Ministerul “se pare că va accepta ca proba de limba română să fie de sine stătătoare” la Bacalaureat, dar pe partea de admitere la colegii “ei încă se țin tari” – reprezentantul Federației părinților, după consultările pe proiectul de lege a învățământului preuniversitar

2.527 de vizualizări
Foto © Andreaobzerova | Dreamstime.com
Reprezentanții Ministerului Educației “încă se țin tari” în ceea ce privește propunerile referitoare la examenul de admitere în clasa a IX-a, la colegiile naționale, conform proiectului de Lege a învățământului universitar, a spus pentru Edupedu.ro Iulian Cristache, președintele Federației părinților, după discuțiile avute miercuri pe tema amendamentelor la lege propuse de organizație. El a precizat că, pe de altă parte, în cazul bacalaureatului “se pare că vor accepta ca proba de limba română să fie de sine stătătoare”.

Potrivit lui Iulian Cristache, discuțiile au vizat o serie de amendamente-cheie, având în vedere că totalul era prea mare pentru timpul restrâns. “Am intrat direct pe admitere, bacalaureat, consiliile de administrație – pentru că acolo societatea civilă pierdea majoritatea, nu mai avea 51%, avea 49% (…) Ne interesa în primul rând mandatul de reprezentare primit prin sondajul pe care l-am făcut: admiterea și bacalaureatul.”. 

Iulian Cristache: 

  • “La partea de bacalaureat, se pare că vor accepta ca proba de limba română să fie de sine stătătoare, ceea ce e un plus din punctul nostru de vedere. A rămas să se gândească la proba profilului – am solicitat ca și aceasta să fie obligatorie.” 
  • “Pe partea de admitere, ei încă se țin tari. Am venit fiecare cu argumentele noastre. Fără a avea ceva împotrivă în cazul elementelor de performanță și de selecție, cum își doresc aceste colegii, noi am mers foarte mult pe partea de echitate, că va fi lipsă de transparență și că avem experiența neplăcută de la examenele de clasa a V-a. Văd că se țin încă tari. Nu au spus nici că vor lua în considerare, nici că nu, dar cel puțin după cum au decurs lucrurile e clar că nu vor să renunțe la admitere. (…) Acest examen de admitere nu reprezintă o selecție la vârf, ci reprezintă o segregare în rândul copiilor și reduce posibilitatea acelor copii din mediul rural sau urban să acceadă la aceste colegii fără să facă meditații cu profesorii din aceste colegii. În acest moment, vor avea acces într-un procent de 100% doar elevii care fac meditații cu acești profesori din colegii. Doamne ferește ca subiectele să fie făcute tot de către ei, pentru că ar însemna că meditațiile făcute cu acești profesori să se dubleze efectiv ca sumă.”

El a precizat că “vom mai avea întâlniri restrânse pe vocațional, pe învățământul incluziv – pentru că acolo am cerut rescrierea completă a tot ceea ce înseamnă învățământ incluziv. Ne vom întâlni săptămâna viitoare inclusiv pe amendamentele pe care nu am apucat să le dezbatem, cele referitoare la tehnică legislativă și armonizare.”

Citește și:
DOCUMENT Examenul de admitere la colegiile naționale să nu mai fie prevăzut în lege, Limba română să rămână probă distinctă la Bacalaureat, capitolul privind educația specială să fie rescris integral, să existe criterii clare pentru burse, cere Federația părinților / Organizația a depus 105 amendamente la proiectul Legii învățământului preuniversitar
Examenele de admitere la colegiile naționale și chestiunea limbii române la Bacalaureat sunt “subiecte deschise”, reafirmă ministrul Cîmpeanu, după valul de critici și amendamente legate de aceste teme. El invocă și o a treia posibilă probă în cadrul examenelor de la Colegii

Foto © Andreaobzerova | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Să dea toți examen la liceu. Așa este cel mai bine. Ce atâta note din gimnaziu, păi ce nu știm cine are note de 10?

  2. Propusa schimbare a regulii de admitere la liceu e total nejustificata și complet imorala.
    Schimbările propuse pentru noul fel de bacalaureat nu au nici o justificare, nu se inspira după vreun model verificat în vreun alt loc în lume și pot avea ca urmare doar descalificarea absolvenților noștri în alta parte pentru continuarea studiilor în învățământul superior.
    Plagiatul nu va mai fi un delict, ci o regula și o oportunitate legalizata.
    Profesorii, care au rămas la toate măririle de salariu pe dinafara, sunt șantajați sa accepte cât mai repede noua abominabila lschimbare pt ca li se promită ca, în momentul votării ei, le vor fi , prin noua lege, mărite salariile…ca și cum , în alte domenii de activitate, bugetarilor li s-au mărit salariile condiționat de vreo noua lege aberanta.
    Împărțirea anului școlar în module, desființarea notelor și mediilor
    ..
    câte schimbări propuse atâtea idioțenii inutile care tind sa desființeze ce a mai rămas bun în învățământul nostru și încă mai funcționează.

  3. Structurile de putere rigide, de tipul mafiilor, organizațiilor secrete, organizațiilor militarizate, subminează democrația și stimulează fanatismul, extremismul și radicalizarea societății. Pare că asemenea structuri, și nu votul democratic, îi garantează puterea unui om nerușinat cu părinții, cu studenții, cu profesorii. Parteneriatul oneros cu onegeurile ahtiate după oportunități de finanțare, dar și cumpărarea presei, reprezintă pârghii suplimentare pentru o iluzorie consolidare și păstrare a puterii pe timp indefinit, ceva ce pentru un spirit slab sau înfometat poate părea profitabil. Mofturile și “rezistența” ministrului în a asimila argumentele și perspectivele critice, reprezintă tot atâtea dovezi ale unei scurte viziuni și ale unei educații precare. Probleme incompatibile cu scopurile unui ministeriat pus în slujba viitorului unei națiuni puternice. O națiune care este sătulă până peste cap de regi goi și de lideri mesianici cu izmenele rupte în fund ideologic.

  4. Propun că Ministerul Educației Naționale să își schimbe denumirea in Ministerul Segregării Naționale. Copii “de familie” vor intra la Colegii, ceilalți la celalate scoli, de măna a doua. Nu contează ce valoare au copii mai săraci, ei nu aduc bani la meditații, chiar se străduie să învețe singuri și să vezi, ai naibii, mai și reușesc! O nenorocire, sa ia locurile la Colegii ce fuseseră rezervate copiilor de familie bună! Lasă că are grija domn ministru și tot ministerul, sa le iasă din cap echitatea și egalitatea de șanse!
    Spiru Haret a clădit un sistem scolar pentru toți copii români. Câmpeanu vrea sisteme preferențiale!
    Întreb și eu, România Educată înseamnă România Segregată?

  5. Reprezentantul ,, părinților ” pare să recunoască faptul că aceste consultări sunt de ochii lumii și de fapt Ministerul Educației nu ține cont de cei 60.000 de participanți la sondaj, din care majoritatea nu dorește ,,admitere” organizată de colegii.

    De fapt pare să nu țină cont de nicio părere a societății civile manifestată prin asociații relevante ( Salvați Copiii, World Vision și chiar prietenii Ministerului de la ,,O voce”)

    Acest așa zis ministru ( cu cea mai urâtă poreclă postdecembristă) nu mai are niciun punct de contact cu Educația.

    E doar un conțopist, executant notoriu al unor interese obscure. Un politruc fără talent, fără capacitatea de a comunica, de a înțelege termeni simpli de pedagogie sau sensul cuvântului Dezbatere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Premierul Cîțu, despre tăierile de la Educație: Îmi place cum scoateți câte-un capitol din PNRR și vă uitați la el. Sumele au fost reduse în funcție de feedback-ul primit de la Comisie / Vicepremierul Barna: Comisia Europeană a apreciat partea de educație suficient de bine închegată încât să se regăsească în forma finală a programului

Premierul Florin Cîțu a comentat astăzi tăierile din capitolul Educație din cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) spunând presei, la conferința de presă după ședința de Guvern: „Îmi…
Vezi articolul
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Daniel David, despre cei care neagă existența virusului: Avem o problemă cu alfabetizarea științifică / Copiii în școală nu fac suficientă biologie, nu se uită suficient la microscop, nu mai fac suficientă știință

„Avem o problemă cu alfabetizarea științifică. Avem o problemă cu analfabetismul funcțional uriaș și avem o problemă cu neîncrederea între noi, și între noi și instituții”, spune psihologul Daniel David…
Vezi articolul

Elevii din Iași vor merge la școală cu autobuze și tramvaie speciale/ Primarul Chirica: Am decis împreună cu profesorii ca transportul public pentru elevi să înceapă la ora 7.00. Va dura o oră, iar jumătate din capacitatea de transport va fi dedicată elevilor

Elevii din Iași vor putea ajunge la școală cu autobuzele și tramvaiele speciale puse lor la dispoziție. Autobuzele și tramvaiele respective vor circula doar în intervalul orar 07:00 – 08:00…
Vezi articolul

Triaj epidemiologic zilnic în toate școlile, la începutul orelor – Ministerul Educației cere inspectoratelor să monitorizeze îmbolnăvirile prin gripă

Ministerul Educației le cere inspectoratelor școlare să monitorizeze evoluția cazurilor de îmbolnăvire prin gripă și infecții respiratorii în școli și grădinițe. “Astfel, în toate școlile din țară, se va efectua…
Vezi articolul