Înscrierile elevilor de la clasele de intensiv/bilingv, pentru atestatul de competență lingvistică, se fac la secretariatele școlilor în prima săptămână din luna mai, conform Ministerului Educației

6.282 de vizualizări
Foto: © Fotoschab | Dreamstime.com
Liceenii de clasa a XII-a care sunt la clase de bilingv/intensiv se pot înscrie pentru obținerea atestatului de competență lingvistică în prima săptămână a lunii mai, după cum a transmis Ministerul Educației la solicitarea Edupedu.ro. Înscrierile se fac la secretariatele unităților de învățământ. Edupedu.ro a scris că elevii de la clasele de bilingv/intensiv, care au nevoie de atestat la finalul clasei a XII-a, au fost lăsați fără calendar de înscrieri, pentru ultimii doi ani școlari, de Ministerul Educației. Legislația actuală permite înscrierea doar pentru anul 2021.

Ministerul Educației a transmis că liceele vor respecta ordinul nr. 5.460 din 31 august 2020, pentru organizarea și desfășurarea examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică.

„1. În vederea organizării și desfășurării examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică, unitățile de învățământ vor respecta prevederile OMEC nr. 5.460 din 31 august 2020 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare.

2. Conform prevederilor art.7 alin. (1) din actul normativ anterior menționat, înscrierea candidaților pentru obținerea atestatului se face la secretariatul unității de învățământ la care elevul este înscris sau pe care l-a absolvit (în cazul candidaților din seriile anterioare), în prima săptămână a lunii mai”, se arată în răspunsul Ministerului Educației.

Informații de context

Metodologia din 31 august 2020, pentru organizarea și desfășurarea examenului, a fost aprobată prin ordinul Ordinul nr. 5.460 din 31 august 2020. Inițial, art. 2 din metodologie a prevăzut că înscrierea și susținerea examenului de atestat se desfășoară în perioada 1-31 mai.

Art. 2 – „Înscrierea candidaților și susținerea examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru elevii claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru cei ai claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare, proveniți din învățământul liceal de stat și particular se desfășoară în perioada 1-31 mai.”

De precizat este că perioada de înscriere a fost actualizată de Ordinul nr. 3.663 din 14 aprilie 2021. Astfel, pentru anul școlar 2020-2021, înscrierea și susținerea examenului au avut loc în perioada 10-31 mai. Concret, articolul 2 a fost modificat.

Foto: Metodologia din 31 august 2020 / legislatie.just

Acum, Ministerul Educației nu a făcut nicio precizare referitoare la ordinul din 2021, deși acela a modificat perioada de înscriere și de susținere pentru atestatul de competență lingvistică. În schimb, la întrebarea ce ordin trebuie să respecte liceele (Ordinul nr. 5.460 din 31 august 2020 sau Ordinul nr. 3.663 din 14 aprilie 2021), Ministerul Educației a menționat ordinul din 2020.

Potrivit prevederilor Legii nr. 24 din 27 martie 2000, în vigoare este Ordinul nr. 3.663 din 14 aprilie 2021:

Art 12 – „(3) Actele normative prevăzute la art. 11 alin. (1), cu excepția legilor și a ordonanțelor, intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, dacă în cuprinsul lor nu este prevăzută o dată ulterioară. Atunci când nu se impune ca intrarea în vigoare să se producă la data publicării, în cuprinsul acestor acte normative trebuie să se prevadă că ele intră în vigoare la o dată ulterioară stabilită prin text.”

La aceeași lege este menționat că „versiunea consolidată a actului normativ este un instrument de documentare care nu produce efecte juridice. Numai actele normative publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pot fi folosite ca texte de referință, în scopuri juridice.” – art. 70^1 (3)

Foto: Legea nr. 24 din 27 martie 2000 / legislatie.just

Foto: © Fotoschab | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
EXCLUSIV Elevii de la clasele de bilingv/intensiv, care au nevoie de atestat la finalul clasei a XII-a, lăsați fără calendar de înscrieri pentru ultimii doi ani școlari, de Ministerul Educației / Legislația actuală permite înscrierea doar pentru anul 2021


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii care studiază biologia pot înțelege mai bine legăturile dintre diferitele domenii ale științei, spun profesorii de specialitate din Sibiu, care propun Biologia în trunchiul comun la real și șase sugestii de opționale pentru liceu

Profesorii de biologie din județul Sibiu solicită Ministerului Educației includerea disciplinei Biologie în trunchiul comun la filiera teoretică, profil real, și introducerea unor discipline opționale pentru aprofundarea cunoștințelor elevilor, potrivit…
Vezi articolul

BREAKING Inspectorul școlar general al ISJ Gorj, Mihai Istrate, și adjunctele Adriana Rădoi și Antonela Adriana Țuhașu au fost demiși din funcții de ministrul Educației după nereguli grave descoperite de corpul de control – surse

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, i-a demis din funcție pe inspectorul școlar general Mihai Istrate și inspectoarele școlare generale adjuncte, Adriana-Cristina Rădoi și Antonela Adriana Țuhașu, de la Inspectoratul…
Vezi articolul

Premierul Ciucă le transmite învățătorilor că vocația lor „rămâne resursă pentru un învățământ de calitate”, alături de „politici guvernamentale coerente” și „de o finanţare adecvată” / Guvernul amână de doi ani și jumătate aplicarea Legii salarizării în Educație, iar domeniul primește constant cel mai mic buget, raportat la PIB, din UE

„Vocaţia dascălilor rămâne, alături de politici guvernamentale coerente şi de o finanţare adecvată, resursă importantă pentru un învăţământ de calitate”, iar „România a avut, are şi va continua să aibă…
Vezi articolul