Învățătorii de la clasele cu predare în limba minorităților acuză un nou caz de discriminare

1.931 de vizualizări
Sursă foto: Pexels.com
Învățătorii de la clasele cu predare în limbile minorităților naționale acuză un nou caz de discriminare. Începând din septembrie, sunt plătiți la la fel ca învățătorii de la clasele cu predare în limba română, deși au cu 4 ore mai mult de predat pe săptămână, relatează Kronika.ro.

Egalizarea salariilor pentru profesorii de la minorități și cei de la clasele române s-a realizat prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4165 din 27 iulie 2018. Fostul ministru Valentin Popa a echivalat normele de predare de la cele două secții și plata acestora, printr-un detaliu administrativ, potrivit sursei citate.

Concret, ordinul prevede că învățătorii de la secția de limbă română vor efectua alte activități didactice pentru a fi plătiți în aceleași condiții ca cei de la secția cu predare în limbile minorităților naționale. Învățătorii de la clasele de limbă română vor intra la orele de educație fizică, religie și limbi străine.

Cadrele didactice de la clasele cu predare în limba maghiară au semnalat Ministerului Educației discriminarea și anunță că se vor adresa instanței de judecată, scrie Kronika.ro.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat cu privire la o posibilă faptă de discriminare cauzată de Ordinul Ministrului Educației nr. 4165 din 27 iulie 2018 și a citat Ministerul Educației pentru data de 15 octombrie.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Cursurile vor fi suspendate în tot Bucureştiul vineri, pe 31 mai şi doar în şcolile de pe traseul Papei Francisc, joi 30 mai, anunţă primarul Gabriela Firea şi inspectorul şcolar general

Cursurile liceelor, şcolilor şi grădiniţelor aflate pe o rază de 1-2 km, pe traseul vizitei Papei Francisc vor fi suspendate joi 31 mai, a anunţat Gabriela Firea. Aceasta a declarat…
Vezi articolul

Tudor Chirilă, despre “Ciudata viziune a Ecaterinei Andronescu”: Un document bun. Din păcate, cel mai mare obstacol în calea împlinirii acestei viziuni este chiar ministrul care o promovează

Tudor Chirilă analizează „viziunea Andronescu”, lansată în dezbatere la finalul lunii martie. Chirilă scrie pe blogul său că documentul „Educația ne unește” luat ca o viziune pentru viitor este unul…
Vezi articolul

Reprezentanții studenților, elevilor și tinerilor din România, despre gestionarea tragediei din Caracal: Este o instituționalizare a neîncrederii față de copiii și femeile agresate

Reprezentanții tinerilor, studenților și elevilor din România au reacționat la modul dezastruos în care autoritățile române au gestionat cazul crimelor din Caracal. „Avem de-a face cu o instituționalizare a neîncrederii…
Vezi articolul