Les Echos: În Franța, 60% dintre părinți nu vor să-și trimită copilul înapoi la școală. Grădinițele și școlile primare se redeschid progresiv din 11 mai

1.650 de vizualizări
Foto: Pexels
În Franța, din ce în ce mai mulți părinți spun că nu vor să-și trimită copiii înapoi la școală atunci când școlile se vor redeschide, potrivit unui sondaj OpinionWay pentru Les Echos. Părinții copiilor mai mici sunt cei mai reticenți, scrie publicația franceză Les Echos, citată de Rador. Rezultatele vin în aceeași zi în care IRES a lansat rezultatele unui sondaj realizat în România, care arată că peste 70% dintre părinți sunt de acord cu închiderea școlilor și grădinițelor până în septembrie.

Odată cu apropierea datei redeschiderii școlilor, părinții sunt îngrijorați, notează jurnaliștii de la Les Echos. În barometrul zilnic CoviDirect al OpinionWay pentru “Les Echos”, 60% dintre părinți spun că nu intenționează să-și trimită copilul înapoi la școală, cu 5 procente mai mult decât în 29 aprilie, când a fost pusă aceeași întrebare. Cu toate acestea, încrederea în modul în care guvernul gestionează epidemia a crescut cu 3 procente, la 41%.

  • Amintim că premierul francez Edouard Philippe a anunțat că Guvernul francez își propune să redeschidă progresiv grădinițele și școlile primare, din 11 mai, pe bază de voluntariat și cu maximum 15 elevi în clase. În a doua fază, din 18 mai, dar doar în departamentele în care circulația virusului este slabă, vor începe și cursurile la gimnaziu, mai întâi clasele a 5-a și a 6-a. Detalii aici

Din partea guvernului, coordonatorul relaxării măsurilor de izolare, Jean Castex, a indicat miercuri în fața Senatului că se așteaptă ca “sub 50% dintre copii” să reia drumul spre școală pe 11 mai.

Mai mult mamele se opun revenirii la școală. Sondajul a fost realizat pe 4 și 5 mai, după intervenția de la televiziune a lui Emmanuel Macron. Șeful statului a încercat să tempereze atmosfera legată de redeschiderea școlilor, cerând „prudență” și respectarea regulilor sanitare stricte, fără a „obliga” primarii să adopte o dată de redeschidere.

Dintre părinții care nu intenționează să-și aducă copilul la școală, 38% răspund „nu cu siguranță” și 22% „probabil nu”. În învățământul primar, tabăra „nu” este cea mai puternică, chiar dacă guvernul a dorit să redeschidă mai întâi școlile și după aceea colegiile și liceele, pentru a facilita reintegrarea profesională a părinților.

În învățământul primar, 61% dintre părinții chestionați nu intenționează să-și aducă copilul la școală (57% de „NU” la grădiniță și 61% de „NU” la școala elementară), comparativ cu 58% în învățământul secundar.

În tabăra lui „NU” există mai multe femei (64%). Din punct de vedere politic, chiar și în electoratul lui Emmanuel Macron, tabăra lui „DA” pentru întoarcerea la școală nu prevalează, doar 47% dintre părinți chestionați declarându-se în favoarea revenirii copilului lor la școală atunci când se vor relua cursurile.

Sursa: Les Echos / Rador / Traducerea: Ruxandra Lambru

Citește și:

 

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Experți citați de Science despre noua tulpină de coronavirus, cu transmitere mai rapidă: Un focar din Olanda dă peste cap calculele privind școala, dar cu măsuri de siguranță școlile rămân mai sigure decât alte medii

Un focar de infecții cu tulpina “britanică” a noului coronavirus, înregistrat la sfârșitul anului trecut în Olanda, afectează încrederea care se consolidase în rândul experților, că școala poate continua în…
Vezi articolul

VIDEO Mihaela Nabăr, World Vision România: Conectarea între un cadru didactic și un elev pe WhatsApp nu înseamnă educație. Ar trebui să transformăm profesorul din transmițător de informații în personaj care creează și știe să creeze conținut digital

Formarea profesorilor ar trebui să fie despre transformarea lui din transmițător de informații în personaj care creează și știe să creeze conținut digital, susține Mihaela Nabăr, directorul executiv al World…
Vezi articolul

Dacian Dolean, specialist în dezvoltarea limbajului: La elevii de etnie maghiară din comunități izolate orele de limba română trebuie tratate ca ore de limbă străină, dar trebuie să aibă experiențe de imersiune lingvistică la școală

Recent, Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România a atras atenția că notele la limba română ale elevilor de etnie maghiară sunt îngrijorător de mici și că limba română ar trebui…
Vezi articolul