Ludovic Orban îl somează pe ministrul Educației să le pună primarilor la dispoziție clădirile care au fost școli, cu 3 luni înainte de începerea școlii în context pandemic / Niciun cuvânt despre clădirile pe care primarii să le ofere unităților de învățământ pentru distanțare, din septembrie

17.859 de vizualizări
Solicitare electorală a premierului Ludovic Orban, cu doar 3 luni înainte de începerea școlii în context pandemic. „Să vă aplecați cu mai mare seriozitate pe solicitările autorităților locale privitoare la acordul pe care trebuie să-l dați ca anumite clădiri în care au funcționat școli, dar în care nu mai funcționează școli, nu mai există populație școlară, ei solicită să permiteți utilizarea acestor clădiri în alte scopuri”, i-a transmis Orban ministrului Educației, la începutul ședinței de guvern.

Foarte multe autorități locale au proiecte de centre, de diferite investiții, ei pot să folosească aceste clădiri, aceste active și cred că trebuie să analizați cu mare seriozitate toate solicitările autorităților locale pentru că este necesar să nu mai ținem active pe care n-avem capacitatea să le administrăm și care nu sunt folositoare pentru că nu mai există în momentul de față populație școlară. Da?”, a continuat liderul de la Palatul Victoria.

Premierul a insistat pe acest subiect și i-a transmis ministrului Educației: „Eu zic să și urmăriți, pentru că există la ora actuală sute de solicitări din partea autorităților locale”.

Nicio referire din partea premierului Ludovic Orban la clădirile pe care primarii și consiliile locale trebuie să le pună la dispoziția școlii, din septembrie, pentru ca procesul educativ să se poată desfășura cu un număr mai mic de elevi per clasă, așa cum cer normele Ministerului Sănătății.

Amintim că anul acesta este unul dublu electoral, primele alegeri fiind chiar cele locale pe care chiar astăzi guvernul a aprobat să le organizeze pe 27 septembrie.

De la începutul pandemiei și până acum, premierul Orban „nu a deranjat” autoritățile locale cu nicio solicitare de a veni în sprijinul copiilor din comunitățile pe care le administrează, astfel încât școala să se poată desfășura în spații gestionate de autoritățile locale.

În închiere, după ce a somat-o pe Anisie să le dea primarilor clădirile fostelor școli și după ce aceasta i-a amintit că astăzi s-au încheiat cu bine cele mai contestate examene din istoria școlii, Orban a precizat: „Oricum, aveți aprecierea mea pentru modul în care sunt organizate examenele (…) după cum s-au desfășurat până acum examenele aveți o notă de trecere, aveți notă mare”.

Solicitările premierului de a pune la dispoziția primarilor fostele școli sunt cu atât mai bizare, cu cât vin la o săptămână după ce Ministerul Sănătății a emis o serie de recomandări extrem de drastice școlilor din România, pentru redeschiderea din 14 septembrie. Recomandările catalogate ulterior de ministrul Tătaru ca fiind „vechi” anulau laboratoarele de chimie, fizică, biologie, spuneau că numărul de ore petrecute de elevi la școală trebuie să fie maximum de 4 ore pe zi, durata orei să fie de maximum 30 minute, durata pauzei de maximum 20 minute, pentru a se permite timpul necesar spălatului eficient al mâinilor. În plus, introducea participarea alternativă a elevilor, prin rotație, la orele de clasă online a unei părți din elevi, ceilalți fiind prezenți fizic la școală (de preferat în prima etapă, întrucât asigură un timp de expunere mai redus pentru fiecare elev).

Motivul? Lipsa spațiilor pentru ca clasele să poată găzdui permanent doar 15 copii.

Mesajul integral transmis de premierul Ludovic Orban către ministrul Educației, Monica Anisie, în ședința de guvern de astăzi, 25 iunie:
Mesajul lui Orban către Anisie, la finalul înregistrării:

Ludovic Orban: Am rugămintea să vă aplecați cu mai mare seriozitate pe solicitările autorităților locale privitoare la acordul pe care trebuie să-l dați ca anumite clădiri în care au funcționat școli, dar în care nu mai funcționează școli, nu mai există populație școlară, ei solicită să permiteți utilizarea acestor clădiri în alte scopuri. Nu mai putem să ținem clădiri care stau în paragină, unde nu se mai întâmplă nimic, unde nu există populație școlară, pentru că nu vrea inspectoratul sau cineva din minister să îl transfere către autoritățile locale.

Foarte multe autorități locale au proiecte de centre, de diferite investiții. Ei pot să folosească aceste clădiri, aceste active și cred că trebuie să analizați cu mare seriozitate toate solicitările autorităților locale, pentru că este necesar să nu mai ținem active pe care să n-avem capacitatea să le administrăm și care nu sunt folositoare pentru că nu mai există în momentul de față populație școlară. Da?

Monica Anisie: Da, domnule prim-ministru! Mâine o să am o videoconferință cu inspectorii școlari generali din toată țara și le voi transmite să se aplece asupra acestor situații.

Ludovic Orban: Eu zic să și urmăriți, pentru că există la ora actuală sute de solicitări din partea autorităților locale. Personal, oriunde mă duc, la orice întâlnire pe care am avut-o cu primarii, este o problemă care mi-a fost ridicată. În care sunt active care nu sunt lăsate de zona educației să fie folosite în alte scopuri în condițiile în care, repet, nu mai există nicio rațiune pentru a menține acel activ cu destinația școală sau destinație cu scop de educație. Da?

Monica Anisie: Da, și acele clădiri de cele mai multe ori nici nu mai sunt funcționale din punct de vedere al cerințelor…

Ludovic Orban: Aș face așa: v-aș face să vă trimit niște poze de astfel de clădiri pe care inspectoratele școlare au refuzat să-și dea acordul pentru a putea fi folosite în alte scopuri, să vedeți…

Monica Anisie: Dle prim-ministru, vă promit că mâine voi lua măsuri în această privință. Probabil că inspectoratele școlare în această perioadă au fost foarte prinse cu realizarea examenelor naționale. Le voi spune ca de luni încolo să se ocupe și de acest aspect.

V-aș ruga să permiteți introducerea unui proiect de lege privind efectuarea unui test de proporționalitate anterior adoptării unor noi reglementări referitoare la profesie. Legea stabilește de fapt cadrul legal unitar pentru reglementarea profesiilor și reprezintă punerea în aplicare a Directivei 958 per 2018 a Parlamentului European și a Consiliului din 28 iunie 2018 privind efectuarea unui test de proporționalitate înainte de adoptarea unor noi reglementări. E transpunere de directivă.

Ludovic Orban: Oricum, aveți aprecierea mea pentru modul în care sunt organizate examenele și toți detractorii și cei care au făcut campanii ca să împiedice realizarea acestor examene, să afecteze de fapt viitorul copiilor, au primit un răspuns foarte consistent din partea echipei de conducere a ministerului, a inspectoratelor. După cum s-au desfășurat până acum examenele aveți o notă de trecere, aveți notă mare”.

Citește și:


5 comments
  1. Cel puțin ciudata cerința formulata de dl Orban și cel puțin revoltătoare supunerea d-nei Anisie. Sarcinile de partid vad ca sunt mai importante decât interesul învățământului.
    Se bate palma contra învățământului romanesc, în loc sa se renoveze acum, în timpul verii, acele scoli „parasite” și sa se dea în folosință cel tarziu în octombrie, sa se mai reducă aglomerația din scoli și din clase.

  2. Da renunțați la clădiri și în toamnă vom vedea în câte schimburi ne distanțăm, în 30 de ani nu s-a construit nicio școală nouă, cele vechi sunt foarte rar reabilitate, acum cedați tot ce vor unii și alții pe urmă veți vedea unde veți ține ore și când.. Am citit și „clădiri în paragină”, chiar primăriile le-au lăsat în paragină. În Mureș se plătește chirie pentru mai multe școli, iar liceul de chimie stă în „paragină”, liceu a fost deschis în 1980, în timp ce în școli folosite, foarte vechi, miroase a igrasie și mucegai.

  3. De ce sa nu se facă mai degrabă clase cu cate 15 elevi? Și s-ar găsi astfel imediat utilitate acelor spatii. S-ar găsi de asemenea și solutii de renovare și modernizare cu bani europeni, cred. Exista la ora actuala suficiente cadre didactice calificate, care ani la rând au obținut nota de titularizare, dar nu au fost posturi titularizabile, decât pe perioada de 1 an. Cred că 6% din pib ar ajunge pt toate aceste lucruri.

    1. Tocmai asta e, ca ei incearca pe toate caile sa restranga normele, sa fugareasca lumea din sistem, ca sa nu dea bani multi la pib. Totul pentru injosirea profesorului si elevului.

  4. Sa scoata clasele 0, si sa fie ca inainte, astfel vor fi mai putini elevi. Oricum Grupa Mare va fi obligatorie din toamna!

    Nota Redacției: Acest comentariu a fost editat, prin transformarea cuvintelor scrise cu majusculă în text normal. În scris, Caps Lock (redactarea cu litere mari a mesajelor) este înțeles de obicei ca ton agresiv, țipăt, furie. Edupedu.ro încurajează dialogul civilizat, constructiv. Prin urmare, vă rugăm să vă construiți mesajele fără a folosi majuscule în propoziții întregi și în alte cazuri decât cele în care avem de-a face cu abrevieri sau titluri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, aviz favorabil în Parlament pentru un nou mandat de ministru al Educației: Media creșterilor salariale de luna aceasta este de 30,5% pentru personalul didactic, respectiv 33,9% pentru personalul nedidactic / Ca priorități, ministrul nu anunță nicio noutate, doar evocă obiectivele din PNRR

Audierea în comisia parlamentară a miniștrilor propuși, pentru ocuparea portofoliilor din Cabinetul Ciolacu, a început cu ministrul Educației, Ligia Deca. Aceasta a avut un discurs în care și-a prezentat prioritățile,…
Vezi articolul

Planuri-cadru 2023. “Vom dezvolta și acele competențe către care elevii au o înclinație mai mare. Este vorba de un curriculum la dispoziția școlii mult extins în funcție de profilul elevilor din fiecare școală”, iar la finalul clasei a VIII-a elevii vor face orientare școlară, spune ministrul Sorin Cîmpeanu

Ministrul Educației a vorbit despre o nouă programă școlară care va intra în vigoare în septembrie 2023, bazată pe competențe adaptate elevilor, spune la Digi24. Ultima oară când Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul

Predare multidisciplinară aplicată de profesori pentru ca elevii să stea mai puține ore în fața calculatorului în timpul școlii online – printre planurile Ministerului Educației la o lună și jumătate de când a început școala

Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de „predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online. Planul…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea: Viitorii profesori pot să facă oricât de multe masterate, dacă sunt făcute de mântuială și sunt făcute numai ca profesorii universitari să aibă studenți / Ar trebui să existe măcar un an o formă de pregătire, în care tinerii să fie un fel de profesori asistenți, înainte de a ocupa un post prin concurs, spune directoarea Violeta Bontilă

Masteratele didactice sunt inutile în formarea viitorilor profesori atât timp cât „sunt făcute de mântuială și sunt făcute numai ca profesorii universitari să aibă studenți”, a declarat Andreia Bodea, directoarea…
Vezi articolul