În Alba, majoritatea școlilor aleg scenariul hibrid. Școlile mai au nevoie de încă 800 de profesori

4.338 de vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
În județul Alba, este nevoie de circa 800 de posturi suplimentare de profesori, a anunțat inspectorul școlar general Cornel Sandu, în contextul începerii unui an școlar în care trebuie asigurată distanțarea fizică din clase, dar și învățământul online, potrivit Alba24.ro.

De asemenea, majoritatea școlilor preferă ”scenariul hibrid”, adică varianta cursurilor cu o parte din elevi prezenți în clase, în timp ce restul urmăresc online de acasă, pe calculator.

În ceea ce privește dotarea cu panouri despărțitoare din plexiglas pentru băncile cu două sau mai multe locuri pentru elevi, varianta aceasta nu ar fi agreată la nivel local, având în vedere costurile suplimentare. Mai degrabă, se preferă băncile individuale. Însă, și în această situație unele spații vor trebui reamenajate și este posibil să nu încapă toți elevii dintr-o clasă, în noile condiții.

Potrivit inspectorului școlar general Cornel Sandu,

Organizarea pe grupe mai mici se poate face la grădiniță și în ciclul primar, acolo unde sunt educatori și învățători, spune inspectorul general. Însă, la gimnaziu nu se poate intra în clase la ore diferite fiind vorba de materii predate de profesori diferiți.

În Alba, sunt 145 de unități de învățământ cu statut de persoană juridică și 336 unități arondate. În anul școlar 2020-2021 sunt înregistrați 34.998 de elevi în mediul urban și 12.827 în mediul rural, în total fiind 47.825.

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele mai frecvente întrebări ale școlilor, primăriilor și Consiliilor Județene legate de apelul de un miliard de euro pentru dotarea laboratoarelor de informatică și de științe, a cabinetelor școlare și a claselor cu mobilier și răspunsurile Ministerului Educației

“Analiza de nevoi din 2022 a școlilor acoperă doar parțial obiectul apelului de proiecte pentru ‘dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar’. De aceea…
Vezi articolul

Reforma învățământului vocațional. Studiu de caz – Spania: Relații simplificate între școli și companii, accent pe standardele de competență, mai puțină birocrație, mai multă colaborare internațională

Învățământul vocațional spaniol trece, în această perioadă, printr-o perioadă de reformă prin care se încearcă adoptarea unor modele care să răspundă noilor nevoi de pe piața muncii, de la recunoașterea…
Vezi articolul