Laptopuri pentru toți elevii – cerute de comunitatea Declic și Consiliul Național al Elevilor, într-o petiție adresată ministrului educației și premierului Orban

1.614 vizualizări
Peste 23.500 de membri ai comunității Declic și Consiliul Național al Elevilor cer Guvernului să suplimenteze fondurile din programul național „Școala de Acasă” și să asigure laptopuri pentru toți elevii din România. „În caz contrar, există riscul să crească și mai mult rata de abandon școlar”, spun cele două organizații, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Într-o petiție lansată online, Declic și Consiliul Elevilor le cer ministrului Educației, Monica Anisie, și premierului Ludovic Orban să „alocați bani pentru achiziția de echipamente care să le permită tuturor elevilor să urmeze cursurile școlare online. 900.000 de elevi au nevoie urgent de laptopuri sau tablete cu internet, astfel încât dreptul constituțional la educație gratuită să fie cu adevărat respectat”.

Argumentația Declic și CNE:

„În România, 36% dintre familii au doi sau mai mulți copii înscriși la școală. [1] Cum fiecare curs se desfășoară după un orar, fiecare copil are nevoie de propriul dispozitiv pentru a putea participa la ore.

În plus, 46% din populație trăiește în locuințe supraaglomerate, cu membri ai familiei care împart aceeași cameră. În condițiile lucrului de acasă, sunt familii care împart un singur birou și același laptop sau tabletă [2]. Adesea, trebuie să aleagă cine folosește singurul astfel de dispozitiv din casă. Îl va folosi copilul pentru ora de matematică sau mama pentru a munci?

Guvernul a alocat fonduri pentru achiziția de tablete și laptopuri pentru 250.000 de elevi care au nevoie pentru școala online . [3] Însă, de fapt, acești elevi ar fi 900.000, conform unui studiu IRES din mai 2020 [1]. Adică de 3,5 ori mai mulți decât în estimările Guvernului.

Dacă cerem ministerului să revizuiască bugetul pentru echipamente electronice, în raport cu nevoile elevilor, mai mulți copii vor putea să facă școala online.

În contextul pandemiei, învățământul online a devenit obligatoriu pentru toți elevii din România. Pentru copiii cu tablete, telefoane, laptopuri și conexiune la internet, educația online e posibilă. Însă, pentru restul școlarilor din România, care n-au aceste dispozitive, educația e o sentință. Ei sunt condamnați să rămână în urmă cu lecțiile.

Predarea online nu se rezumă doar la a trimite o poză cu lecția din manual pe Whatsapp. Un telefon/tabletă este un dispozitiv pe care poți doar vizualiza informații. În schimb, un laptop este mai potrivit pentru elevi, pentru că poate să asigure mai multe funcții specifice învățării online.

În lipsa unui plan de recuperare a materiei, faptul că acești copii vor rămâne în urmă va adânci și mai tare inegalitățile din sistemul educațional românesc.”

„Note:

[1] IRES, Accesul elevilor școlari la educație online – Policy paper, mai 2020, ires[.]ro

[2] Educație în timpul pandemiei. Răspunsuri la criza nesfârșită a sistemului educațional românesc, SNSPA, aprilie 2020, snspa[.]ro

[3] Proiect de Hotărâre de Guvern pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru Ministerul Educației și Cercetării, edu[.]ro”

 


1 comment
  1. Da! Corect. Pentru absolut toți elevii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Emilia Frîncu, condamnată pentru că a bătut un elev în clasă și apoi exonerată pentru că s-a prescris fapta. Instanța: Pentru ea este justificată violența fizică asupra unui minor, atunci când acesta are un comportament necorespunzător / Nu își asumă responsabilitatea acțiunilor sale

Curtea de Apel București a hotărât printr-o decizie definitivă, pe 8 iulie, încetarea procesului penal în cazul Emiliei Frîncu (46 de ani), profesoară de limba și literatura română la școala gimnazială…
Vezi articolul
Documente / Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Ministerul Educației confirmă că profesoara Adriana Bălaj, numită de ministrul Daniel David în comisia pentru programele școlare la Istorie prezentate de președintele Academiei Române, nu a fost consultată în realitate de Minister: „omisiunea regretabilă” e a coordonatorului grupului de lucru, care „își exprimă în mod public scuze”

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) confirmă pentru Edupedu.ro că profesoara de Istorie Adriana Iuliana Bălaj, numită de ministrul Daniel David în grupul de lucru pentru realizarea noilor programe școlare de…
Vezi articolul
Învățământul primar

„Redeschiderea școlilor este benefică fiului meu pentru că așa reușește să-și vadă prietenii, este mai fericit acum”, spune o mamă din Danemarca, unde şcolile s-au deschis pe 15 aprilie. Ce se întâmplă în Olanda şi Italia

În majoritatea claselor băncile au fost în așa fel aranjate încât copiii să fie la o distanță sigură unii de ceilalți în Danemarca ţară care a deschis școlile pe 15…
Vezi articolul

HARTĂ Tinerii de 15-29 de ani reprezentau 16,3% din populația Uniunii Europene, la 1 ianuarie 2021. Ponderea lor va scădea la sub 15% până în 2050 / Regiunile care vor întineri și cele unde îmbătrânirea se va accentua

La 1 ianuarie 2021, tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 29 de ani reprezentau 16,3% din populația totală a Uniunii Europene. Până în 2050, tinerii vor reprezenta 14,9% din populația…
Vezi articolul