Ministrul Educației: Metodele de predare de tipul „stai jos și scrie” trebuie interzise. Directorii de școală să își monitorizeze profesorii

5.525 de vizualizări
Foto: © Andrey Popov | Dreamstime.com
Formula de predare în care îi spui elevului „stai jos și scrie după dictare” trebuie interzisă, dacă acel conținut dictat este în manuale sau în alte tipuri de suport, a anunțat ministrul educației, Daniel David. „Aici trebuie să fie acele mecanisme pe care le implementează inspectoratul, care organizează titularizarea, directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii, nu cred că Ministerul poate să se ocupe de sutele de mii de profesori pe care îi avem noi”, a declarat David.

„Metodele astea cu «stai jos și scrie» trebuie să fie interzise, manualele trebuie să fie atractive, asta trebuie să fac eu, ca ministru. Aceste metode sunt pentru profesorii care sunt deja în școli. O să discut cu universitățile care formează profesori, trebuie să corectăm modalitățile de formare a profesorilor pentru cei care vor intra în sistem. Facem traininguri peste traininguri, dacă nu ne punem de acord că rolul de profesor trebuie să fie unul de prestigiu inclusiv prin salariu, nu o să îi putem duce pe cei mai buni absolvenți din universități în preuniversitar. Aceste reforme trebuie să vină la pachet cu o reformă a salarizării”, a precizat ministrul.

Declarațiile făcute de Daniel David, ministrul Educației, la Euronews:
  • Și pe mine m-a deranjat, înainte să fiu ministru, formula în care îi spui elevului: «stai jos și scrie după dictare». Poți face asta dacă obiectivul tău este să exersezi scris-citit. Dar dacă este în manuale sau altundeva conținutul pe care tu îl dictezi, e o greșeală enormă. Acest lucru ar trebui interzis.
  • Și copilul să mai și spună: puteți dicta mai ușor ca să scriu tot? E o metodă catastrofală.
  • Aici trebuie să fie acele mecanisme pe care le implementează inspectoratul, care organizează titularizarea, directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii, nu cred că Ministerul poate să se ocupe de sutele de mii de profesori pe care îi avem noi.  Noi putem să dăm ghiduri, să spunem care este nivelul aspirațional, care este acesta: un profesor să transfere nu doar cunoștințe. Metodele astea cu «stai jos și scrie» trebuie să fie interzise, manualele trebuie să fie atractive, asta trebuie să fac eu, ca ministru. Aceste metode sunt pentru profesorii care sunt deja în școli. O să discut cu universitățile care formează profesori, trebuie să corectăm modalitățile de formare a profesorilor pentru cei care vor intra în sistem. Facem traininguri peste traininguri, dacă nu ne punem de acord că rolul de profesor trebuie să fie unul de prestigiu inclusiv prin salariu, nu o să îi putem duce pe cei mai buni absolvenți din universități în preuniversitar. Aceste reforme trebuie să vină la pachet cu o reformă a salarizării. 
Citește și:
Daniel David: Discut planurile-cadru pentru liceu cu experți, inclusiv din străinătate, aș vrea ca după lansarea lor în consultare să avem patru mari dezbateri / Urmează să lucrăm la programe, trebuie începute programele de training pentru profesori și regândite manualele
Daniel David: Am primit multe mesaje să anulăm probele orale de la BAC, organizate în premieră în timpul anului școlar. A te gândi acum să schimbi e o prostie. Vor fi ghiduri prin care să ajutăm școlile să organizeze acest lucru bine


13 comments
  1. Lucian Blaga , când a fost profesor universitar la Cluj , se așeza la pupitru, scotea notițele de curs și citea…

  2. Metodele moderne,interactive necesita tehnologie si resurse.Voi taiati primele de cariera si pe urma cereti un invatamant modern!Tipic

  3. Dle Ministru,acum aflați dv că profesorii pregătiți de UBB dictează conținutul din manual(absolvenți de după 1990)?Am terminat la UBB,promoția 1975!Știți ce profesori au fost în aceasta Universitate!Un absolvent nu putea să i-si susțină DIPLOMA DE STAT(LICENTA)până nu susținea examenul PRACTIC,,LECTII FAINALE PREDATE LA LICEELE DE PRESTIGIU din Cluj!Pe parcursul anilor trei și patru trebuia să însumeze 100 de ore asistate și predate în aceste licee,secondați de Profesorii îndrumători de Practica Pedagogica din Facultate și de cei din liceu!Azi orele de practica sunt formale sau inexistente!ToT PROCESUL DIDACTIC ERA CENTRAT PE ELEV,,PE CONVERSATIE EURISTICA,PE VALORIFICAREA IN CADRUL OREI A CUNOSTINTELOR ELEVULUI!Sunt intrigată că acum descoperiți dv ac metoda!Ce ați făcut din UBB ,veți face și la Minister….

  4. Scrisul dezvolta creierul.In același timp sa scrii ,sa vezi și sa auzi pun la lucru mult mai multe zone ale creierului și creste cu mult învățarea din clasa a lecției.E vechi?Normal.Si noi suntem.Nu mai reinventati apa calda și săpunul ca ați tot facut asta.
    Conform noilor canoane nu trebuie sa scrie,nu trebuie sa aibă teme,nu trebuie sa aibă cărți,nu trebuie nici sa învețe. Eu zic sa le punem desene animate și sa tragem obloanele.

  5. Hahahaha să mori de râs nu alta.Care dictat, cine să scrie? elevii de la gimnaziu sau liceu care abia reușesc să-și scrie corect numele, care nu știu să facă calcule până la 100 și care iau BURSE DE MERIT?
    Ia să li se pună la ore filme porno, să vedeți că nu se mai plictisesc.
    Ce bine ar fi să dăm cărțile pe față.

  6. Corect! Să fie interzise caietele de notițe, stilourile, pixurile și creioanele pentru elevi! Părinții vor face economie, elevii vor avea mai puțin de muncit!

  7. Bună idee eliminarea acestor dictări de text! Profesorii se vor reinventa văzând că metoda devine interzisă. Vor alege discuții, dezbateri, etc.

    1. Și cu elevii mei de 5-6 cu ce crezi că vor rămâne când va fi bacul, dacă nu le dau nimic în caiet? Nu-mi spune! Din proprie inițiativă vor căuta informații, le vor compila și le vor asimila. NOT!

  8. cu directorii care și protejează sclavii de zi cu zi… nu o sa faci niciodată vreo treaba – reforma – progres!!!

    true fact: o diriginta motivează non-stop absolut toate absentele elevilor de la clasa ei… ABSOLUT TOATE! FARA DOCUMENTE, FARA DISCERNAMANT … ce se întâmplă când un profesor atrage atenția ca elevii nu vin la școală cu săptămânile??? diriginta își încolonează elevii și-i trimite la director ca sa se plângă ca profesorii care au pretenția ca elevii sa vina la ore, sunt prea autoritari… iar elevii ar vrea, deja la liceu fiind, sa ia note doar pe texte copiate din carte, nimic mai mult

    ce visează dl ministru aici, lăudate fie-i meritele si intențiile, NU se va întâmpla niciodată in RO

  9. Care inspectori bre? Aia numiți politic? Care directori bre? Aia care nu au studii de management sau aia numiți politic?

    Hai sa vorbim discuții cu mafia universitara, asta va rezolva problema formarii profilor lol.
    Poate o pune de un proiect special cu dna. doctor la snspa.

  10. Domnul ministru David, în calitate de olimpic național la biologie, poate acordă mai multă importantă acestei discipline care nu are nici măcar o olimpiadă la gimnaziu, deși elevii pasionați și performanți au făcut numeroase sesizări la madam Călugăr u, responsabila din minister. A rămas un amărât de concurs Palade, facut in bataie de joc, la care nu există o premiere, o bursă de excelentă olimpică sau posibilitatea de a intra la liceu fără examen, motivații de care beneficiază toate celelalte discipline.

    1. Cat prestigiu mai trebuie obtinut prin creșterea salariului…nu ajunge!? Doar asa se poate obține prestigiul!? un farmacist ia în jur de 4000 lei dar nu am auzit proteste . Și acela face o școală grea, sta toată ziua în picioare și servește pe toată lumea, si cate alte meserii. Mai lăsați chestia asta cu prestigiul ca nu degeaba au plecat tinerii din tara.. Termina un liceu și nu știu sa facă nimic, nu au nicio calificare și nici sa scrie un CV nu știu, de bine ce au invatat la clasa.
      Ai nostrii elevi sunt analfabeti functionali și se vorbeste de prestigiul cadrelor didactice. Este insultator!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
testarea la Matematică

Planurile remediale trebuiau să fie pregătite încă din vară / Faptul că există goluri de învățare trebuia să reprezinte încă de atunci un semnal de alarmă / Profesorii au nevoie de un document de „îndrumare” pe care să-l adapteze nevoilor lor – Andreea Martinescu, profesoară

Răsplătirea financiară pentru predarea orelor remediale în contextul în care o mulțime de profesori nu și-au făcut treaba în perioada școlii online, fie din rea voință, fie din refuzul de…
Vezi articolul

Colegiul  Național „Gh. Șincai” din Cluj a adoptat un proiect să renunțe la ciclul primar din cauza lipsei de spații / ISJ intervine și susține că „nu se desființează nimic” / Primăria arată că nu poate interveni

Din lipsă de spații, printr-o decizie a Consiliului Profesoral de la finalul lunii octombrie, Colegiul  Național “Gh. Șincai” din Cluj a decis să renunțe la ciclul primar, începând din noul…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Buzău critică profesorii de chimie și scrie că au o „comoditate în aplicarea achiziţiilor dobândite la cursurile de formare”

Un aspect negativ identificat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău se referă la comoditatea profesorilor de chimie în aplicarea achizițiilor dobândite la cursurile de formare. Este vorba despre raportul cu Starea învățământului…
Vezi articolul