Ministrul Cîmpeanu, despre examenele naţionale în pandemie: Ştacheta trebuie coborâtă inteligent în acest an

17.454 de vizualizări
Contestații depuse după afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională
Sursă foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi seară, la Digi24 că programa pentru examenele naţionale va trebui să fie adaptată specificului acestui an iar ştacheta “trebuie coborâtă inteligent”, pentru că nu se poate ca elevii să fie verificaţi ca şi cum procesul de predare-învăţare n-ar fi suferit nicio influenţă pe parcursul pandemiei, potrivit Agerpres.

“Programa de examen este adaptată specificului acestui an. Dacă nu recunoaştem că acest an a fost altfel decât ceilalţi ani, înseamnă că negăm realitatea. Am păstrat datele de examen, am păstrat prezenţa fizică la examen, nu putem să le cerem elevilor să fie verificaţi ca şi cum procesul de predare-învăţare n-ar fi suferit nicio influenţă pe parcursul pandemiei. Deci această ştachetă, o spun cu subiect şi predicat, trebuie coborâtă inteligent în acest an. Partea de adaptare a materiei de examen s-a făcut de către colective de specialişti, s-a evitat extragerea unei anumite porţiuni, ultimele două luni, ultimele cinci luni, şase luni, şi s-a încercat extragerea unor noţiuni care au fost considerate cu un grad de relevanţă mai scăzut’, a declarat Sorin Cîmpeanu.

El s-a referit şi la programa de examene în general, care ar trebui adaptată pentru a ţine cont de nevoile de educaţie ale elevilor şi de intenţiile pe care le au în urmarea învăţământului universitar:

  • “Ar trebui să fie mult mai flexibilă această programă, pentru a putea fi adaptată aspiraţiilor fiecărui elev. (…) Să eliminăm această ipocrizie, cei care ştiu că vor da examen de admitere în universităţi din ţară sau din străinătate la anumite materii se vor concentra pe acele materii. Să îi lăsăm să atingă performanţa pe acele materii, adică să avem un curriculum mai flexibil, la asta lucrăm acum”. 
Citește și: Măriuca Talpeș, despre noile teste de antrenament la Matematică, pentru Evaluarea Națională 2021: Scădem ștacheta extraordinar de tare și e o mare greșeală

5 comments
  1. Daca se dau la nivelul de învățare online de ce schimba materia din 3în 3luni de nu mai știu de capul lor copii.De ce îi presează sa termine repede materia?De ce nu au manuale să învețe?Ia înnebunit de cap saracii copii.Oricum var fi niste examene de tot rahatul.

  2. Perfect de acord! Doar că cei care au făcut variante de test pentru examen nu sunt atât de,, inteligenți”-din nefericire pentru copii!

  3. Dacă tot vorbim de “inteligenta”, decât sa ne batem joc de examene, mai bine nu s-ar da. Media claselor ciclului respectiv la materiile de examen. Asa ar fi mai normal, dacă e sa tinem seama de specificul acestui an școlar, asa cum se dorește.
    Nu sa stresam aiurea elevii și profesorii supraveghetori și corectori, pentru o imitație de examen, cu ștacheta coborâtă. Și asa se dădea usor, mai ales la clasa a opta.

  4. Mie mi se pare o gargara. Mi-e neclar de ce corpurile de rotatie sunt mai putin relevante decat poliedrele. Pe de alta parte, inteleg ca o buna parte din testul publicat recent e identic cu subiecte din testele de anul trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Avantajele catalogului electronic, explicate de directorul unei școli dintr-o comună din județul Călărași: În afară de note și absențe, părintele vede dacă a fost activ la oră, dacă a venit fără manual

Liviu Moise, profesor de Istorie și directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 din Comuna Unirea (județul Călărași), a explicat pentru Edupedu.ro care sunt avantajele catalogului electronic: „În afară de note și…
Vezi articolul