În Timiș este scăzut interesul pentru posturile scoase la concurs directori 2022 / Inspectorul general recunoaște că este o problemă în mediul rural

1.669 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Numai 88 de candidați s-au înscris la a doua etapă a concursului național de ocupare a celor 154 de funcții de director și director adjunct care au rămas vacante în școlile din Timiș, scrie presa locală.

În Timiș sunt vacante 154 de posturi de director și director adjunct. Până pe 25 ianuarie s-au putut înscrie dosarele, însă nu au fost decât 88 de solicitări, insuficiente pentru ocuparea tuturor locurilor vacante. Urmează etapa de selecție a dosarelor, unde unele ar putea fi respinse, ceea ce ar scădea din nou numărul candidaților. Proba scrisă va avea loc pe 18 februarie, iar interviul în perioada 16-25 martie, scrie timisonline.ro.

Inspectorul școlar general Marin Popescu spune că probleme se regăsesc în mediul rural, unde profesorii nu se înscriu întrucât cred că pot ocupa postul fără concurs pentru că nimeni nu va veni director la o școală din sat.

„În urma celei de-a doua sesiuni nu vom acoperi nevoia de directori. Vom face o analiză pe fiecare dosar. În special în rural avem o problemă. Sunt colegi care nu vor să vină la concurs mizând că nu vine nimeni și nu avem pe cine numi, prin urmare vom apela tot la dânșii. Vom vedea după concurs ce vom face în acest caz”, a declarat Marin Popescu, inspectorul școlar general al Timișului.

Abia pe 4 aprilie vor fi anunțate numele celor care primesc posturile de directori de unități de învățământ.

Informații de context

Inițial, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat a doua etapă a concursului pentru ocuparea posturilor de directori ar fi trebuit să înceapă pe 17 ianuarie, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Înscrierile au început abia pe 19 ianuarie.

Calendarul pentru noul concurs de directori, ediția 2022, a fost publicat pe 18 spre 19 ianuarie, noaptea, în Monitorul Oficial, la fel și bibliografia de examen.

  • Reamintim că ministrul Cîmpeanu a anunțat că în prima etapă, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs. Conform anunțului oficial al Ministerului Educației, au fost scoase la concurs anul trecut 8.652 de funcții vacante la nivel național (din care 6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct). În aceste condiții, inspectoratele au detașat persoane pe 40% din posturile de directori și directori adjuncți ale școlilor din România, adică circa 3.460 de posturi. Reamintim că inspectoratele sunt politizate intens, în acest moment 38 de inspectori școlari generali sunt oameni politici, membri ai PNL și UDMR, din cele 42 de instituții existente în țară.
Calendarul concursului de directori 2022:
  • 18 ianuarie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
  • 19-25 ianuarie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
  • 26-28 ianuarie – Evaluarea dosarelor de înscriere
  • 31 ianuarie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 1 februarie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
  • 2-3 februarie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
  • 4 februarie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 7 februarie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
  • 8 februarie – Repartizarea candidaților pe centre
  • 10-14 februarie – Depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere
  • 17 februarie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților
  • 18 februarie – Desfășurarea probei scrise
  • 18 februarie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
  • 18-19 februarie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă
  • 21-22 februarie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
  • 22 februarie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
  • 4 martie – Proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se află în carantină sau izolare
  • 4 martie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
  • 4-5 martie – Depunerea contestațiilor
  • 4-8-martie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
  • 9-10 martie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
  • 14 martie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
  • 16-25 martie Desfășurarea probei de interviu
  • 17-29 martie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
  • 29 martie – Afișarea rezultatelor finale ale concursului
  • 30 martie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
  • 31 martie – Validarea rezultatelor finale
  • 4 aprilie – Emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 19 aprilie 2022)


1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Fostul ministru PSD al Sănătății, Florian Bodog, care și-a pierdut titlul de doctor pentru că a plagiat aproape integral teza, nu va mai fi profesor asociat la UMF Cluj. Rector: Probabil că nu o să îi mai oferim un contract, deși pe noi ne-ar ajuta să avem un profesor aici

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, Anca Dana Buzoianu, a recunoscut că universitatea i-a oferit un contract de profesor asociat fostului ministru al Sănătății, Florian Bodog, deși acestuia…
Vezi articolul