Managementul mai multor sisteme tehnice militare, securitatea cibernetică, inteligența artificială – noi specializări universitare / Nomenclatorul domeniilor și specializărilor universitare, actualizat printr-un proiect de hotărâre a guvernului

880 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Lista specializărilor/programelor de studii universitare în instituțiile de învățământ superior din România, în anul 2023-2024, este actualizată cu o serie de noi specializări, preponderent din domeniul tehnic militar, dar și de securitate cibernetică sau inteligență artificială, într-un proiect de hotărâre ce actualizează Nomenclatorul domeniilor și al specializărilor / programelor de studii universitare, adoptat în primăvară. Proiectul se află pe agenda ședinței de guvern de joi.
  • UPDATE Hotărârea de guvern a fost aprobată în ședința de joi.

Nota de fundamentare a proiectului listează specializările nou introduse în Nomenclator. Astfel, pe lângă cele din primăvară, care includeau specializarea “Operațiuni de intelligence”, domeniul de licență Științe militare, informații și ordine publică este completat cu o serie de alte specializări, legate de managementul tehnic militar. Acestea sunt:

  • „Managementul sistemelor tehnice de tancuri și auto” se înființează în cadrul domeniului de licență Științe militare, informații și ordine publică.
  • „Managementul sistemelor tehnice de geniu” se înființează în cadrul domeniului de licență Științe militare, informații și ordine publică;
  • „Managementul sistemelor tehnice de apărare C.B.R.N” se înființează în cadrul domeniului de licență Științe militare, informații și ordine publică;
  • „Managementul sistemelor speciale de protecție și pază” se înființează în cadrul domeniului de licență Științe militare, informații și ordine publică.

Pe lângă acestea, două noi specializări sunt introduse în Nomenclator:

  • „Securitate cibernetică” se înființează în cadrul domeniului de licență Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale;
  • „Inteligență artificială” se înființează în cadrul domeniului de licență Informatică;

Totodată, proiectul de hotărâre prevede reducerea de la 53 la 52 a numărului instituțiilor de învățământ superior de stat, ca urmare a fuziunii dintre Universitatea Politehnica din București cu Universitatea din Pitești, prin care a fost înființată Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București.

Numărul universităților particulare acreditate rămâne același, dar crește numărul specializărilor oferite de acestea, de la 343 la 350.

HG din primăvară prevedea că 41 de programe cu 51 de specializări, de la 20 de universități de stat și private, intrau în lichidare, însemnând că se desființează și nu mai înscriu studenți din noul an.

În plus față de acelea, alte 8 specializări/programe de studii intră acum în lichidare, iar pentru ele nu se mai organizează admitere începând cu anul 2023-2024, la propunerea instituțiilor de învățământ superior.

Lista completă a specializărilor/programelor în lichidare:

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:

Guvernul a aprobat desființarea specializării „Psihologie” de la Academia SRI. Din toamnă va fi înlocuită cu licența în „Operațiuni de intelligence”, ai cărei absolvenți vor fi „angajați ca agenți operativi” ai serviciului secret / Alte 51 de specializări de la 20 de universități intră în lichidare – LISTA


1 comment
  1. Aceeași Mărie, cu altă pălărie.Doar,denumiri moderne ,in rest nu se învață mai nimic,pierdere de timp,singurul scop obținerea la final a mult doritei diplome de licență.Singurele câștigătoare sunt doar universitatile care nu sunt reformate și care doar cheltuiesc banii inutil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele inițiale pentru proiectele eligibile – apelul de formare a profesorilor în pedagogie digitală, publicate de Ministerul Educației / 8 dintre cele 19 proiecte evaluate au obținut punctaj maxim

Rezultatele etapei de evaluare a calității proiectelor declarate eligibile pentru apelul de formare a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală au fost publicate astăzi, 14 august, de Ministerul Educației.…
Vezi articolul

VIDEO Klaus Iohannis: Legile și normele de aplicare pentru implementarea proiectului România educată trebuie să reflecte nu doar litera, ci și spiritul său incluziv, în care valorile fundamentale în construcția și practicile sistemului de educație sunt respectate

Mesaj în apărarea proiectului România educată, dat de președintele Klaus Iohannis duminică, la Festivalul „Săptămâna Haferland”, ediția a X-a, din localitatea Criț, județul Brașov. Șeful Statului a subliniat faptul că…
Vezi articolul
Raluca Negulescu-Balaci la Dezbaterea Reforma digitală a educației, marți 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Digitalizarea școlilor și acces la educație online pentru copiii din comunitățile vulnerabile din România – care sunt premisele și oportunitățile? Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation, discută online marți, 8 iunie, de la 16:40

Copiii din familiile și comunitățile vulnerabile pot avea acces la o educație digitală de calitate? Care sunt soluțiile pentru ca elevii aflați în cel mai mare risc școlar să reușească…
Vezi articolul

VIDEO Rafila îl laudă pe Cîmpeanu că a ținut școlile deschise: A fost un adevărat apărător al drepturilor copiilor la educație, față de mandatul anterior, când Ministerul Educației se ocupa doar cu modul în care se închid mai repede școlile

Medicul Alexandru Rafila, senator PSD, a lăudat acțiunile recente ale ministrului Sorin Cîmpeanu, prin care școlile au fost menținute deschise. A fost un adevărat apărător al drepturilor copiilor la educație,…
Vezi articolul