Ministerul Educației caută formatori pentru profesori de gimnaziu și învățământ primar

Sursa foto: pixabay.com
Profesioniștii din învățământul preuniversitar sau universitar pot deveni formatori de cadre didactice atât pentru nivelul primar, cât și pentru cel gimnazial, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED), a anunțat Ministerul Educației, care a lansat în a doua jumătate a lunii mai, un apel de selecție.

Selectarea și pregătirea noului lot de formatori au loc la nivel național, în cadrul celor opt instituții partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzău, București, Brașov, Botoșani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman și Timiș.

Cei interesați pot accesa site-urile instituțiilor, pentru a aplica pentru posturile disponibile:

Casa Corpului Didactic București a demarat, săptămâmna aceasta, pregătirea primilor 300 de profesori în cadrul programului CRED. Până la data de 6 iulie 2019, vor finaliza programul de formare a 15 grupe (12 în București și 3 în Ilfov) a câte 20 de cursanți.

Activitățile de formare se vor desfășura, timp de 120 de ore, în sistem blended-learning, în timpul săptămânii, atât față în față, cât și online. Cursanții beneficiază de 30 de credite profesionale transferabile.

În total, 55.000 de profesori din învățământul primar și gimnazial urmează să fie instruiți în implementarea noilor abordări curriculare.

Programul de formare continuă – „Formare nivel II – învățământ primar”, acreditat prin ordin al ministrului Educației Naționale, este structurat în trei module:

  • Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare
  • Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar – disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii
  • Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului naţional

Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant optează pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:

  • Consiliere și dezvoltare personală. Rolul cadrului didactic în construirea și dezvoltarea unor medii de învățare incluzive
  • Resurse Educaţionale Deschise RED şi platforme online pentru învăţare
  • Management de curriculum la nivelul școlii și al clasei.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Contradicţie: Preşedintele, Premierul şi ministrul Educaţiei anunţă profesionalizarea funcţiei publice, dar în contractele de mandat ale viitorilor inspectori şcolari este impusă în continuare “realizarea obiectivelor Programului de Guvernare”

Contractele de mandat care vor fi încheiate de viitorii inspectori şcolari generali, inspectori şcolari generali adjuncţi şi directori ai caselor corpului didactic menţin în obligaţiile noilor manageri angajaţi prin concurs…
Vezi articolul

Educația și teatrul: Copiii bruscați de educatoare să facă liniște în sală nu pot răspunde creativ în relație cu actorii – Adrian Tibu, Festivalul Tânăr de la Sibiu

Copiii împrumută din atitudinea educatorului, atunci când sunt aduși la teatru cu școala sau cu grădinița. Dacă profesorul “e o persoană deschisă și prietenoasă, vor răspunde liber și creativ, chiar…
Vezi articolul