Evaluare Națională 2019 Știri

Exemplu de soluție pentru subiectul-cheie de la examenul la Limba română, de la o profesoară a Colegiului Vianu: povestirea în ramă

Citire în 6 min
Subiectele de la examenul de Limba și literatura română susținut astăzi de absolvenții clasei a VIII-a “sunt de nivel mediu”, cu cerințe mai ușoare decât la simulare, dar cu același nivel de dificultate ca anul trecut. Evaluarea subiectelor a fost realizată pentru Edupedu.ro de către Monica Anisie, profesoară de Limba română la Colegiul Național Tudor Vianu din București. “Singura dificultate pe care ar putea să o întâlnească elevii este la subiectul al II-lea, punctul B, acolo unde au avut de realizat compunerea în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activități de lectură”, a declarat Anisie, pentru Edupedu.ro.

Contactată de Edupedu.ro, Monica Anisie, care predă Limba română atât la gimnaziu, cât și la liceu, a declarat că subiectul care le cere elevilor să să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activități de lectură este un subiect “construit foarte frumos”. Paradoxal, aceasta este și cerința care a stârnit cele mai multe glume online, unde părinții s-au întrebat “Câte întâmplări se pot petrece în timpul unei activități de lectură?”.

Unde pot greși elevii, la subiectul care le cere prezentarea unei întâmplări din timpul unei activități de lectură
Cerința II B din cadrul subiectelor de astăzi la Limba si literatura română – Evaluarea Națională, 18 iunie 2019

Copiii pot avea dificultăți la acest subiect, pentru că, de cele mai multe ori, ei se axează să facă o compunere narativă, fără să mai facă referire și la activitatea de lectură. Mulți elevi de nivel mediu poate nu știu ce înseamnă o activitate de lectură. Dar subiectul în sine este construit foarte frumos. Este, într-adevăr, un subiect frumos“, a explicat Anisie, pentru Edupedu.ro.

Profesoara de Limbă și literatura română a precizat că, “de cele mai multe ori, copiii nu se vor gândi la faptul că o activitate de lectură presupune o activitate în care să citești, ci se vor gândi la tot felul de întâmplări, la nivelul lor de cunoaștere“.

De exemplu, am auzit un copil care ieșise de la examen și care a povestit că a scris că, în timpul activității de lectură pe care a desfășurat-o la școală, un șoarece a intrat în clasă, s-a speriat profesoara de limba română și s-a urcat pe catedră. Este bine, el s-a gândit că șoarecele este o activitate hazlie.

Un copil experimentat ar fi construit o povestire în ramă, în care activitatea de lectură să fie povestea cadru și de acolo să se contruiască o întâmplare. Citirea unei cărți să-i amintească, de exemplu, de o lansare de carte. Poate elevul lectura o carte la care fusese la evenimentul de lansare, cu clasa. Puteau să-și imagineze și o întâmplare din carte“, a explicat Monica Anisie, pentru Edupedu.ro.

Anisie: Un copil de nivel mediu ia nota 5 fără dificultate

Profesoara de Limba română de la Vianu a adăugat că, “în rest, subiectele sunt relativ ușoare. Un copil de nivel mediu ia nota 5 fără dificultate“.

Aceasta a precizat că este de văzut și cum arată baremul construit de Ministerul Educației și în funcție de care profesorii corectori vor nota lucrările elevilor. “Baremul, de obicei, este construit foarte larg de către Ministerul Educației, la partea de compunere, și este bine, că lasă libertate profesorului evaluator“, a adăugat Anisie.

Profesoara de la Vianu a precizat că “subiectele au fost contruite exact după modelul care a fost afișat de Ministerul Educației“. “Într-adevăr, au fost mai ușoare decât la simulare, dar au avut același nivel de dificultate cu subiectele de anul trecut“, a continuat aceasta.

Estimez că rezultatele vor fi foarte bune. Textul dramatic le place copiilor și chiar mulți dintre ei își doreau să aibă ca text suport unul dramatic. De obicei, când este ușor la Română, Ministerul dă mai greu la Matematică. Să vedem dacă păstrează același nivel mediu și la Matematică. Dar copiii și părinții trebuie să știe că, odată ce vor crește notele la Evaluarea Naționale, vor crește și mediile de admitere la liceu“, a declarat Monica Anisie, pentru Edupedu.ro.

  • Monica Anisie a fost secretar de stat în Ministerul Educației, iar în prezent este coordonator al comisiei de educație pentru învățământ preuniversitar din PNL.
Subiectele integrale de la examenul de Limba română susținut astăzi, 18 iunie 2019:

Calendar Evaluarea Națională 2019

18 iunie 2019       Limba şi literatura română – examen scris
20 iunie 2019       Matematică – examen scris
21 iunie 2019       Limba şi literatura maternă – examen scris

25 iunie 2019      Afişarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele14:00 – 20:00)
29 iunie                Afișarea rezultatelor finale

Notele obținute de elevi la Evaluarea Națională contează la admiterea la liceu 2019. Concret, media de la Evaluarea Națională reprezintă 80% din media de admitere la liceu (celelalte 20% sunt reprezentate de media claselor V-VIII).

Citește și:

 

 

 

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

China și SUA domină Olimpiada Internațională de Matematică 2019, unde România a obținut o medalie de aur, 2 de argint și 3 de bronz, cu care ne plasăm pe locul 17

Raluca Pantazi

Rectorul Universității de Medicină din Târgu Mureș: Metodologia de admitere la facultate “trebuie să rămână așa cum este”; certificatul de la BAC ce atestă nivelul de competență lingvistică în română “nu întotdeauna este dublat și de o situație reală”

Raluca Pantazi

EXCLUSIV Avocatul Poporului îi cere lui Andronescu să schimbe regulile de admitere la facultate, care ar discrimina minoritățile (document)

Raluca Pantazi

8 comentarii

Max 19 iunie 2019 at 20:48

“în rest, subiectele sunt relativ ușoare. Un copil de nivel mediu ia nota 5 fără dificultate“.Ok , daca un elev mediu ar putea lua nota 5, un elev bun ar trebui sa i-a 7 sau 8? Atunci trebuie sa fii geniu ca sa iei 10 la examenele astea cu subiecte facute de marile minti ale Romaniei in ase fel incat sa sa-i incurce pe copii. Un singur mesaj am pentru cei care au facut subiectele de anul acesta si cele din anii anteriori, you mother f*&^r, !!!

Răspuns
Eu 19 iunie 2019 at 07:27

Soricelul a alergat prin clasa fix in timpul activitatii de lectura, pe cand lansarea de carte a avut loc cu ceva timp in urma. Nu stiam ca amintirea este o intamplare petrecuta in timpul activitatii….Oare cine nu respecta cerinta? Eu zic ca doamna profesoara.

Răspuns
maria 18 iunie 2019 at 18:15

Sunt o cititoare. Va spun siner, cand vine vorba de enuntul compunerii de la subiectul II, formularea e de vina, nu copiii.Eu una, nu mi a trecut nici prin cap ca ar fi vorba de o compunere tip rama sau asa ceva. Dupa formularea enuntului, da, as fi scris si eu o compunere asemanatoare celei cu soricelul. Si in plus, cand citesti cu adevarat, continutul te captiveaza si nu iti vine sa te gandesti la intamplari personale din 1800, toamna. Dar cei fara de experienta ma gandesc ca nu au de unde sa stie.(referindu-ma la draguta doamna Anisie, fara vreo ofenda) SI in plus, gafa din interviu e neacceptabila, mai ales venind din partea unui profesor.(“soarecele este o activitate hazlie”). In concluzie,daca profesorii fac gafele astea, de ce dam vina pe copii? 🙂

Răspuns
Bogdan 18 iunie 2019 at 17:31

“[…] șoarecele este o activitate hazlie”

Carențe de logică majore. Șoarecele nu este o activitate. Alergatul este o activitate, mâncatul, soarecele intrând în clasă sunt activități, dar nu șoarecele. Dacă nu formulați cerințele coerent, de unde să știe un elev ce are de făcut?

Răspuns
Florinel 18 iunie 2019 at 16:34

Din formularea subiectului și din baremul ministerului nu reiese faptul că este obligatorie construirea unei ,,povești în ramă”. Prin urmare copiii care au redactat o întâmplare petrecută în timpul unei activități de lectură (exemplul poveștii cu șoarecele), nu au greșit cu nimic.

Răspuns
Rusu Grigore Mihai 18 iunie 2019 at 15:08

Din nou formularea, bat-o vina ! Vor fi mii de contestatii, daca este asa cu spuneti dumneavoastra si vor fi depunctati copiii in consecinta. Daca formularea era – Relatati o intamplare care v-a ramas / v-a impresionat dintr-o lectura, atunci da, aveti dreptate. Dar din formularea data, din punct de vedere logic, mi se care sa povestesc o intamplare/patanie petrecuta in timp ce eu citeam o carte . Daca printre alte intelusuri, activitatea de lectura inseamna si a citi o carte, atunci cei care au povestit o patanie de-a lor in timp ce citeau o carte, NU au gresit cu nimic !

Răspuns
CORINA 18 iunie 2019 at 14:52

Profesorii ii pregatesc pe copii,dar nu pot sa citeasca si sa invete in locul lor. Daca ar citi mai mult, copiii nu ar avea o problema sa redacteze o compunere si sa scrie corect gramatical . Sunt si eu mama unui copil care a sustinut azi examenul la limba romana. Din pacate nici el nu citeste prea mult. Doamne ajuta! Succes tuturor!

Răspuns
elena 18 iunie 2019 at 14:10

Va sa zica elevii de clasa a VIII-a sunt bine pregatiti pe pentru nota 5!
La vreo nota de 7-8 cand va ganditi sa-i pregatiti?

Răspuns

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.