Irina Geabot, psiholog psihoterapeut: Ce înseamnă regresiile copiilor?

917 vizualizări
terapiafunctioneaza.ro
Irina Geabot – psiholog psihoterapeut Terapia Funcționează

 

O oarecare regresie este de așteptat după orice perioadă stresantă pentru copil, iar o regresie clară, problematică și relativ îndelungată e de așteptat după o perioadă sau un eveniment traumatizant. Când zic  regresie mă refer la reacții care par a fi dintr-o perioadă de dezvoltare anterioară, pierderea temporară a unor abilități câștigate deja, exprimarea unor nevoi sau comportamente în maniere mai infantile, etc.

 

 

Sunt de 10 zile înapoi acasă cu fetița mea și încă simțim efectele plecării mele. E mai agățată de mine, mai iritabilă și cere mai multă atenție și mai multă iubire. În primele 2 zile începea să plângă și să mă strige dacă ieșeam din cameră fără să observe ea, ca să mă duc la baie, de exemplu. Acum, deși a rămas o după-amiază întreagă să se joace cu părinții mei, și iese din nou în parc cu bona, îmi cere seara să o iau în brațe „ca bebe” și vine mai des să ne pupăcim și să ne drăgălim. E de asemenea mereu la marginea frustrării și orice minusculă nemulțumire declanșează un tantrum mai mic sau mai mare. În plus, nu prea mai vrea să stea pe oliță și mănâncă mai puțin ca de obicei.

Acestea sunt expresii ale dorului ți ale lipsei pe care le-a simțit și sunt perfect normale. Toți ne descărcăm de stres și ne liniștim îngrijorările într-un fel sau altul, iar copiii au o capacitate mai redusă de a se stăpâni și de a se canaliza conștient și le iese cum le iese.

 

  • O oarecare regresie este de așteptat după orice perioadă stresantă pentru copil,
  • iar o regresie clară, problematică și relativ îndelungată e de așteptat după o perioadă sau un eveniment traumatizant.

 

Când zic aici regresie mă refer la reacții care par a fi dintr-o perioadă de dezvoltare anterioară, pierderea temporară a unor abilități câștigate deja, exprimarea unor nevoi sau comportamente în maniere mai infantile, etc.

Vă invităm să citiți continuarea articolului pe www.terapiafunctioneaza.ro

Mai puteți citi și: “Copiii noștri nu sunt copiii noștri”

 

Îți plac informațiile pe care le găsești aici? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării: O diferențiere în sensul în care se permite școlilor private să desfășoare cursuri e un tratament diferențiat nejustificat. Adică o discriminare

„O diferențiere între stat și privat în sensul în care se permite școlilor private de a desfășura școala este un tratament diferențiat nejustificat. Adică o discriminare”, a declarat pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

O studentă la Geografie și fostă olimpică îi cere ministrului Educației să nu elimine disciplina de la clasele XI-XII: Cum să gândesc, cum să îmi formez opinii, certitudini, dacă nu cunosc istoria și geografia societății în care mă dezvolt eu și alte milioane de tineri?

O studentă la Facultatea de Geografie din Cluj-Napoca îi cere Ministerului Educației să păstreze Geografia la clasele a XI-a și a XII-a. Într-o scrisoare adresată ministrului Educației și Cercetării, obținută…
Vezi articolul

EXCLUSIV Cezar Hâj, soțul ministrului Educației, Ligia Deca, a lucrat anul trecut și anul acesta la Trencadis, una dintre companiile care au câștigat licitația pentru Biblioteca școlară virtuală, proiect de 47 de milioane de euro al Ministerului Educației, și al cărui manager a fost consultant al lui Klaus Iohannis / „A fost formator-tutore într-un proiect european, cu contract de telemuncă”, susține ministerul

Soțul ministrului Ligia Deca, Cezar Mihai Hâj, expert la Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior a Cercetării Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), a lucrat în 2021 pentru una dintre companiile declarate câștigătoare…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

Numărul real al tinerilor români care nu au competențe de bază este chiar mai mare decât cel raportat în PISA 2022, care nu a luat în calcul elevii pe care școala i-a pierdut pe parcurs, adică 1 din 4 adolescenți în vârstă de 15 ani – concluzie a Raportului național PISA 2022

„Se poate afirma că mai mulți elevi de 15 ani din România nu au atins un nivel de competență de bază la matematică, lectură sau științe”, decât arată cifrele și…
Vezi articolul