Laptopuri pentru toți elevii – cerute de comunitatea Declic și Consiliul Național al Elevilor, într-o petiție adresată ministrului educației și premierului Orban

1.607 vizualizări
Peste 23.500 de membri ai comunității Declic și Consiliul Național al Elevilor cer Guvernului să suplimenteze fondurile din programul național “Școala de Acasă” și să asigure laptopuri pentru toți elevii din România. “În caz contrar, există riscul să crească și mai mult rata de abandon școlar”, spun cele două organizații, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Într-o petiție lansată online, Declic și Consiliul Elevilor le cer ministrului Educației, Monica Anisie, și premierului Ludovic Orban să “alocați bani pentru achiziția de echipamente care să le permită tuturor elevilor să urmeze cursurile școlare online. 900.000 de elevi au nevoie urgent de laptopuri sau tablete cu internet, astfel încât dreptul constituțional la educație gratuită să fie cu adevărat respectat”.

Argumentația Declic și CNE:

“În România, 36% dintre familii au doi sau mai mulți copii înscriși la școală. [1] Cum fiecare curs se desfășoară după un orar, fiecare copil are nevoie de propriul dispozitiv pentru a putea participa la ore.

În plus, 46% din populație trăiește în locuințe supraaglomerate, cu membri ai familiei care împart aceeași cameră. În condițiile lucrului de acasă, sunt familii care împart un singur birou și același laptop sau tabletă [2]. Adesea, trebuie să aleagă cine folosește singurul astfel de dispozitiv din casă. Îl va folosi copilul pentru ora de matematică sau mama pentru a munci?

Guvernul a alocat fonduri pentru achiziția de tablete și laptopuri pentru 250.000 de elevi care au nevoie pentru școala online . [3] Însă, de fapt, acești elevi ar fi 900.000, conform unui studiu IRES din mai 2020 [1]. Adică de 3,5 ori mai mulți decât în estimările Guvernului.

Dacă cerem ministerului să revizuiască bugetul pentru echipamente electronice, în raport cu nevoile elevilor, mai mulți copii vor putea să facă școala online.

În contextul pandemiei, învățământul online a devenit obligatoriu pentru toți elevii din România. Pentru copiii cu tablete, telefoane, laptopuri și conexiune la internet, educația online e posibilă. Însă, pentru restul școlarilor din România, care n-au aceste dispozitive, educația e o sentință. Ei sunt condamnați să rămână în urmă cu lecțiile.

Predarea online nu se rezumă doar la a trimite o poză cu lecția din manual pe Whatsapp. Un telefon/tabletă este un dispozitiv pe care poți doar vizualiza informații. În schimb, un laptop este mai potrivit pentru elevi, pentru că poate să asigure mai multe funcții specifice învățării online.

În lipsa unui plan de recuperare a materiei, faptul că acești copii vor rămâne în urmă va adânci și mai tare inegalitățile din sistemul educațional românesc.”

“Note:

[1] IRES, Accesul elevilor școlari la educație online – Policy paper, mai 2020, ires[.]ro

[2] Educație în timpul pandemiei. Răspunsuri la criza nesfârșită a sistemului educațional românesc, SNSPA, aprilie 2020, snspa[.]ro

[3] Proiect de Hotărâre de Guvern pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru Ministerul Educației și Cercetării, edu[.]ro”

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul