Încă 280 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu în ultimele 24 de ore

1.170 de vizualizări
Examenul de certificare la postliceale
Foto: Pexels.com
În total, 280 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu cu predare exclusiv online, în ultimele 24 de ore, potrivit buletinului informativ transmis de Ministerul Educației. Astfel, de la 1.889 școli și grădinițe câte erau ieri în scenariul 3, astăzi sunt 2.169. În București, incidența de infectări cu coronavirus a ajuns astăzi la 3,25.

În conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  10.480 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.007 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 2.169 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.169 de unități aflate în această situație, 317 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 1.852 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Sursă foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Şcoala construită de Iuliu Maniu în satul Bădăcin din Sălaj s-a închis după 85 de ani. Aici mai învățau doar 4 copii / Părinții preferă să îi ducă la școală în alt oraș unde există programul “Școală după școală”

Școala din Bădăcin, județul Sălaj, a funcţionat neîntrerupt timp de 85 de ani. Astăzi, părinţii preferă să-şi ducă copiii la şcolile din oraş, acolo unde au locul de muncă şi…
Vezi articolul

INTERVIU Inițiatorul olimpiadei de robotică, profesorul Răzvan Bologa: Pot participa elevi de clasa a II-a până la clasa a X-a / Elevii trebuie să folosească și chip-uri microprogramabile în procesul educațional. Ei au nevoie să experimenteze cu mici dispozitive fizico-cibernetice și să le arate celor din jur realizările lor

Concursul național de robotică școlară Nextlab.tech a fost introdus anul acesta de Ministerul Educației în lista oficială a olimpiadelor și competițiilor pe care le finanțează. Inițiatorul concursului de robotică recunoscut…
Vezi articolul

Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019, un total de 10 medalii pentru elevii români. Aurul a fost câștigat de David Corneliu Turturean de la Colegiul Ștefan cel Mare din Suceava și de Robert Gabriel Pășcălău de la Colegiul Mircea cel Bătrân din Constanța

România a participat cu două echipe de elevi la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 și a obținut în total zece premii: două medalii de aur, patru medalii de…
Vezi articolul