Ministerul Educației caută formatori pentru profesori de gimnaziu și învățământ primar

971 de vizualizări
Formatori pentru profesori de gimnaziu
Formatori pentru profesori de gimnaziu Sursa foto: pixabay.com
Profesioniștii din învățământul preuniversitar sau universitar pot deveni formatori de cadre didactice atât pentru nivelul primar, cât și pentru cel gimnazial, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED), a anunțat Ministerul Educației, care a lansat în a doua jumătate a lunii mai, un apel de selecție.

Selectarea și pregătirea noului lot de formatori au loc la nivel național, în cadrul celor opt instituții partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzău, București, Brașov, Botoșani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman și Timiș.

Formatori pentru profesori de gimnaziu: unde se găsesc posturile disponibile

Cei interesați pot accesa site-urile instituțiilor, pentru a aplica pentru posturile disponibile:

Casa Corpului Didactic București a demarat, săptămâmna aceasta, pregătirea primilor 300 de profesori în cadrul programului CRED. Până la data de 6 iulie 2019, vor finaliza programul de formare a 15 grupe (12 în București și 3 în Ilfov) a câte 20 de cursanți.

Activitățile de formare se vor desfășura, timp de 120 de ore, în sistem blended-learning, în timpul săptămânii, atât față în față, cât și online. Cursanții beneficiază de 30 de credite profesionale transferabile.

În total, 55.000 de profesori din învățământul primar și gimnazial urmează să fie instruiți în implementarea noilor abordări curriculare.

Programe de formare de la stat

Programul de formare continuă – „Formare nivel II – învățământ primar”, acreditat prin ordin al ministrului Educației Naționale, este structurat în trei module:

  • Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare
  • Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar – disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii
  • Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului naţional

Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant optează pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:

  • Consiliere și dezvoltare personală. Rolul cadrului didactic în construirea și dezvoltarea unor medii de învățare incluzive
  • Resurse Educaţionale Deschise RED şi platforme online pentru învăţare
  • Management de curriculum la nivelul școlii și al clasei.

1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Funeriu, critici dure la adresa președintelui Iohannis și a proiectului România educată: 7 ani de mandat, 200.000 de copii per generație, 1,4 milioane de copii care au trecut prin școală în acești 7 ani. Să judece ei și părinții lor

Critici dure lansate de fostul ministru al Educației Daniel Funeriu la adresa președintelui Klaus Iohannis. Funeriu l-a acuzat pe liderul de la Cotroceni de lipsa îndeplinirii rolului de mediere în…
Vezi articolul

Plata profesorilor pentru orele remediale, pe masa Guvernului. Proiectul de Ordonanță de Urgență prevede 200 de lei/lună pentru fiecare elev și un buget total din fonduri europene de 50 milioane euro

Plata profesorilor pentru orele remediale se va reglementa printr-o Ordonanță de Urgență, conform proiectului de act normativ în stadiu de document lucru, consultat de Edupedu.ro. Proiectul va intra în ședința…
Vezi articolul

Calendarul examenelor de certificare a calificării profesionale a fost publicat în Monitor. Postlicealele Ministerului de Interne încep examenele în noiembrie 2019

Calendarul examenelor de certificare a calificării profesionale a absolvenților de învățământ profesional și tehnic preuniversitar a fost publicat în Monitorul Oficial. Primele examene se susțin la școlile postliceale ale Ministerului…
Vezi articolul