Articol realizat cu sprijinul Editurii Art Klett

(P) Manualul de Limba engleză pentru clasa a VIII-a, prezentat de Ioana Tudose, senior editor Art Klett: Marele plus e în abordarea conținutului după o structură de tip examen Cambridge EFL, foarte necesară în dobândirea ulterioară a unor calificări naționale și internaționale, și în abordarea digitală

1.370 de vizualizări
Marele plus al manualelor Cambridge-Art Klett constă în abordarea conținutului după o structură de tip examen Cambridge EFL, foarte necesară în dobândirea ulterioară a unor calificări naționale și internaționale, spune Ioana Tudose, senior editor Art Klett, autoare a Manualului de Limba engleză pentru clasa a VIII-a. Testele Cambridge sunt cele mai căutate și cele mai apreciate de tinerii din întreaga lume, dar și de către elevii și profesorii din țara noastră. Autoarea a explicat faptul că actualele manuale au teme atractive, sunt organizate coerent și pragmatic, cu un accent deosebit pus pe interdisciplinaritate și interculturalitate.
  • Manualul școlar de Limba engleză pentru clasa a VIII-a a fost aprobat de Ministerul Educației Naționale prin ordinul de ministru nr. 4939/10.08.2020
  • Toate manualele digitale ale Editurii Art Klett sunt pe www.manualedigitaleart.ro

1. Cum ați construit manualul Limba engleză pentru clasa a VIII-a, ce e diferit de manualele „vechi‟? 

Ioana Tudose:Manualele de limba engleză ale Art Klett au la bază ediții originale ale unor titluri concepute de Cambridge University Press și sunt realizate de autori britanici sub egida acestei prestigioase edituri, în colaborare cu cadre didactice din România. Procesul de elaborare este unul foarte complex și se întemeiază pe câțiva ani de cercetare prealabilă. Experții lingviști analizează specificul limbii și evoluția ei în timp. Experții în pedagogie cercetează rezultatele obținute aplicând diverse metode de predare în spații culturale diferite. Cercetătorii din domeniul psihologiei fac studii despre cum se raportează anumite segmente de vârstă la procesul de învățare și care sunt cele mai eficiente metode de a le capta atenția elevilor și de a-i menține motivați.  

Toate aceste premise își găsesc numitorul comun în manualele Cambridge, care reprezintă în sine un standard în ce privește învățarea limbii engleze. Pe această bază extrem de solidă, editorii și autorii români construiesc aspectele specifice sistemului de educație din România. După ce ani de zile profesorii de limba engleză au fost nevoiți să predea folosind manuale românești de acum douăzeci de ani, urmând o programă ce nu era structurată pe competențe, sau după manuale elaborate de autori străini care nu erau familiarizați cu particularitățile sistemului de educație din România, era momentul să avem pe piață un altfel de manual. Era necesar un manual racordat la această specificitate și, de asemenea, la realitățile secolului XXI, conceput astfel încât să respecte cu strictețe programa școlară în vigoare, precum și numărul de ore alocat la gimnaziu sau numărul mediu de elevi dintr-o clasă, care în țara noastră este relativ mare.

Manualele Art Klett utilizate în prezent sunt adaptate noilor generații cu nevoi în continuă schimbare, au teme atractive, sunt organizate coerent și pragmatic, cu un accent deosebit pus pe interdisciplinaritate și interculturalitate.

Marele plus al manualelor Cambridge-Art Klett constă în abordarea conținutului după o structură de tip examen Cambridge EFL, foarte necesare în dobândirea ulterioară a unor calificări naționale și internaționale, și în abordarea digitală a conținutului lor, aspecte de care nici nu putea fi vorba în cazul manualelor „vechi‟.

Manualele Art Klett pentru clasa a VIII-a (Limba 1 și Limba 1 – studiu intensiv) sunt instrumente complexe și complete, atractive din punct de vedere grafic și al prezentării conținuturilor, care facilitează semnificativ procesul de învățare și îi conferă totodată profesorului o mai mare flexibilitate în utilizarea manualului la clasă.

Ce trebuie să știe un elev care va învăța folosind acest manual, ce mesaj aveți pentru adolescenții care îl vor avea pe bănci?

Ioana Tudose: Elevii români care utilizează manualele Cambridge-Art Klett ar trebui să știe că în ele vor găsi o lume nouă și fascinantă pentru ei. În afară de aspectul lingvistic, adică de faptul că limba engleză din manualele Art Klett este cea vorbită de adolescenții britanici de azi și că ea reflectă specificul cultural contemporan (atât din lumea anglo-saxonă, cât și din alte teritorii de pe toate cele șapte continente), manualele noastre sunt o poartă spre un nou orizont – o lume multiculturală și foarte diversă, exact așa cum este lumea în care trăim acum.

Totodată, multitudinea de activităţi propuse în aceste materiale încurajează dezvoltarea creativității și a gândirii critice a elevilor, precum și a capacităților cognitive, de analiză și de soluționare a problemelor acestora, un mare accent punându-se pe utilizarea tehnologiei – lucu care îi va ajuta foarte mult mai târziu.

Profesorii care au ales deja sau care vor alege pentru clasele lor acest manual au nevoie de o „cheie‟ în care să abordeze noul manual. Ce ar trebui să știe?

Ioana Tudose: Comunitatea profesorilor de limba engleză din România este foarte bine ancorată în realitățile europene și internaționale. Trebuie spus că acest tip de manual nu este o noutate absolută pentru profesorii de engleză, ci o realitate care a apărut tocmai pentru că ei au semnalat intens de-a lungul timpului că standardele trebuie menținute la cote înalte. România are, de altfel, o tradiție demnă de luat în considerare în predarea limbii engleze, fapt ce se observă și în rata foarte mare de succes la examenele Cambridge ESOL.

Putem asemăna manualul de Limba engleză actual cu manuale similare din alte state europene?

Ioana Tudose: Dacă ne referim la manualele de limbă străină, cu siguranță, manualele Art Klett pot oricând concura, la nivel de design și concept, cu manualele din alte state europene. Acesta este un aspect foarte important, întrucât unul dintre motivele pentru care cineva învaţă o limbă străină este acela de a depăși la modul figurat niște granițe și de a împărtăși alte valori și standarde.

În clasa a VIII-a se încheie un ciclu conturat de noul curriculum, cu o nouă programă și cu o nouă viziune de învățare bazată pe formarea competențelor. Cum vedeți această generație care a ajuns aici?

Ioana Tudose: Cred că este greu de formulat o părere acum. Rezultatele se vor vedea în câțiva ani, când această generație va absolvi școala, iar acești copii vor fi devenit tineri adulți care să își câștige independența financiară și socială pe baza acestor competențe. În acest punct, putem spune, fără riscul de a greși prea mult, că este o generație cu adevărat europeană, pentru care granițele fizice și mentale au dispărut sau sunt pe cale să dispară”.

  • Noul manual de Limba engleză pentru clasa a VIII-a de la Editura Art Klett, declarat câștigător la licitația Ministerului Educației și Cercetării, poate fi răsfoit aici.

Foto: Editura Art Klett/Coperta manualului de Limba Engleză pentru clasa a VIII-a

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei colegii din Brașov îi încurajează să plece pe elevii de gimnaziu cu medii sub 8 la finalul fiecărui an. Inspectorul școlar: Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele lor în competițiile școlare

Trei colegii din Brașov au stabilit în regulamentele școlare că elevii de gimnaziu care nu obțin la finalul fiecărui an media de minimum 8 sunt dați afară din școală, scrie…
Vezi articolul

Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară –…
Vezi articolul

Tehnologia și accesul la tabletă și telefon mobil îi fac pe copii să învețe să scrie înainte de a ști să citească. Descoperirea făcută în România i-a surprins pe cercetătorii europeni

În capitolul “România, descoperiri surprinzătoare“ autorii raportului Copiii mici (0-8) și tehnologia digitală – un studiu calitativ în Europa, studiu făcut de hub-ul științific al Comisiei Europene, Joint Research Centre, descriu povestea…
Vezi articolul