Ministrul Educației din Republica Moldova, Dan Perciun, după moartea unui director de școală: Decesul lui Sergiu este o tragedie. Pierderea lui ne obligă să vorbim deschis despre o problemă reală și adesea ignorată – „arderea profesională” din sistemul educațional

354 de vizualizări
Ministrul Dan Perciun / Sursa: Facebook – Dan Perciun
Dan Perciun, ministrul Educației și Cercetării din Republica Moldova, a spus că „e momentul să deschidem public o discuție sinceră despre starea de bine a profesorilor, supraaglomerarea claselor și implementarea reală a educației incluzive”. Reacția sa într-o postare pe Facebook din data de 27 octormbrie, vine la câteva zile după ce decesul unui director de școală, care scria că este obosit: „M-au ajuns masteratele, recalificările și directoriile și dorința de a fi bun în toate”, scria Sergiu Opaeț.

„Decesul lui Sergiu este o tragedie. A fost un director profund implicat în viața școlii, un om care a pus mereu binele comunității înaintea propriei sănătăți. Pierderea lui ne obligă să vorbim deschis despre o problemă reală și adesea ignorată – arderea profesională din sistemul educațional”, a scris ministrul Educației și Cercetării din Republica Moldova.

„În ultimii ani, am făcut pași importanți spre debirocratizare, atragerea tinerilor specialiști și echilibrarea încărcării didactice, dar este clar că trebuie să mergem mai departe.

E momentul să deschidem public o discuție sinceră despre starea de bine a profesorilor, supraaglomerarea claselor și implementarea reală a educației incluzive„, scrie ministrul Educației.

Reacția lui Dan Perciun vine după decesul directorului Gimnaziului „Ion Creangă” din satul Teleșeu, Orhei, Sergiu Opaeț, în vârstă de 35 de ani. Tânărul ar fi murit, pe 26 octombrie, la spital, în urma unor probleme de sănătate.

Pe 4 octombrie, Sergiu Opaeț, care era și masterand la Universitatea Pedagogică „Ion Creangă”, a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj din spital în care spunea că este obosit: „M-au ajuns masteratele, recalificările și directoriile și dorința de a fi bun în toate”, scria directorul.

Pe pagina sa de Facebook sunt postări dese despre implicarea sa activă în proiecte, în refacerea băilor și a cantinei din școală.

Într-o postare din 23 septembrie, Sergiu Opaeț remarcă faptul că lucrează mult și că e obosit: „Dacă crede cineva că ne odihnim… Peste ora 20.00 discutam despre teza de recalificare la disciplina Educație pentru societate!!! Obosit la maxim!”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noi detalii din cazul creșelor unde directoarea și angajatele furau mâncarea copiilor. Acestea au mai furat un frigider și detergenți. Angajatele creșelor i-ar fi oferit sume de bani și „atenții” directoarei pentru ca aceasta să închidă ochii

Directoarea şi celelalte angajate ale creşelor din Ploieşti furau, pe lângă mâncare, şi produsele de igienă şi electrocasnicele care ar fi trebuit să ajungă la copii, potrivit anchetatorilor. Mai mult,…
Vezi articolul

Asistenţii medicali cu studii superioare ar putea să predea „Educaţie pentru sănătate”, spune ministrul Sănătății: Reticenţa a fost legată de faptul că nu există pârghii să oblige, de exemplu, profesorii de biologie să înveţe această curriculă, pe care ulterior s-o predea elevilor

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat marţi că asistenţii medicali cu studii superioare ar putea să predea disciplina „Educaţie pentru sănătate” în şcoli, potrivit Agerpres. „Reticenţa – am discutat şi…
Vezi articolul

Comisia pentru finanțarea învățământului superior – CNFIS va fi coordonată de o direcție a Ministerului Educației, va avea atribuții suplimentare, dar mai puțini membri – proiect

Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), forul care recomandă felul în care să fie finanțate universitățile din România, devine Comisie aflată sub coordonarea unei direcții a Ministerului Educației, va…
Vezi articolul