LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa de liceu 2026 la Geografie / Petru Urdea de la Academia Română coordonează științific grupul de lucru

6.852 de vizualizări
Foto: Colaj Edupedu.ro / Facebook.com/ Mihaela Florina Alexandru / Universitatea de Vest din Timișoara
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Geografie. Acesta va elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare pentru elevii care vor fi clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027.
  • Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.

Petru Urdea, membru corespondent al Academiei Române la secția de științe geonomice (cea care studiază relațiile dintre mediu și societăți) este coordonatorul științific al grupului de lucru, potrivit documentului disponibil mai jos.

Responsabilă din partea Ministerului Educației și Cercetării (MEC) apare Alexandru Mihaela Florentina, inspector general în MEC, iar lista este completată de 42 de membri, profesori de liceu, universitari sau inspectori școlari de specialitate.

GLC 32 – Geografie (învățământ liceal, toate filierele, TC/CS):
  1. Alexandru Mihaela Florina – Ministerul Educației și Cercetării – Responsabil MEC
  2. Petru Urdea – Academia Română – Coordonator științific
  3. Pârvu Cristina – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Membru
  4. Comănescu Laura – Universitatea din București – Membru
  5. Ene Marian – Universitatea din București – Membru
  6. Nedelea Alexandru – Universitatea din București – Membru
  7. Mândruț Octavian – Universitatea „Constantin Brâncuși”, Târgu Jiu – Membru
  8. Lungu Marius Laurențiu – Universitatea „Ovidius”, Constanța – Membru
  9. Conțiu Hadrian Vasile – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca – Membru
  10. Popa Nicolae – Universitatea de Vest din Timișoara – Membru
  11. Neacșu Marius Cristian – Academia de Studii Economice București – Membru
  12. Tanislav Dumitru Dănuț – Universitatea „Valahia”, Târgoviște – Membru
  13. Lesenciuc Cristian Dan – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  14. Drăgan Alexandru – Universitatea de Vest din Timișoara – Membru
  15. Dan Steluța – Liceul Teoretic „Panait Cerna”, Brăila – Membru
  16. Datcu Zamfir – Colegiul Național „Radu Greceanu”, Slatina – Membru
  17. Homeghiu Aurora Cătălina – Colegiul Național „Constantin Carabella”, Târgoviște – Membru
  18. Dincă Adriana – Colegiul Național „Octavian Goga”, Sibiu – Membru
  19. Diaconu Iulia – Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea – Membru
  20. Mihăescu Mariana – Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu”, Târgoviște – Membru
  21. Petre Ghiță Cristina – Liceul Tehnologic „Cezar Nicolau”, Brănești – Membru
  22. Ciobanu Maria – Colegiul Național „Carol I”, Craiova – Membru
  23. Fiscutean Dorin – Colegiul Național Iași – Membru
  24. Negrea Alexandra – Inspectoratul Școlar Județean Teleorman – Membru
  25. Puțanu Cuzub Marius – Colegiul Național „Mihail Kogălniceanu”, Galați – Membru
  26. Belciu Mari-Elena – Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Călărași – Membru
  27. Arghiuș Corina – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  28. Bereteu Radu Horea – Colegiul Național „Moise Nicoară”, Arad – Membru
  29. Gruia Adina Maria – Liceul Teoretic „Nicolae Titulescu”, Slatina – Membru
  30. Rus Dumitru – Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria”, Deva – Membru
  31. Anghel Daniel – Colegiul Național „Neagoe Basarab”, Oltenița – Membru
  32. Lesenciuc Mihaela – Colegiul Național „Emil Racoviță”, Iași – Membru
  33. Porof Marcel – Colegiul Național „Nicu Gane”, Fălticeni – Membru
  34. Pițig Nicoleta – Colegiul Național „Ioan Slavici”, Satu Mare – Membru
  35. Coțes Manuela Nicoleta – Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Slobozia – Membru
  36. Săndulache Cătălina Mioara – Colegiul Tehnic Feroviar „Mihai I”, București – Membru
  37. Simu Alexandru – Liceul Teologic Greco-Catolic „Sfântul Vasile”, Blaj – Membru
  38. Dincă Constantin – Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Sibiu – Membru
  39. Bucăloiu Ionela – Liceul Teoretic „Petru Cercel”, Târgoviște – Membru
  40. Manda Mihai – Școala Gimnazială „Take Ionescu”, Rm. Vâlcea – Membru
  41. Petre Florin Bogdan – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, București – Membru
  42. Ungureanu Adriana Beatris – Liceul Tehnologic „Pamfil Șeicaru”, Ciorogârla, Ilfov – Membru
  43. Săcrieru Dănuț – Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Focșani – Membru
  44. Coman Mariana – Colegiul Național „Nicolae Bălcescu”, Brăila – Membru
Context: Reforma programelor școlare pentru liceu

Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.

Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.

De ce este importantă reforma curriculară

Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.

„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

Problema Matematicii în școala românească este analizată de profesorul de Matematică Flavian Georgescu într-un articol publicat de educatieprivata.ro. Acesta pune în antiteza rezultatele de la olimpiadele internaționale de matematică, unde…
Vezi articolul

Sunt 237 de mii de elevi care nu au internet și 287 de mii de elevi care nu au echipamente IT, anunță ministrul Educației / Sunt mai mulți elevi fără acces la educație online decât arăta recensământul oficial primăvara trecută. Datele vin după ce Guvernul a distribuit aproape 250 de mii de tablete și primăriile peste 100 de mii

În momentul de față, după centralizările de până acum, sunt 237 de mii de elevi care nu au avut internet și 287 de mii de elevi care nu au avut…
Vezi articolul

Elevi craioveni au folosit prazul în rețete tradiționale și „reinterpretate”, dar au pregătit și „macarons” de Dăbuleni pentru un proiect gastronomic local – Laura Vasile, directoarea Liceului de Industrie Alimentară Craiova

Elevii de la Liceul de Industrie Alimentară Craiova au pregătit „macarons” de Dăbuleni și mâncăruri cu praz pentru inaugurarea unui târg ce prezintă Craiova drept „capitală gastronomică est-europeană”, potrivit G4Food.ro.…
Vezi articolul

Nu poți decide închiderea unei școli la nivelul colectivului de părinți de la clasă, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților / Senatorul USR Ștefan Pălărie a cerut ca părinții să decidă când se închid școlile la o incidență de peste 6 la mie

Întrebat ce părere are despre afirmația senatorului Ștefan Pălărie, care a scris pe Facebook că decizia privind trecerea în online a școlilor ar trebui lăsată în mâna colectivului de părinți…
Vezi articolul