Joi, 13 martie, în toate școlile care sunt centre de examen pentru Evaluarea Națională 2025 are loc o simulare tehnică, fără subiecte reale și fără participarea candidaților – adresă a Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație

30.838 de vizualizări
Foto: captura ISJ Covasna
În toate școlile care sunt centre de examen pentru Evaluarea Națională 2025 se va organiza, joi, 13 martie, o simulare tehnică potrivit unei adrese a Centrului Național de Evaluare și Politici în Educație. Simularea va fi fără subiecte reale și fără participarea candidaților, după cum se arată în document.

„Pentru desfăşurarea în bune condiții a procesului de transfer/preluare a arhivelor de subiecte, în data de 13 martie 2025, începând cu ora 11:00, se organizează o serie de simulări tehnice fără subiecte reale și fără participarea candidaților cu toate centrele de examen/de comunicare din judeţul dumneavoastră/municipiul Bucureşti”, conform documentului citat anterior.

Conform sursei citate, modificările privind persoanele de contact și/sau a numerelor de telefon vor fi operate la nivelul inspectoratului școlar județean/al municipiului București prin intermediul aplicației AUSI (administrare – utilizatori – scoli și inspectorate). În document se arată că aplicația AUSI va fi disponibilă în data de 12.03.2025, începând cu ora 14:00.

Adresa Ministerului Educației poate fi consultată mai jos:

Calendar Simulare Evaluare Națională 2025:
  • 17 martie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 18 martie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 19 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 31 martie 2025: Comunicarea rezultatelor
Calendarul evaluării naționale (EN VIII 2025) pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025
  • 10-13 iunie 2025: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 13 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 3 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale, vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 4-5 iulie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 6-9 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor
  • 10 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale
Informații de context

Profesorii care predau discipline de examen sunt obligați să participe la evaluarea lucrărilor din cadrul simulărilor naționale ale examenelor, după cum se arată într-o înștiințare a unui inspectorat școlar. „În situația în care există profesori care refuză participarea, directorul unității de învățământ va trimite către ISJ o notă explicativă la care va atașa declarațiile/ notele/ informările respectivilor colegi pentru a menționa clar care sunt motivele pentru neparticipare”, se arată în informare.

Florin Tudose, profesor de logică, filozofie și sociologie la Liceul Teoretic Benjamin Franklin din București, a declarat, într-o intervenție la TVR Info, că „se putea găsi o formulă de stimulare a profesorilor corectori” de la simulările examenelor naționale 2025. Acesta a spus că „abia aştept şi eu, din nou, 100-200 de lucrări pe care să le corectez în două, trei zile”.

Ministrul Educației și Cercetării a fost întrebat de ce nu sunt plătiți profesorii care participă la simulările examenelor naționale, iar răspunsul acestuia a fost că „simulările nu s-au plătit nici înainte”. Daniel David a spus, la prezentarea raportului săptămânal, „să nu uităm, încă o dată, că salariul pe care îl primim este un salariu pentru 8 ore pe zi. Nu se reduce doar la activitățile pe care le avem prin predare la clasă.”

Sorin Hagiu, directorul Şcolii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că la simularea examenelor naționale „presiunea din partea părinților este aceeași”. „Dacă (profesorii – n.red) sunt plătiți la examenele propriu-zise, de ce să nu fie plătiți și la simulare?”, spune acesta.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, este de părere că „nu mai există o diferență majoră între examenul în sine și simularea examenului respectiv”.

Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, le-a mulțumit, luni, 25 martie 2024, profesorilor care au evaluat lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională și BAC 2024: „Știm efortul și le mulțumesc profesorilor pentru el”. Declarațiile au fost făcute în cadrul unei conferințe de presă și în contextul în care cadrele didactice care au corectat lucrările n-au fost remunerate pentru activitatea prestată.

Un profesor a avut de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bac 2024, inclusiv de acasă, a prevăzut procedura Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate. În practică, numărul a ajuns și la 70-80 de lucrări, potrivit surselor Edupedu.ro.

Citește și:
Toți profesorii care predau discipline de examen sunt obligați să evalueze lucrările de la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2025 – înștiințări ale inspectoratelor către școli


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii olimpici români au câștigat trei medalii de argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Informatică 2023, în Ungaria / Performanța menține România în locul 2 mondial după numărul de premii

Elevii români care au participat la Olimpiada Internațională de Informatică (IOI) 2023, organizată în Ungaria, au obținut trei medalii de argint și una de bronz, conform rezultatelor anunțate duminică seară,…
Vezi articolul

Paradoxul celui mai mare angajator din România, organizat și condus haotic de miniștri și politicieni locali – La Titularizare 2024, din cele peste 75 de mii de posturi scoase la concurs, peste 65 de mii erau de fapt netitularizabile, iar peste 48 de mii incomplete

La Titularizare 2024, din cele peste 75.000 de posturi scoase la concurs de Ministerul Educației, peste 65.000 erau netitularizabile, iar peste 48.000 incomplete, arată raportul privind starea învățământului, document publicat de…
Vezi articolul

Klaus Iohannis, despre urgențele din educație: introducerea unei specializări distincte pentru pregătirea cadrelor didactice și educația antepreșcolară. „Câteva urme de metodică și pedagogie și un nivel redus de practică nu pot substitui o educație direcționată strict către formarea profesorilor”

„Rezultatele PISA reprezintă unul dintre argumentele de netădăduit pentru urgența soluțiilor rapide și temeinice”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la conferința la care lansează patru documente de politică publică realizate…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Contradicţie: Preşedintele, Premierul şi ministrul Educaţiei anunţă profesionalizarea funcţiei publice, dar în contractele de mandat ale viitorilor inspectori şcolari este impusă în continuare „realizarea obiectivelor Programului de Guvernare”

Contractele de mandat care vor fi încheiate de viitorii inspectori şcolari generali, inspectori şcolari generali adjuncţi şi directori ai caselor corpului didactic menţin în obligaţiile noilor manageri angajaţi prin concurs…
Vezi articolul