Laptopuri pentru toți elevii – cerute de comunitatea Declic și Consiliul Național al Elevilor, într-o petiție adresată ministrului educației și premierului Orban

1.614 vizualizări
Peste 23.500 de membri ai comunității Declic și Consiliul Național al Elevilor cer Guvernului să suplimenteze fondurile din programul național „Școala de Acasă” și să asigure laptopuri pentru toți elevii din România. „În caz contrar, există riscul să crească și mai mult rata de abandon școlar”, spun cele două organizații, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Într-o petiție lansată online, Declic și Consiliul Elevilor le cer ministrului Educației, Monica Anisie, și premierului Ludovic Orban să „alocați bani pentru achiziția de echipamente care să le permită tuturor elevilor să urmeze cursurile școlare online. 900.000 de elevi au nevoie urgent de laptopuri sau tablete cu internet, astfel încât dreptul constituțional la educație gratuită să fie cu adevărat respectat”.

Argumentația Declic și CNE:

„În România, 36% dintre familii au doi sau mai mulți copii înscriși la școală. [1] Cum fiecare curs se desfășoară după un orar, fiecare copil are nevoie de propriul dispozitiv pentru a putea participa la ore.

În plus, 46% din populație trăiește în locuințe supraaglomerate, cu membri ai familiei care împart aceeași cameră. În condițiile lucrului de acasă, sunt familii care împart un singur birou și același laptop sau tabletă [2]. Adesea, trebuie să aleagă cine folosește singurul astfel de dispozitiv din casă. Îl va folosi copilul pentru ora de matematică sau mama pentru a munci?

Guvernul a alocat fonduri pentru achiziția de tablete și laptopuri pentru 250.000 de elevi care au nevoie pentru școala online . [3] Însă, de fapt, acești elevi ar fi 900.000, conform unui studiu IRES din mai 2020 [1]. Adică de 3,5 ori mai mulți decât în estimările Guvernului.

Dacă cerem ministerului să revizuiască bugetul pentru echipamente electronice, în raport cu nevoile elevilor, mai mulți copii vor putea să facă școala online.

În contextul pandemiei, învățământul online a devenit obligatoriu pentru toți elevii din România. Pentru copiii cu tablete, telefoane, laptopuri și conexiune la internet, educația online e posibilă. Însă, pentru restul școlarilor din România, care n-au aceste dispozitive, educația e o sentință. Ei sunt condamnați să rămână în urmă cu lecțiile.

Predarea online nu se rezumă doar la a trimite o poză cu lecția din manual pe Whatsapp. Un telefon/tabletă este un dispozitiv pe care poți doar vizualiza informații. În schimb, un laptop este mai potrivit pentru elevi, pentru că poate să asigure mai multe funcții specifice învățării online.

În lipsa unui plan de recuperare a materiei, faptul că acești copii vor rămâne în urmă va adânci și mai tare inegalitățile din sistemul educațional românesc.”

„Note:

[1] IRES, Accesul elevilor școlari la educație online – Policy paper, mai 2020, ires[.]ro

[2] Educație în timpul pandemiei. Răspunsuri la criza nesfârșită a sistemului educațional românesc, SNSPA, aprilie 2020, snspa[.]ro

[3] Proiect de Hotărâre de Guvern pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru Ministerul Educației și Cercetării, edu[.]ro”

 


1 comment
  1. Da! Corect. Pentru absolut toți elevii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Liviu Drăghici: Eu îi las pe elevii mei la teste cu manualele, caietele și telefoanele pe bancă. Scopul meu nu e să-mi rețină și să-mi reproducă o informație, ci să o găsească, să o selecteze pe cea potrivită și să vină cu opinie proprie asupra informației respective

Liviu Drăghici, profesor de Științe Economice la Liceul Tehnologic Administrativ și de Servicii „Victor Slăvescu” din Ploieşti, a declarat la TVR 1 că la teste îi lasă pe elevi cu…
Vezi articolul

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru combaterea discriminării, despre așezarea în bănci pe clase a elevilor de la Colegiul „Vladimirescu” din Târgu Jiu, la Evaluarea Națională: Nu e discriminatorie, dar corect ar fi să existe norme metodologice foarte clare care să se aplice peste tot în mod unitar

Președintele Consiliului Național de Combatere a Discriminării, Csaba Asztalos, spune că „e nevoie de precizări clare privind desfășurarea unui examen atât de important cum este Evaluarea Națională”. Reacția vine după…
Vezi articolul

Proteste generale în Franța joi, 19 ianuarie, față de reforma pensiilor. 70% din profesorii de școală primară vor fi în grevă, se așteaptă sindicatele / Guvernul vrea să crească vârsta legală de pensionare de la 62 de ani la 64

Proteste masive în Franța, față de reforma pensiilor, joi, 19 ianuarie. 70% din profesorii de școală primară vor fi în grevă, susțin reprezentanții celui mai mare sindicat al profesorilor de…
Vezi articolul

Noul ministru propus la digitalizare-cercetare în guvernul PSD-PNL-UDMR, Florin Roman – nicio legătură cu cercetarea: fost om de presă intrat în conducerea unor mari companii în care statul era acționar, apoi în politica locală și centrală

Florin Roman, parlamentarul propus de PNL să conducă Ministerul cercetării și digitalizării în viitorul guvern PNL-PSD-UDMR, nu are niciun fel de experiență în domeniul cercetării. De altfel, în ultimele zile…
Vezi articolul
Tichete educaționale 2024

Evaluarea școlilor a fost scoasă din ROFUIP 2024: dispar inspecțiile făcute de inspectoratele școlare, evaluările externe ARACIP, iar comisia de asigurarea a calității – CEAC e lăsată fără atribuții

Inspecțiile făcute de inspectoratele școlare și evaluările ARACIP nu mai sunt prevăzute în regulamentul de funcționare al școlilor intrat în vigoare pe 1 septembrie. În plus, comisia de evaluare și…
Vezi articolul