Italia introduce schimbările climatice și dezvoltarea durabilă în curriculumul școlar obligatoriu. Ministrul italian al Educației: „Vreau să fac din sistemul de învățământ italian primul care pune mediul și societatea în centrul a ceea ce învățăm”

1.674 de vizualizări
Italia devine prima țară din lume care introduce în programa școlară obligatorie tema schimbărilor climatice și a dezvoltării durabile, a anunțat marți ministrul italian al Educației, citat de Agerpres.

Schimbările climatice vor fi studiate o oră pe săptămână, începând cu anul școlar 2020-2021 care debutează în septembrie anul viitor, a afirmat ministrul Lorenzo Fioramonti (foto).

Întregul minister se schimbă, pentru a face sustenabilitatea și climatul centrul modelului educațional. Vreau să fac din sistemul de învățământ italian primul care pune mediul și societatea în centrul a ceea ce învățăm„, a declatat ministrul italian, Lorenzo Fioramonti, într-un interviu acordat Reuters.

Ministrul italian a anunțat și că discipline precum geografia, matematica și fizica vor fi studiate și din perspectiva dezvoltării durabile.

Lorenzo Fioramonti (42 de ani) a fost profesor de economie la Universitatea din Pretoria, Africa de Sud, notează Reuters.

Supranumit „cel mai verde” ministru al Guvernului, Lorenzo Fioramonti – membru al Mișcării 5 Stele (M5S), partid antisistem aflat la guvernare – a fost criticat de opoziție pentru că a încurajat elevii să demonstreze pentru climă, scrie Reuters.

Fioramonti a stârnit o adevărată dezbatere în societatea italiană, atunci când a propus scoaterea crucifixurilor din sălile de clasă, pentru a crea un mediu incluziv pentru non-creștini. O altă propunere dezbătută în prezent este introducerea de taxe pe zboruri și pe alimentele cu zahăr, pentru a strânge fonduri suplimentare pentru educație.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi a grupurilor de lobby pentru mediu, Italia este una dintre ţările europene care prezintă cea mai mare probabilitate de a fi afectată de schimbările climatice, cu consecinţe nefaste pentru sectorul său agricol, gheţarii din nordul ţării, care se vor topi şi vor provoca inundaţii şi alunecări de teren, dar şi pentru oraşe precum Veneţia, care vor fi avea de suferit de pe urma inundaţiilor mai severe şi mai frecvente, notează Agerpres.

La cele mai recente teste PISA, Italia ocupă locul 34 din 72 de țări și economii OCDE. În același clasament, România este pe locul 48 (sursa și detalii aici).

Foto: Facebook Lorenzo Fioramonti

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele 36 de săptămâni din structura anului școlar 2024-2025 rămân 29.2, semnalează profesoara Irina Căpățînă: Pe celelalte le-au înghițit, pe rând, Școala Altfel, Săptămâna Verde, două rânduri de simulări, bacalaureatul în timpul cursurilor, sărbători laice și religioase, punți și poduri unde și când s-a putut

Profesoara Irina Căpățână a scris pe pagina de socializare câte săptămâni are, de fapt, anul școlar 2024-2025, după simulări și zile libere: „În 20 iunie, deși calendarul ministerului anunțase 36 de…
Vezi articolul

Mircea Miclea despre alocarea către colegiile centenare a majorității banilor din Planul de Redresare pe Educație: E o decizie criminală / Cei care sabotează resursele naționale ar trebui să intre în pușcărie

Alocarea majorității banilor pentru Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență către 60 de colegii centenare din România „este o decizie criminală”, spune profesorul Mircea Miclea, fost ministru al…
Vezi articolul

Sorin Ion, Ministerul Educației: Între 60% și 70% dintre angajații din școli participă la grevă, amplitudinea protestului este importantă. Nu luăm în calcul înghețarea anului școlar în niciunul dintre scenariile noastre. Tehnic, mediile elevilor se pot încheia cu notele acumulate până în luna mai

Înghețarea anului școlar nu este luată în calcul în niciun scenariu, spune secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion. Acesta a declarat la Radio România Actualități că sunt între…
Vezi articolul