Ministerul Educației caută formatori pentru profesori de gimnaziu și învățământ primar

1.324 de vizualizări
Formatori pentru profesori de gimnaziu
Foto: Pixabay.com
Profesioniștii din învățământul preuniversitar sau universitar pot deveni formatori de cadre didactice atât pentru nivelul primar, cât și pentru cel gimnazial, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED), a anunțat Ministerul Educației, care a lansat în a doua jumătate a lunii mai, un apel de selecție.

Selectarea și pregătirea noului lot de formatori au loc la nivel național, în cadrul celor opt instituții partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzău, București, Brașov, Botoșani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman și Timiș.

Formatori pentru profesori de gimnaziu: unde se găsesc posturile disponibile

Cei interesați pot accesa site-urile instituțiilor, pentru a aplica pentru posturile disponibile:

Casa Corpului Didactic București a demarat, săptămâmna aceasta, pregătirea primilor 300 de profesori în cadrul programului CRED. Până la data de 6 iulie 2019, vor finaliza programul de formare a 15 grupe (12 în București și 3 în Ilfov) a câte 20 de cursanți.

Activitățile de formare se vor desfășura, timp de 120 de ore, în sistem blended-learning, în timpul săptămânii, atât față în față, cât și online. Cursanții beneficiază de 30 de credite profesionale transferabile.

În total, 55.000 de profesori din învățământul primar și gimnazial urmează să fie instruiți în implementarea noilor abordări curriculare.

Programe de formare de la stat

Programul de formare continuă – „Formare nivel II – învățământ primar”, acreditat prin ordin al ministrului Educației Naționale, este structurat în trei module:

  • Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare
  • Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar – disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii
  • Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului naţional

Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant optează pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:

  • Consiliere și dezvoltare personală. Rolul cadrului didactic în construirea și dezvoltarea unor medii de învățare incluzive
  • Resurse Educaţionale Deschise RED şi platforme online pentru învăţare
  • Management de curriculum la nivelul școlii și al clasei.

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027

Comisia Europeană a lansat Consiliul European pentru Inovare, cu 10 miliarde de euro disponibili pentru dezvoltarea și extinderea “inovațiilor revoluționare” / Oportunități de finanțare în 2021

Comisia Europeană a lansat, joi, Consiliul European pentru Inovare (CEI), instituție ce beneficiază de un buget de peste 10 miliarde de euro în perioada 2021-2027 și destinat “dezvoltării și extinderii inovațiilor…
Vezi articolul

Material susținut de Universitatea Româno-Americană

Costurile pentru educație sunt o investiție, nu o cheltuială fără sens, spune rectorul Universității Româno-Americane, Costel Negricea: La universitatea noastră numărul de studenți este relativ constant în ultimii 10 ani, iar mai nou 10-15% sunt studenți internaționali / 2 din 5 studenți învață gratuit la licență, taxele fiind susținute de noi sau de parteneri

„Societatea la modul general, precum și fiecare individ în parte trebuie să își asume faptul că toate aceste costuri pentru educație reprezintă o investiție și nu o cheltuială fără sens”,…
Vezi articolul