Lecțiile de la socio-umane sunt „sufocate”, uneori, de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Buzău – document

938 de vizualizări
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com
La disciplinele socio-umane, uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Este vorba despre raportul privind Starea învățământului buzoian în anul școlar 2023-2024.

Disciplinele socio-umane sunt: Educație civică, Logică, Psihologie, Educație antreprenorială, Economie, Sociologie și Filosofie.

Conform raportului, la disciplinele socio-umane, au fost identificate următoarele puncte slabe:

  • Uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, afectând gestionarea corectă a timpului didactic;
  • Sunt situații unde colaborarea profesor-elevi este deficitară;
  • Implicarea modestă a elevilor în autoevaluare și coevaluare;
  • Lipsa atenției distributive în activitățile pe grupe de elevi.

În privința amenințărilor, sunt amintite următoarele:

  • Dezinteresul elevilor pentru unele discipline socio-umane.
  • Diminuarea interesului/capacității unor familii de a susține pregătirea școlară a copiilor.

Documentul publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău poate fi consultat mai jos:

În luna martie, profesorul Doru Căstăian, de la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galaţi, spunea că subiectele date la Bacalaureat, la disciplinele socio-umane, nu verifică exact ceea ce ar trebui să verifice: atingerea competențelor de către elevii care au parcurs liceul.

Căstăian susține că subiectele de examen, în special la disciplina Logică, argumentare și comunicare, nu testează adecvat competențele reale ale elevilor și că, în consecință, aceștia rămân cu o înțelegere superficială a conceptelor importante.

Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii necalificați și unii debutanți de Informatică și TIC au dificultăți în înțelegerea și aplicarea programelor școlare, potrivit unui raport al ISJ Buzău
Supraîncărcarea profesorilor de la profesional și tehnic cu sarcini şi activităţi care nu sunt remunerate – amenințare identificată de ISJ Buzău
Imposibilitatea încadrării cu profesori titulari de Matematică în școlile izolate, cu efective mici de elevi – amenințare semnalată de ISJ Buzău
La Matematică, mulți profesori nu verifică temele date elevilor și nu sunt respectate normele de evaluare și notare – raport al Inspectoratului Școlar Județean Buzău
Pregătirea necorespunzătoare a profesorilor debutanți din punct de vedere psihopedagogic – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar Buzău
martie 2024 – Profesorul Doru Căstăian: Subiectele de la ştiinţe socio-umane şi ȋn special cele de logică nu reușesc să verifice atingerea de către elevi a competenţelor. Trebuie să ȋncetăm să facem lucrurile aşa / Elevul a ajuns să nu vrea să ştie şi să poată, ci doar să ia bacul şi să scape mai repede

3 comments
  1. Au prea mult timp liber de asta sunt in urma cu tot ce e esențial, cu grupurile de lucru pt planurile cadru, pt manuale pt a crea o bază de date indexată cu RED uri, pt a cerceta pedagogic efectele legii Deca-Iohanis in școala românească…

    In plus au mai fost si in inutila campanie electorală.
    La fel ca in toate ISJ urile din RO așa că au incropit si compilat rapoarte mai vechi sau opinii de birou, la cafeluță, ca sa pară că lucrează cu spor.

  2. Ce-are Buzăul de se ia de anumite discipline? E o invitație către candidaturi viitoare de la centru la Buzău? Că deh, sunt probleme. Cât zel! Ce e putred acolo?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum îi facem pe copii să nu mai copieze eseuri făcute cu ChatGPT pentru temele de la școală? Sorin Ion: Rezolvarea acestei situații stă în formarea profesorilor. Mai mult de jumătate din aceștia din România vor fi formați să aibă competențe digitale, prin PNRR

Soluția pentru ca elevii să nu își mai rezolve temele cu ajutorul platformelor de inteligență artificială precum ChatGPT este formarea profesorilor, care să își dea seama care texte sunt generate…
Vezi articolul

Rezultate admitere la liceu. Top 20 specializări în Prahova. Cele mai mari medii de admitere în 2024 sunt de la colegiile naționale Mihai Viteazul, I.L. Caragiale, Nichita Stănescu, Al.I. Cuza, Regina Maria din Ploiești și Nicolae Grigorescu din Câmpina

Rezultatele de la admiterea la liceu, etapa 1, arată că în județul Prahova primele 20 de specializări după ultima medie de intrare sunt de la 6 colegii naționale din Ploiești și Câmpina.…
Vezi articolul

Daria Hărăbor, studentă la Harvard, într-un mesaj către elevii de la Naționala de Astronomie: Punctajele de la olimpiadă nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns

Daria Hărăbor, studentă la Harvard, a spus elevilor prezenți la festivitatea de premiere de la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 faptul că punctajele obținute „nu arată care dintre…
Vezi articolul