Inspectorul școlar general din Timiș, după ce patru inspectori și opt directori de școli din județ au demisionat: Dacă vrem ca țara să meargă într-o direcție a dezvoltării, trebuie să investim în educație, nu să negociem cât le dăm școlilor / Directorii sunt copleșiți de volumul foarte mare de muncă, ei sunt profesori, nu specialiști în contabilitate sau în legislație

10.019 vizualizări
Foto: captură Youtube – Banatul de azi
Mesaj de protest al inspectorului școlar general din Timiș, Aura Danielescu, după ce patru inspectori școlari și cel puțin opt directori de școli au demisionat din funcțiile pe care le aveau. Aceasta spune într-o reacție pentru ziarul local Renașterea bănățeană, că volumul foarte mare de muncă, faptul că nu sunt sprijiniți și că finanțarea în Educație este mică, salariile sunt mici și normarea posturilor este în funcție de numărul de elevi ar fi printre cauzele care duc la epuizarea personalului de management și administrativ.

Semnalul de alarmă tras de inspectorul general vine pe fondul unui fenomen care pare să ia amploare – tot mai mulți directori își dau demisia la începutul acestui an școlar, nemulțumiți de condițiile de muncă și de salarizarea necorespunzătoare, în multe cazuri mult mai slabă față de cea a profesorilor colegi, fără responsabilități în zona de conducere. Ministrul Ligia Deca declara săptămâna aceasta că „94-95 de directori de școli, dacă-mi aduc aminte bine, și-au dat demisia din funcție la începutul acestui an școlar. 60% dintre ei au invocat ca motive condițiile salariale. Știm problema, avem promisiuni că se va găsi o soluție în următoarele săptămâni“.

„Nu mai vor oamenii să aibă funcții de conducere“, declară Aura Danielescu pentru publicația citată. Directorii de școli au trans mai multe semnale de alarma publice și direct ministerului, mai întâi prin sindicate, apoi printr-un demers ONG-sindicate, recent, semnat de 2.500 de directori de școli. După ce sindicatele care s-au întâlnit cu premierul Ciolacu le-au transmis membrilor din teritoriu că „se încearcă rezolvarea cât mai rapidă a problemei majorării salariilor personalului care ocupă funcțiile didactice de conducere și funcțiile didactice auxiliare de conducere, conform propunerilor federațiilor sindicale.”

 ”Volumul de muncă este exagerat de mare. Un om care are o problemă de sănătate sau care nu este puternic nu poate face față. Ne vin la mapă 150 de sarcini pe noapte, pe care, a doua zi, le distribui inspectorilor. Au plecat din cauza oboselii acumulate… Când ne pleacă câte un coleg, ne rugăm de alții să vină să ne ajute. Nu mai vor oamenii să aibă funcții de conducere,” susține inspectorul general din Timiș.

Una dintre problemele semnalate este normarea posturilor și salarizarea în funcție de numărul de elevi, arată oficialul. Aceasta spune că este un singur post de jurist în tot județul, la inspectorat, iar fragmentele de normă pentru posturi de secretar de școală sau contabil nu presupun muncă mai puțină, ci tot cât pentru o normă întreagă. Sunt școli care nu au niciun om pe achiziții, remarcă Aura Danielescu.

”Dacă vrem ca țara să meargă într-o direcție a dezvoltării, trebuie să investim în educație, nu să negociem cât le dăm școlilor. Școlile primesc bani în funcție de numărul de elevi pe care îl au, de aceea avem posturi incomplete: un sfert de normă pentru secretar, dar care trebuie să facă aceeași muncă ca cel care are o normă întreagă, un sfert de normă pentru un contabil, niciun om pe achiziții sau un singur jurist care să acopere tot județul… Sunt mii de probleme în școli, iar directorii sunt copleșiți de volumul foarte mare de muncă. Ei sunt profesori, nu specialiști în contabilitate sau în legislație și nu au echipe mari în jurul lor care să îi ajute”, a adăugat Aura Danielescu.

”În primul rând, ar trebui să existe o salarizare corespunzătoare. Nu poți să ai un salariu mai mic decât cel al profesorului pe care îl monitorizezi și îl îndrumi. Mai este un aspect. Un director de școală, la fel și un inspector, trebuie să știe tot: să cunoască foarte bine legislația în zona contabilității, a finanțelor publice, trebuie să se ocupe de inventariere… Un director are foarte multe atribuții, trebuie să semneze ordonanțări, execuții bugetare… Când îi vine un control, nu poate invoca faptul că nu a știut. Dacă într-o școală nu sunt trei-patru directori care să își împartă atribuțiile, unul singur nu are cum să facă față”, a explicat inspectorul școlar general.


9 comments
  1. Da… Cred ca judetul Timis, este printre singurele judete care nu respecta legislatia privind normarea personalului didactic auxiliar. Doar ca , in unitatile in care aceste posturi sunt normate corect, directorul nu trebuie sa cunoasca legislatia pentru ca aceasta ii este adusa la cunostinta de catre contabil ! Hai sa nu generalizam situatia unui judet care incalca flagrant legislatia ! Si nici sa minimalizam raspunderea personalului didactic auxiliar si mai ales, aceea a contabilului, care raspunde de tot ce inseamna intreaga activitate economica ! Asta, pentru un salariu mizer in comparatie cu al directorului ! Eu zic sa va informati inainte de a ridica in slavi oameni , care niciodata nu vor avea competentele unor oameni pregatiti pe domeniul drept si economic, care tin practic , tot greul pe umerii lor, de la intocmit si pana la depus documente !

  2. știți ce bătaie e pe aceste posturi in școlile performante?
    și evident ca fug(dacă nu sunt plătiți suplimentar) in școlile slabe.
    Ar trebui sa fie plătiți după performanta, după evoluția elevilor

    1. Ar fi bine să fie așa, dar, mă tem e e exact invers! Puținii care încă își mai doresc să fie directori, foarte puținii, chiar, nu se găsesc în școlile performante, teoretice, căci finanțarea acestora lasă de dorit. Cele mai ,,bogate” școli
      Sunt cele de pe filiera tehnologică pentru că primesc finanțare de la companii private și nici nu e presiunea părinților prea mare. Pe partea cealaltă, profesorii din teoreticele performante muncesc de 10 ori mai mult și înțeleg misiunea ingrată a unui director, mai prost plătit decât ei, director care nu are prea multe de spus în ceea ce privește resursa umană și multe altele. Deci???
      Într-adevăr, chiar ar trebui să fim plătiți după performanță, da, cea de la clasă, nu cea de pe hârtie!

  3. sunt directori între directori,inspectori între inspectori și profesori între profesori…Haos!Mă și gândesc,oare cum va fi când se vor desființa inspectoratele școlare?

  4. sa aleaga: profesori sau manageri? se plange vezi doamne ca in director trebuie sa aiba cunostinte juridice, economice, pai asta tre sa stie un director. pana o sa inteleaga, de fapt sa accepte, ca un profesor in marea majoritate a cazurilor, nu e un bun manager…. acum nici nu mai vor ca iau ba i mai putini ca profii.

  5. Dna inspector vorbeste de 150 sarcini care vin NOAPTEA!? Dar de ce nu ziua, de ce 150 si care pot fi acele sarcini?
    Intrebarea e retorica, pentru ca stiu ce “sarcini” vin: statistici cu care inutilii din ministerul invatamantului isi justifica salariul, munti de maculatura infecta, “situatii” inutile … secretarele scolilor nu mai fac fata desi muncesc la mizeriile astea zi-lumina.
    Profesorii se duc rupti la ore din cauza maculaturii infecte pe care o fac zilnic, desi singura lor treaba ar fi sa se ocupe de elevi. Nu au cand, ca trebuie sa faca portofolii, rapoarte, numere de inregistrare pentru fiecare hartie igienica, este incredibila situatia la care s-a ajuns.
    Iar asta se intampla pentru ca tara e in disolutie totala: un om bine pregatit si decent face pas inapoi in fata unei functii de conducere, in schimb impostorii si nulitatile se inghesuie pentru ca simt ca e vremea lor.
    De acolo se genereaza maculatura asta incredibila, din impostura si imbecilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile private autorizate să primească și ele costul standard per elev, nu doar cele acreditate, solicitare din partea Asociației Școlilor Particulare / Proiectul de lege al educației din Parlament prevede acest lucru, cu condiția să nu încaseze taxe de la părinți

Președintele Asociației Școlilor Particulare, Cristian Comșa, a cerut ca în proiectul legii educației aflat în dezbatere la Parlament să fie inclusă și o prevedere prin care statul să finanțeze și…
Vezi articolul
Diferențe majore rural-urban în rezultatele Evaluării Naționale

DOCUMENT Actele pe care trebuie să le depună primăriile la Ministerul Educației dacă vor să facă în școli săli de festivități, case praznicale, aprozare, cârciumi sau hosteluri, în primii 3 ani după ce instituțiile de învățământ au rămas fără elevi

Ordinul care stabilește procedura prin care școlile sau grădinițele închise timp de 3 ani pot fi transformate în alte spații, de către primării, a fost publicat în Monitorul Oficial. Este…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Proiectele legilor Educației au ieșit așa de prost pentru că în spatele lor este un proiect, România Educată, al președinției, care din păcate este complet dezamăgitor, aș spune foarte clar – incompetent

Proiectele legilor educației lansate de Ministerul Educației în vara acestui an “au ieșit prost”, iar asta deoarece proiectul prezidențial din spatele lor, România Educată, “este complet dezamăgitor, aș spune foarte…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

PNL, reacție dură la adresa lui Vasile Dîncu, după criticile acestuia la proiectul legilor Educației: “Nu înțelegem declarațiile, e posibil ca domnul Dîncu să nu fi fost informat / Legile își vor urma parcursul așa cum am stabilit”

Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuț Stroe, a respins vineri afirmațiile critice ale lui Vasile Dîncu, președintele Consiliului Național PSD, care a cerut prelungirea termenului de analiză pentru legile educației…
Vezi articolul