Lovitură pentru familiile care își duceau copiii la peste 300 de after school-uri private: acestea nu mai pot fi organizate în aceeași clădire cu grădinițe private. Christian Comșa, Asociația Școlilor Particulare: Normele vin foarte târziu, s-au făcut investiții, s-au înscris copiii la after

23.327 de vizualizări
Școala după școală - înscrierea în clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani
Foto: Pexels.com
Peste 300 de after school-uri private nu mai pot funcționa în acest an școlar, pentru că erau organizate în spații comune cu grădinițe private. Interdicția apare cu doar două săptămâni înainte de începerea anului școlar și după o vară în care părinții și-au putut duce copiii la aceste unități. Regula face parte din Normele de igienă din unitățile pentru educarea, instruirea, odihna copiilor, realizate de Ministerul Sănătății și publicate în Monitorul Oficial pe 28 august 2020. “Normele vin foarte târziu, s-au făcut investiții, s-au înscris copiii la after school. Trebuie să existe o predictibilitate, asta este problema”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Asociației Școlilor Particulare, Christian Comșa.

Ordinul nr. 1.456 din 25 august 2020 care aprobă Normele de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, publicat pe 28 august în Monitorul Oficial, prevede la articolul 5, alineatul 3 următoarele:

  • “(3) Creșele și unitățile de învățământ preșcolar, cu program prelungit, nu se cuplează cu unități școlare de alt nivel sau cu instituții de alt profil. Creșele pot fi cuplate numai cu unitățile de învățământ preșcolar cu program prelungit”.
  • Vezi Normele de igienă integrale aici

La apariția interdicției în Monitor, Edupedu.ro a primit sesizarea unor cititori care au transmis că “avem salariați care au copii la grădinițe și after school-uri private care în acest moment sunt nevoiți să stea cu copiii acasă, ca urmare a publicării în MO 787/28.08.2020 a Normelor de igienă aprobate prin O 1456/25.08.2020”. Concret, prevederea interzice ca în aceeași clădire și folosind spații comune să se mai poată desfășura concomitent activități cu copii de grădiniță și cu copii de after school.

Contactat de Edupedu.ro, președintele Asociației Școlilor Particulare, Christian Comșa, a declarat că “300-400 de unități private sunt afectate. Vreo 250 sunt în București, pentru că toate aveau și after”.

Știu o unitate concret care a închis activitatea after school-ului și se gândește, poate, să construiască în curte un corp separat. Dar asta este o investiție pe care nu o poate face acum. Genul ăsta de măsuri trebuie să se ia în august cu aplicare până la un termen ulterior, la fel cum au anunțat cu ani înainte că grupa mare va fi obligatorie începând cu anul școlar 2020-2021”, a afirmat Comșa.

Sunt și grădinițe care au clădiri separate: una pentru after school, una pentru grădiniță. În cazul acesta, copiii nu sunt afectați de noua regulă. Problema este intersectarea copiilor din cele două niveluri educaționale.

S-au făcut investiții în perioada verii pentru respectarea normelor de distanțare pentru programul de after school în aceste unități, pentru că ele au și funcționat în vară, când nu era această restricție. Acum, cu 2 săptămâni înainte de începerea școlii, practic statul anulează toate investițiile și tot efortul întreprins”, a declarat președintele Asociației Școlilor Particulare pentru Edupedu.ro.

Acesta a explicat că pot organiza în continuare after school acele grădinițe private care au intrare separată pentru cele două tipuri de activități și care nu intersectează copiii nici pe scări, pe holuri și nici în spațiile din curte. Concret, nu trebuie să existe spații comune pentru copiii de grădiniță și cei de after school.

Acestea sunt normele generale pe care trebuie să le îndeplinească de acum înainte oricine vrea să înființeze o creșă, o grădiniță, un after school, orice. Deci acestea sunt normele, care nu au legătură cu COVID-ul și care vor fi în picioare și după ce se va termina pandemia”, a precizat Comșa.

Acesta a adăugat că “și până acum accesul celor două categorii de copii trebuia să fie separat, dar puteau exista spații comune, pe holuri, în curte, în spațiile secundare”.

Normele vin foarte târziu, s-au făcut investiții, s-au înscris copiii la after school. Trebuie să existe o predictibilitate, asta este problema. Nu poți veni tot timpul cu norme peste norme și obligații de a face, iar statul când este pus în situația de-a face să primească derogări. La stat, dacă va există această problemă, sigur va exista o derogare”, a continuat președintele Asociației Școlilor Particulare.

Amintim că 2.900.000 de elevi și preșcolari încep pe 14 septembrie 2020 școala, și grădinița.

Acesta este cel mai imprevizibil început de an școlar din ultimii 30 de ani: părinții, copiii și profesorii nu vor ști mai devreme de 10 septembrie, cu doar 4 zile înainte de prima zi de școală, în scenariu concret se vor derula cursurile cel puțin în prima săptămână.

În contextul pandemiei COVID-19, autoritățile au decis ca hotărârea privind modul de desfășurare a cursurilor pentru fiecare clasă în parte (exclusiv față în față, hibrid sau online) să fie luată la nivel local, pe 10 septembrie, de către comitetele județene de situații de urgență, Direcțiile de Sănătate Publică (DSP), Inspectoratele Școlare și consiliile de administrație ale școlilor, pe baza numărului de infectări din localitate actualizat de Institutul Național de Sănătate Publică.

Citește și:

 


1 comment
  1. Stiu grădiniță care funcționează și acum cu after school, care nu respectă nici o regula !Legea nu e pentru toata lumea mai ales la privat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației aduce din nou în discuție schimbarea referinței pentru bugetul Educației, invocând sprijinul mediului de afaceri: “Am înțeles, în privat, ce-i drept, că tocmai am găsit un susținător pentru ca Educația să primească 15% din bugetul general consolidat pe cheltuieli, nu pe venituri”

Prezent la Forumul Educației Financiare, Sorin Cîmpeanu a lăsat să se înțeleagă că s-ar putea schimba referința pentru bugetul Educației, din procent al Produsului Intern Brut, în procent din bugetul…
Vezi articolul