Ministerul Educației începe o „Hartă a școlilor dezavantajate din România”, după opt luni de criză cauzată de pandemia Covid-19

1.395 de vizualizări
Foto: World Vision Romania
Ministerul Educației anunță, miercuri, că „începe procesul de dezvoltare” a unei Hărți a școlilor dezavantajate din România, descrisă drept un „instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii”. Inițiativa apare la opt luni de când pandemia de Covid-19 a determinat cea mai mare criză din învățământul românesc, afectându-i grav, prin închiderea școlilor, în special pe copiii din mediile sărace.

Hartă a școlilor dezavantajate din România

Potrivit ministerului, odată realizat, acest instrument „va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educație”.

Ministerul face apel și la parteneri care pot să sprijine procesul cu expertiză și resurse:

  • „În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, vom realiza o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027.”

Comunicatul precizează că au fost invitate la discuții pe această temă „o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație”. O primă discuție va avea loc pe 30 octombrie cu reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Citește și:

Anchetă Salvați Copiii: Peste un sfert dintre elevi nu au acces la educația online, 43% dintre profesori spun că nu au resursele materiale necesare pentru învățământul online

World Vision România: Elevul fără Internet a pierdut peste 300 de ore de școală; educația remedială este soluția

Pandemia la sat: peste 40% dintre elevii din mediile defavorizate nu au făcut școală online. Peste 60% dintre părinți nu au lucrat, iar aproape jumătate nu au reușit să asigure alimente și produse de bază – studiu World Vision


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Descindere a ministrului Educației la Inspectoratul București: Într-adevăr, ne pregătim pentru scenariul roșu, dacă se atinge indicele de 3 la mie. Astăzi începem distribuirea tabletelor în școli

Conflict între ministrul Educației, Monica Anisie, și conducerea Inspectoratului Școlar al Municipiului București, care stă de două săptămâni cu aproape 10.000 de tablete școlare în depozite. Ministrul a descins în…
Vezi articolul

Ce ținte are guvernul Cîțu la capitolul Digitalizare, în planul de guvernare: competențe digitale pentru populație în ansamblul ei, “autostrăzi informaționale” între instituții, hub-uri regionale de inovare. Accent pe „eficiență”

“Educația digitală” este una dintre cele patru axe strategice pentru un proces de “digitalizare accelerată”, alături de administrația digitală, economia digitală și societatea digitală, potrivit capitolului referitor la acest domeniu…
Vezi articolul

Aproape una din trei universități publice a anunțat și cursuri online la master și doctorat, iar 15% pentru licență. Asta atrage nemulțumirea reprezentanților studenților ANOSR, care sperau la „o schimbare de paradigmă, constând în flexibilizarea învățământului superior”

„Doar 30% dintre universitățile de stat au anunțat în mod public integrarea unei componente de activitate în regim online pentru ciclurile de masterat și doctorat, în timp ce pentru programele…
Vezi articolul

Cine este Nicușor Dan, câștigătorul alegerilor prezidențiale 2025 din România: primul președinte matematician cu aur „pur” la două olimpiade internaționale și primul care a declarat că Educația trebuie tratată ca problemă de securitate națională

Nicușor Dan a devenit duminică primul președinte din istorie câștigător cu aur „pur” al olimpiadelor internaționale de matematică (OIM). De asemenea, este primul președinte al României care a câștigat această…
Vezi articolul

Apel la refacerea curriculumului de istorie, lansat de profesorul Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie: Noul ministru al Educației poate va aborda structura planurilor-cadru altfel

Președintele Asociației Profesorilor de Istorie, Mihai Manea, spune că în lumina actualei conjuncturi (n. red legată de situația politică) ar trebui „o rediscutare a programelor de istorie”. El a făcut…
Vezi articolul