Monica Anisie: Și noi, profesorii, trebuie să ne implicăm când vedem un elev care împinge o colegă sau îi vorbește urât

2.504 vizualizări
Sursa: Facebook Monica Anisie
Monica Anisie, fost ministru al Educației și profesoară de limba română, a spus că și profesorii trebuie să se implice dacă văd cazuri de elevi care se împing sau se jignesc. În cadrul dezbaterii Siguranța în mediul educațional și responsabilitatea juridică organizată marți, 26 martie, în comisia de învățământ a Senatului, Monica Anisie, președinta comisiei, a subliniat că este necesar ca profesorii să nu rămână indiferenți la astfel de cazuri. Amintim, procedura privind gestionarea cazurilor de violență din școli trebuie să fie afișată în toate școlile din țară, la avizier, a transmis Ministerul Educației. Până pe 31 martie, toți directorii de școli trebuie să ia cursuri ca să învețe să și aplice procedura de violență în școli.

Monica Anisie, fost ministru al Educației, președinte al comisiei de învățământ din Senat și profesoară de limba română spune că profesorii ar trebui să se implice atunci când văd cazuri de elevi care se împing, sau își vorbesc urât, chiar dacă profesorul tinde să creadă că e doar o joacă.

“Din perspectiva cadrelor didactice trebuie și noi, profesorii, să ne implicăm un pic mai mult. Atunci când îi vedem pe culoar că își împing o colegă sau vorbesc urât, se adresează urât unui coleg sau aruncă în curtea școlii cu mingea în capul unui alt copil, trebuie să intervenim pentru că dacă zicem: niște copilării se joacă și ei, astăzi poate este o copilărie, dar mâine s-ar putea să se întâmple cine știe ce. Nu trebuie să lăsăm lucrurile așa”.

Monica Anisie a povestit și despre un experiment pe care l-a făcut la clasa la care este dirigintă. Le-a cerut elevilor să lase telefoane pe catedră timp de 3 ore pentru a nu fi distrași de la predare. După 2 zile în care a făcut acest lucru, elevii au lăsat de bunăvoie telefoanele pe catedră, fără ca profesoara să le mai ceară acest lucru.

“Vă spun un lucru pe care l-am experimentat săptămâna trecută. Eu sunt profesoară și merg la școală, sunt diriginte la clasa a VIII-a și am intrat în sala de curs joia trecută și aproape că nu m-a observat nimeni. Toată lumea era acolo conectată. Când și-au ridicat ochii că i-am salutat, parcă erau priviri din altă lume și am spus: Dragii mei, astăzi facem un experiment. A da, ce facem? Credeau că avem cine știe ce ne jucăm, nu ne jucăm deloc. Eu îmi pun telefonul pe catedră, același lucru vă rog să faceți cu toții, să le aduceți cu toții și să le puneți lângă al meu. 

Aveam trei ore de curs și nici în pauză nici eu nu l-am folosit, dar nici ei. După cele trei ore erau agitați, nu știau ce să mai facă. A doua zi aveam două ore. Ei la fel, le-am luat telefoanele. Ce credeți? S-au gândit ei că o să fac același lucru. Aveau ceasuri, deja pregătiți să mă păcălească. Numai că unul dintre ei nu și-a dat seama și a zis: bine că avem ceasuri. Păi, zic: să le punem și pe acestea. La ce vă folosesc în timpul orei decât să vă distragă atenția facem acest exercițiu împreună. Luni, 2 ore cu ei. Când am intrat în clasă am găsit telefoanele puse pe catedră, ceea ce pe mine m-a bucurat foarte mult pentru că n-au mai așteptat să le spun eu. Au făcut-o din proprie inițiativă și am zis că sunt foarte mândră de ei și că abia aștept joi să vedem când o să avem trei ore, dacă rezistă, că două au rezistat. Deci, dacă dorim, putem să intervenim”, a spus Anisie.  

Informații de context

În cadrul aceleiași conferințe, ministra Educației, Ligia Deca a spus că unele școli au “diferențe foarte mari de înțelegere în ceea ce privește ce trebuie raportat și ce nu“. La rândul său, ministra justiției, Alina Gorghiu a spus că “de foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală”.

Ministerul Educației a decis după apariția unui caz de agresiune între elevi la Școala Nicolae Titulescu din București, că este nevoie ca toți directorii să ia cursuri în plus ca să învețe să și aplice procedura de violență în școli, deși aceasta este făcută publică de câteva luni. Astfel toți directorii de școli trebuie să participe la sesiuni de formare privind managementul cazurilor de violență. Potrivit adresei:

  • Până în data de 31 martie 2024, inspectoratele școlare județene și Centrele Județene de Resurse și de Asistență Educațională vor organiza noi sesiuni de formare cu toți directorii din județe privind aplicarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și a personalului unității de învățământ.
  • Până în data de 15 martie 2024, toate unitățile de învățământ preuniversitar vor afișa materialele vizuale de informare disponibile pe site.
  • Inspectoratele școlare județene vor monitoriza aplicarea Procedurii și incidența cazurilor de violență în acord cu prevederile în vigoare. În școlile cu un număr ridicat de cazuri de violență înregistrate, ISJ și CJRAE vor acorda sprijin de urgență pentru planificarea și desfășurarea unor măsuri de prevenire și combatere a cazurilor de violență. Școlile identificate și măsurile luate vor fi raportate Ministerul Educației până în data de 31 martie 2024.

Edupedu.ro a scris că școlile au început să pună afișele cerute Ministerul Educației cu procedura privind managementul cazurilor de violență.

Citește și:
Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: De foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală. Rog părinții, bunicii, cadrele didactice, să raporteze și faptele de consum de droguri, nu doar pe cele de violență. Nu vă temeți de reacția părinților și a societății
Ligia Deca, despre modul de gestionare a cazurilor de violență în unele școli: Nu putem să ascundem lucrurile. Eu cred că avem diferențe foarte mari de înțelegere în ceea ce privește ce trebuie raportat și ce nu
FOTO Școlile au început să pună afișele cerute Ministerul Educației cu procedura privind managementul cazurilor de violență

11 comments
  1. Ce ti si cu ,,teoriile” astea ale conspiratiilor de tot felul. Imi zice un amic: ,,Iarasi au pus o profesoara sa ne arate ca prin scolile patriei avem dependenti clase intregi asupra carora se fac experimente pe banda rulanta. Cum sa fii tu profesor care ”sa te joci” de-a abtinutul cand vine vorba de ‘adictii’? Au transformat scoala intr-o jocaca continua. Azi maine o sa ‘experimenteze’ abtinutul de la a nu lua ‘suplimente’ 2-3 ore pt. a vedea daca intra vreunul in sevraj”. Ii raspund ca daca acum 130 de ani Caragiale semala in ,,Vizita” sau ,,D-l Goe” gravele derapaje ale ideii de educatie avute de mamele ,,responsabile” cu educatul in afara scolii, am ajuns ca-n zilele noastre ,,mamiticile” sa se mute in scoli pe post de ,,profesoare”. Si se mai mira tot norodul” cum de-s majoritatea cosiderati analfabeti fuctioal. ,,Auzi exprimare ‘procedura de violență în școli’ … sa intelegem ca-i invata cum sa fie violenti? Sigur ca-i scris intentionat asa, cum si ‘alesii’ nu vorbesc ‘intr-un anumit fel’ asa de capul lor” incheie amicul.

  2. “Credeau că avem cine știe ce ne jucăm”

    așa s a exprimat doamna?! nu mă mir că stau elevii pe telefoane!!

  3. Unii ar zice ca-i sexism. Ca nu-s putine cazurile in care elevele vorbesc urat si-ntre ele, si cu baietii ori profesorii. Da’ cei ,,educati” se gandesc ca-i buna ,,discriminarea asta pozitiva” daca vrem ca ,,elevele” sa ne mai ajute in demersul perpetuarii speciei devenind in viitor mame. Ca azi, maine, ne trezim c-o sa avem nepoti luati de la ,,incubatoare” precum ,,previziunile” aparunte cu ceva vreme in urma in multe filme ,,de gen”. Ca doar s-a prins tot pamanteanul ca ce-a fost in filme a fost o avanpremiera a realitatilor pe care le traim.

  4. Ai fost ministru ca profesor din preuniversitar si nu ai facut nimic, nici macar pentru a fi aplicata legea salarizarii nu te-ai implicat in timp ce era crestere economica.
    In timpul sedintelor de guvern ai stat ca un elev care fuge de ascultat, iar pe profesori i-ai fugarit ca un elev batus in pauze.

  5. desigur, cum ar trebui sa ne implicam atunci cand un profesor ii vorbeste urat altui profesor, sau cand un director umileste un profesor, sau cand un inspector abuzeaza de functia sa…MULTE AR TREBUI…

  6. Desigur,sa ne înjure și pe noi!De acord!Nu voi i-ati învățat așa?Ca au drepturi de a fi golani și cu tupeu?Acum vreți implicare etc etc.Ce sa zic!…

  7. Să o anunțe cineva și pe Anisie că legea 128/2023 interzice elevilor din ciclul primar și ciclul gimnazial să aducă telefoanele cu ei la școală (elevii de liceu le pot avea la ei, dar nu le pot folosi în timpul orei decât la cererea profesorului, în scopuri educaționale).

    Auzi, diriginte la a 8-a dar la ei legea e facultativă. Probabil pentru că știe cine a inventat ”legea” iar de citit n-au citit-o nici unul dintre ei.

    Iar aia cu implicarea profesorilor pentru a opri o agresiune (fizică sau verbală) funcționează la elevii cu oarecare bun simț și o aplicăm în toate cazurile unde suntem în imediata proximitate, nu e nevoie să fim trași de mânecă.

    Ce faci cu cei care NU au bun simț, și care după ce-și înjură colegii, te înjură și pe tine? Eventual între două palme trase colegului, îți dă și ție una? Îi mustrăm (între patru ochi) și le scădem nota la purtare (dar se șterge după o lună, că ”s-a îndreptat”)? Și atât? La a doua, la a treia, la a zecea abatere… ce mai facem?

  8. Cât de minunat! Bravo! Felicitări! Sunteți extraordinară! De ce cât ați fost în funcția de ministru nu ați luat măsuri serioase de disciplină! Heirupismele astea nu funcționează peste tot, poate, doar, acolo la fb. la școlile de fițe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii de fizică și matematică, de educație fizică, învățătorii și educatorii pot concura pe patru posturi libere în școlile europene de la Bruxelles, anunță Ministerul Educației. Înscrierea, până vineri, 19 aprilie – calendarul de concurs

Patru posturi libere de profesor de matematică-fizică-matematică, educație fizică, de învățător și de educator sunt libere în școlile europene din Belgia la care învață copiii reprezentanților români de la Bruxelles.…
Vezi articolul

Franța prezintă strategia națională de alfabetizare digitală. Printre măsuri: bacalaureat profesional în securitate cibernetică din septembrie 2023, elevilor să le fie testate competențele digitale de 3 ori pe parcursul școlii

Autoritățile din educația franceză au lansat recent strategia Franței pentru alfabetizare digitală a elevilor, profesorilor și lucrătorilor din instituțiile administrative din învățământ, pentru perioada 2023-2027. Ministerul Educației de la Paris…
Vezi articolul