LISTĂ Planificarea inspecțiilor pentru obținerea gradelor didactice, în anul școlar 2023-2024, publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

10.107 vizualizări
Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com
Planificarea inspecțiilor curente și speciale pentru obținerea gradelor didactice, în anul școlar 2023-2024, a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Descarcă mai jos, în articol, documentul ce vizează planificarea acestor inspecții.

În anul școlar 2023-2024 sunt aplicabile prevederile Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin OMECTS nr. 5561/2011, conform unei document al Ministerului Educației.

Amintim că inspecția specială pentru obținerea gradelor didactice și susținerea lucrării metodico-ştiințifice se pot realiza atât în sistem online, cât și cu prezență fizică, potrivit unei adrese a Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. 

Planificarea inspecțiilor poate fi consultată mai jos:

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

  • Ministerul Educației și Cercetării;
  • inspectoratele școlare.

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

  • inspecția de specialitate curentă;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii definitivării în învățământ;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii gradelor didactice II și I sau inspecția școlară specială;
  • orice altă formă de evaluare/control/consiliere a activității cadrului didactic în domeniul de specialitate în care este încadrat, realizată de inspectorii de specialitate la nivelul MEC sau ISJ/ISMB. Spre exemplu, inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte particulare ale activității didactice (modul de aplicare a curriculumului național, modul de realizare a evaluării curente etc.) sau inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte ale activității cadrelor didactice, semnalate în cadrul unor memorii, petiții, reclamații”.

Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspecțiile profesorilor, în anul școlar 2023-2024, se pot realiza și online, potrivit unei adrese a Ministerului Educației
Echivalarea titlului de doctor cu gradul didactic I. Documentele profesorilor se depun la inspectoratul școlar până pe 15 martie 2024


1 comment
  1. Niște porcarii, mai bine le-ar desființa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE Circumscripțiile școlare pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2023, publicate de inspectoratele școlare. Părinții pot găsi în listă școala de care aparțin, conform domiciliului

Circumscripțiile școlare pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2023 au fost publicate joi, 30 martie, de către inspectoratele școlare. Potrivit calendarului oficial, astăzi părinții află școala de care aparțin și numărul…
Vezi articolul

BREAKING 56,3% dintre profesorii respondenți spun că nu sunt de acord să se vaccineze împotriva Covid-19 și 43,2% își doresc să revină la școală și să predea față în față înainte de începerea campaniei de vaccinare – SONDAJ al Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

În total, 56,3% din cei 13.356 de profesori respondenți la un sondaj au spus că nu sunt de acord să se vaccineze împotriva COVID-19, iar 43,2% spun că își doresc…
Vezi articolul

EXCLUSIV Grădinița Politehnica, prima unitate de învățământ din România acreditată direct de ministrul Educației, peste decizia Consiliului ARACIP care a hotărât neacreditarea

Școala Primară „Politehnica” a Universității Politehnica din București a primit acreditare pentru nivelul preșcolar – grădiniță, pentru anul școlar următor – 2022-2023, potrivit unui ordin semnat de ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul

Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București,…
Vezi articolul