disparut?
    Totul este o minciuna, asa cum s-a scris in diverse articole.
    Unde sunt domnii profesori de matematica care spun ca subiectele au fost usoare ?
    Unde sunt domnii profesori de romana care spun ca subiectele au fost usoare ?

  6. Dacă ne uităm în carnetele de note vom observa că sunt pline de 10. Din păcate majoritatea părinților și elevilor sunt obsedați de notele de 10 nu de ce și cât știu.

    1. In Bacău cel puțin doi dintre elevii cu 10 au fost elevi de 10 timp de 4 ani.
      Nu toți elevii reușesc să facă față presiunii examenelor. Și, clar, părinții îi cred și-i vor de 10.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Procedura pentru organizarea simulărilor județene ale Evaluării Naționale și examenului de Bacalaureat 2024, publicată de ISJ Ilfov. Elevii din Ilfov vor avea două simulări județene, în noiembrie 2023 și ianuarie 2024

Inspectoratul Școlar Ilfov a publicat procedura de organizare pentru simulările județene ale examenelor naționale din 2024. Elevii din județul Ilfov vor avea simulări pentru Evaluare Națională și Bacalaureat în perioada…
Vezi articolul

La examenele naționale nu vor fi subiecte-capcană, cum s-a întâmplat la simularea pentru Evaluarea Națională, spune ministrul Cîmpeanu. Acesta spune, ca anul trecut, că va sta cu profesorii pentru a verifica subiectele înaintea fiecărui examen

“În fiecare noapte de dinaintea fiecărui examen (…) voi sta împreună cu colegii mei de la fiecare disciplină și vom analiza subiectele în așa fel încât să putem garanta că…
Vezi articolul

Profesorul va trebui să dea notele în funcție de standarde dezvoltate pentru competențele respectivei materii, explică Radu Szekely, consilierul ministrului Educației, ce înseamnă evaluarea standardizată, în pregătire la minister pentru clasa a V-a: Va putea să fie utilizată la teze, lucrări de control și proiecte

Profesorul va trebui să dea notele în funcție de standarde dezvoltate pentru competențele respectivei materii, asta înseamnă standardizarea evaluării, potrivit consilierului ministrului Educației, Radu Szekely. Acesta a explicat în cadrul…
Vezi articolul

Raport oficial care arată că școala își ratează rolul: Peste 18.000 de elevi buni la Matematică în clasa a IV-a, în 2015, au intrat în „declin” în gimnaziu și au luat sub 5 la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, în 2019

Declin fără precedent pentru 18.731 de elevi care în clasa a IV-a, la Evaluarea Națională formativă din anul 2015, aveau rezultate bune și reușeau să dea răspunsuri corecte la peste…
Vezi articolul