UPDATE Întâlnire cheie de la Guvern, cu premierul Ciolacu, sindicatele profesorilor, miniștrii Educației, Muncii și Finanțelor, pentru „stabilirea modalității de majorare a salariilor” în școli și universități din 1 ianuarie 2024

2.635 de vizualizări
Foto: Guvernul României
UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. Premierul Marcel Ciolacu i-a invitat luni, la ora 12.00, la consultări pe reprezentanții sindicatelor din educație, potrivit programului oficial anunțat de Palatul Victoria, scrie G4Media.ro. Șeful Guvernului s-a mai întâlnit și în 16 octombrie cu sindicatele din învățământ, fără ca Ministerul Educației să fi prezentat vreo soluție la situația de criză în care se află directorii și personalul de conducere – secretarii-șefi și contabilii-șefi din școli, conform surselor Edupedu.ro. În plus, pentru ce se va întâmpla de la 1 ianuarie 2024 cu salariile profesorilor și angajaților din școli situația este încurcată și neclară.

UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. 

Potrivit unei informări transmise în teritoriu după întâlnirea de luni, 16 octombrie, de către sindicatele FSLI și FSE, discuția de luni, 23 octombrie, este una cheie: „la care vor participa și reprezentanții Ministerului Muncii și Ministerului de Finanțe pentru stabilirea modalității de majorare a salariilor personalului didactic, personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic din sistemul de învăţământ de stat, conform art. III alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2023, începând cu 1 ianuarie 2024”, se arată în mesajul sindicatelor.

Ce prevede art. III alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2023: „Personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din sistemul de învățământ de stat beneficiază, începând cu 1 ianuarie 2024, de 50% din diferența stabilită între salariul de bază aflat în plată și salariul de bază stabilit prin grila de salarizare în vigoare la 1 ianuarie 2024”.

Legea salarizării nu este gata nici în ziua publicării acestui articol, iar mai mult, pe 12 octombrie, sindicatele din poliție au declarat după discuții cu ministrul Muncii că viitoarea lege a salarizării va intra în vigoare “cel mai devreme după 1 ianuarie 2025”.

Așa că „Guvernul caută o soluție tehnică care să prevadă creșterea salariilor în educație de la 1 ianuarie 2024, chiar și în lipsa legii salarizării. Acum, care va fi această variantă, vom vedea”, a declarat Ligia Deca săptămâna trecută.

Înainte de întâlnirea din 16 octombrie, cea mai recentă întâlnire a sindicatelor cu premierul Ciolacu pe tema salarizării a avut loc pe 4 septembrie, când liderii sindicali spuneau că: “în cursul lunii septembrie se vor finaliza discuțiile cu Guvernul României privind salarizarea personalului din învățământ”. Declarațiile de atunci se bat cap în cap cu ceea ce declară ministrul Deca acum, când într-un interviu la Europa Liberă a fost rugată să dea exemple de salarii din grila de la învățământ. Răspunsul: „Eu cred că nu are rost, pentru că ea nu este finalizată”. Fără să existăe o grilă publică a salariilor din Educației, profesorii nu știu ce anume înseamnă creșterea de 50% din diferența între salariul din grilă și cel din prezent.

În Parlament, Guvernul a trimis săptămâna trecută un punct de vedere prin care a anunțat că nu susține creșterea salariilor profesorilor de la 1 ianuarie 2024 printr-o inițiativă legislativă, pentru că aceasta “are caracter discriminatoriu” față de alți bugetari, deși Ligia Deca tocmai ce anunțase că se caută o soluție să crească salariile separat în învățământ, dacă legea salarizării nu va fi gata.

Aici vedeți grilele cu fiecare salariu de bază pe funcție, vechime și grad didactic, valabile de la 1 iunie 2023 și în prezent

Redăm anexele cu salariile, așa cum apar acestea în OUG 57/2023:

Liderul FSE, Marius Nistor, spunea pentru Edupedu.ro că rezolvarea inechităților salariale ar putea fi făcută prin majorări serioase pentru personalul din conducerea școlilor: Un director adjunct al unei școli ar trebui să primească în plus 1600 de lei pentru a ajunge la salariul unui profesor cu grad didactic I, cu vechime peste 25 de ani și studii superioare de lungă durată


2 comments
  1. iar vor vui toți nătărăii cu celebra replica: ce le mai trebuie măriri? apoi vor continua cu meditațiile…:))deja e previzibil:))

  2. Numai vrajeli , nu au timp pentru legea salarizării pentru că nu sunt capabili ,trebuie să aștepte răspunsul de la UE. din păcate facem numai ce zice UE . Din cate am citit o sa fie o mare discriminare și în următoarea lege , ca de obicei o sa fie făcută pe genunchi , iar criteriile de performanță în funcție de care va fi salariul o sa fie stabilit probabil de fiecare șef in parte , care știm foarte bine ce criterii de performanță o sa promoveze. Din păcate o sa dam din lac in puț cu noua lege a salarizării. de aceea așteaptă să treaca alegerile și apoi o sa vedem ….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Deschiderea școlilor în Austria: Perioadă-tampon de trei săptămâni la începutul anului școlar, în care masca e obligatorie în unele spații, iar elevii și profesorii se testează indiferent dacă s-au vaccinat sau nu

Noul an școlar va începe, în Austria, cu o perioadă-tampon de trei săptămâni, în condițiile unei creșteri a numărului de cazuri Covid-19 în această țară, potrivit TheLocal.at. Această fază va…
Vezi articolul

Primăria București vrea să taie 22% din bugetul pentru Educație la rectificare. Unele investiții în infrastructura școlară, în after-school și grădinițe sunt lăsate cu 1.000 de lei în buget

Peste 35,6 milioane de lei sunt propuse pentru tăiere de la capitolul Învățământ, din totalul alocării pentru acest capitol de 162,9 milioane de lei. Proiectul de hotărâre pentru rectificare bugetară…
Vezi articolul

Împărțirea elevilor în clase, în mod aleatoriu, cu participarea părinților ca observatori – proceduri centralizate de Ministerul Educației într-un proiect de ordin de ministru, pe baza căruia fiecare școală își face propria procedură de distribuire

Fiecare creșă, grădiniță, școală sau liceu își elaborează propria procedură privind repartizarea antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor înscriși în grupele/clasele de început de nivel: grupa mică, clasa pregătitoare, clasa a V-a, clasa a…
Vezi articolul