Marius Nistor, FSE Spiru Haret: Personalul didactic auxiliar și nedidactic nu ar trebui să fie trecut în șomaj tehnic. Contabilul este singurul care poate face plăți, secretarul face statele de plată

13.551 de vizualizări
FOTO: ISMB.ro
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” reacționează printr-un comunicat la declarația premierului Ludovic Orban privind trecerea în șomaj tehnic și implicit diminuarea veniturilor pentru personalul administrativ din școli. Liderul sindical Marius Nistor, susține că personalul didactic auxiliar și nedidactic nu ar trebui să fie trecut în șomaj tehnic, deoarece nu este vina lor că nu pot să-și desfășoare activitatea așa cum o făceau în mod normal.

Nistor susține că că „personalul didactic auxiliar este indispensabil în această perioadă. Spre exemplu, administratorul financiar este singurul care poate face plăți, secretarul unității face statele de plată, trebuie să strângă dosarele pentru ajutorul Euro200”.

Potrivit unei estimări pe baza cifrelor oficiale, aproape 60 de mii de angajați din învățământul preuniversitar ar fi vizați de șomajul tehnic și diminuarea veniturilor, anunțate de premier.

Reamintim că pe 7 aprilie Secretarul de stat Luminița Rodica Barcari declara: Asigur întregul personal din învățământul preuniversitar că drepturile salariale nu vor fi diminuate, nu vor intra în șomaj tehnic

Redăm comunicatul FSE Spiru Haret:

„Șomajul tehnic în educație nu este o soluție!

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ consideră că angajații din învățământ – cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic – nu pot intra sub incidența unei eventuale Ordonanțe de urgență privind somajul tehnic în sistemul bugetar

”Trăim o situație specială cu care nu ne-am mai întâlnit. Este important să ne adaptăm și să ne continuăm activitatea. Apreciem faptul că Executivul a înțeles importanța actului didactic, a interacțiunii între profesor și elev, chiar dacă această interacțiune are loc acum online. Toate țările din UE caută soluții pentru ca educația să continue și cred că și Guvernul României dorește acest lucru. Cadrele didactice au răspuns pozitiv la solicitările Ministerului Educației și Cercetării și au depus eforturi substanțiale pentru a continua procesul de învățare și pentru a menține legătura cu elevii și familiile acestora. De asemenea, consider că nici personalul didactic auxiliar și nedidactic nu ar trebui să fie trecut în șomaj tehnic, deoarece nu este vina lor că nu pot să-și desfășoare activitatea așa cum o făceau în mod normal. În plus, personalul didactic auxiliar este indispensabil în această perioadă. Spre exemplu, administratorul financiar este singurul care poate face plăți, secretarul unității face statele de plată, trebuie să strângă dosarele pentru ajutorul Euro200, iar exemplele pot continua. În condițiile în care o parte din angajații din învățământ sunt trecuți în șomaj, riscăm ca întreaga unitate de învățământ să aibă de suferit“, a declarat Marius Nistor, președinte FSE „SPIRU HARET“.

Menționăm că Echipa Specială Internațională privind Cadrele Didactice pentru Educație 2030 a făcut un apel către toate guvernele și către toți furnizorii de educație – publici și privați – să recunoască rolul esențial pe care îl au cadrele didactice, atât pentru reacția la criza generată de COVID-19, cât și pentru revenirea de după aceasta.  Primul punct al apelului prevede că: Guvernele trebuie „să mențină/garanteze/asigure locurile de muncă și salariile. Criza COVID-19 pune o presiune suplimentară pe bugetele publice, iar guvernele se străduiesc să ajute sistemele de sănătate publice să salveze vieți. În același timp, recesiunea economică globală afectează în mod negativ afacerile și familiile. În numeroase state, cadrele didactice titulare, suplinitorii și personalul de susținere din educație riscă să își vadă contractele întrerupte și mijloacele de subzistență dispărând. Instituțiile care depind de taxele plătite de studenți s-ar putea închide, ceea ce va avea consecințe devastatoare pentru personal. Această criză nu poate servi ca pretext pentru a scădea normele și standardele și nici pentru încălcarea dreptului la muncă. Guvernele și toți furnizorii de educație publici și privați trebuie să conlucreze pentru a păstra personalul din sistemul educațional – didactic și nedidactic – și pentru a le asigura salariile și beneficiile. Resursa umană este esențială pentru revigorarea rapidă și eficientă a sistemului, odată ce școlile se vor redeschide.“

Echipa Specială Internațională privind Cadrele Didactice pentru Educație 2030 este formată din 143 de membri (91 de țări din toată lumea, 18 organizații interguvernamentale la nivel global, regional sau subregional și agenții ONU, 22 de organizații internaționale neguvernamentale, organizații ale societății civile și organizații profesionale la nivel mondial, 5 agenții de dezvoltare internațională bilaterale și multilaterale și 7 organizații și fundații din sectorul privat global.

De asemenea, Internaționala Educației a dat publicității mai multe principii directoare privind pandemia covid-19. Internaționala Educației recomandă ca  „Atât pe perioada crizei, cât și ulterior pandemiei, salariile, contractele individuale de muncă (indiferent de tipul și durata acestora) și condițiile de muncă ale personalului didactic și nedidactic trebuie protejate în mod obligatoriu la toate nivelurile de învățământ. Cadrele didactice trebuie remunerate ca de obicei pe perioada în care unitățile de învățământ sunt închise. În plus, autoritățile din domeniul educațional trebuie să informeze regulat și la timp salariații sistemului, pentru a reduce atât gradul de incertitudine, cât și stresul și anxietatea generate de lipsa informației.“

FOTO: ismb.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

4 comments
  1. Nu va victimizati dragi cadre didactice,nu este cazul.Cum fac cei de la invatamantul prescolar invatamant on line,ajutati ma sa inteleg.La invatamantul primar este ,asa cat de cat implicare pentru on line,in schimb la invatamantul gimnazial este praf totul.La orase unde elevii dispun de baza materiala pentru lectiile on line,internet exista ,insa doar interesul cadrelor didactice de a -si face datoria cu elevii NU exista.Am 2 copii la o scoala unde se inghesuie parintii la inscrie copiii,care are platforma pentru invatat on line,dar care in perioada 11.03- 3.04. ,au primit 2,3 poze de la doua discipline,lb.romana nimic,matematica 1 ora.Asta este realitate,haideti parinti sa deschidem ochii si sa nu -i mai lasam,pe superficialii astia sa nu faca nimic si sa nu ne fie rusine sa le spunem Lenesilor astia sa munceasca.Profesorilor trebuie sa le fie rusine.Profesorii ar trebui sa stie ca in aplicatiile on line pentru invatat ,nu poti minti ca ai lucrat cu elevii ,asa cum faceti in salile de clasa,in mod normal.Cand s a aprobat legea sa se reduca nr.de ore de la clasa ,ce jale pe profesori ,ca sunt de neinlocuit ,ca sunt indispensabili pentru educatia copiilor
    nostri,acum in situatia existenta numai demonstrati asta.Stati ca sobolanii ascunsi,iesiti doar sa ridicati salariile pentru statul acasa . Apropo am vorbit cu parintii ,suntem consternati ca nu se fac ore,dar spre mirarea mea ,am auzit ceva ce m -a ingrozit ca fac meditatii in particular on line,va vine sa credeti.Asta este realitatea.Sa le dea profesorilor salariile duble cel putin ,ca stau acasa si sunt stresati.

  2. Pentru a putea susține examenele absolvenții claselor a VIII, a școlilor profesionale, a claselor a XII/XIII, a școlilor postliceale secretariatul trebuie sa completeze foile matricole, daca se intra in șomaj tehnic atunci când se va porni activitatea va trebui sa facem ore suplimentare până noaptea că sa putem termina la timp.

  3. Începând cu 11 martie nu au fost plătite orele din contractele cu PO. Mentionez ca in incadrarea din contractul PO vizează clasele a 7-a și a 8-a.Fiind prof de matematica. avand un examen în viitor cu elevii de clasa a 8-a, am lucrat cu elevii în toată această perioadă.
    Cred ca nu e corect sa fim platiti pentru niște clase, pe un contract, și să nu fim platiti pentru alte clase ,pe un alt contract!
    Sărbători linistite!

  4. Nici profesorii pensionari care sunt angajati pe perioada determinata si care au lucrat cu elevii pe platforme on line in luna martie nu trebuie sa fie nedreptatiti,nefiind platiti
    Ar fi putut sa stea linistiti,sa se ocupe de nepoti,sa se odihneasca,nu sa stea cu ochii in telefon si laptop,postand teste,fise,exercitii,coectand teme,etc.Au primit orele ramase disponibile,fiindca pensiile sunt mici.E o mare nedreptate sa muncim gratuit la varsta noastra.Am fi putut sa stim din data de 10 martie ca vom fi pacaliti in acezt fel !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației, într-o adresă către inspectoratele școlare: activitățile din “Școala altfel” să se desfășoare în școală, deplasările în străinătate, excursiile și simpozioanele – să fie anulate sau suspendate

Ministerul Educației a trimis către Inspectoratele Școlare Județene o adresă prin care a recomandat ca activitățile planificate în cadrul Săptămânii „Școala altfel” să se desfășoare în incinta școlilor, pentru a…
Vezi articolul

Guvernul britanic nu mai acordă împrumuturi de studii pentru tinerii români. Ce opțiuni vor avea de anul viitor? Simon Parker, profesor britanic stabilit în România: „Fiecare universitate va cere o taxă diferită care va varia în funcție de cursuri”

La scurt timp după votarea Brexitului, oficialii britanici spuneau că despărțirea de Uniunea Europeană nu va afecta sprijinul academic pentru atragerea celor mai bine pregătiți tineri de pe continent, însă…
Vezi articolul